Toon posts:

Bestanden op datum verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie.

Er hangt hier een webcam met motiedetectie deze maakt dus gewoon een x aantal avi bestanden per dag. Deze bestanden wil ik graag eerst dagelijks kopieren maar dat is inprincipe het probleem niet. alle bestanden worden dan dus in 1 grote map gegooid en daar moeten ze 14 dagen in blijven staan en dan weer weggegooid worden. nou is dus de vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat bestaden in een map dat als ze vanaf de huidige datum 14 dagen of ouder zijn worden verwijderd zonder enige interactie van een beheerder of gebruiker. wie helpt :Y)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Wat voor OS draai je? Met linux is het zo geregeld :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je kunt binnen windows dit met vbs oplossen. Maar wil je zelf iets gaan proggen (/14 ?) of wil je gewoon een kant-en-klaar programma? Zit er verder geen datum in de bestandsnaam?

Verwijderd

IK neem aan dat elk bestand een correcte datum-attribuut heeft?

Verwijderd

Topicstarter
het datum attribuut in de file klopt idd. had wel gezien dat je met xcopy een datum kan megeven maarja deze is dus varierend dus dat is niet direct een oplossing. Het is overigens onde WinXP Pro . Liefst kant en klaar uiteraard maar zelf iets proggen is niet zo'n probleem mits niet al te moeilijk want de laatste programeertaal die ik heb aangeraakt was basic . (jeweetwel dat ding onder dos ;) ) en dat is zomaar 5 jaar terug.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Hints om verder mee te zoeken (voor windows):
at (scheduler)
dir/od (lijst met bestanden gesorteerd op datum)
del (spreekt voor zich)
piping (invoer/uitvoer van een programma accepteren/doorsturen van/naar een ander doel, bijvoorbeeld dir/od > c:\lijst.txt)
batch (om meerdere commando's achter elkaar uit te voeren)

Verwijderd

je kunt ook even zoeken op google.
Als je intikt: delete files by date + windows , dan kom je genoeg tegen.
Complete programma's en vbscripts

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:09

Dielie

*BURP!*

Als je DOS beheerst, is 4DOS wel een optie. :9 Dat is een vervanger voor de cmd.exe met wat scripting mogelijkheden in .bat files. Zie hier. Voor XP heet ie nu 4NT. Zul je snel genoeg onder de knie hebben voor dit soort simpele bewerkingen.

Is wel shareware en ik weet niet hoe lang de trial technisch duurt...

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Misschien dat je hier ook iets aan hebt als voorbeeld:

dir /s /b /o-d /tw c:\testmap\*.avi >d:\dirtmp.txt
for /F "skip=10 delims=/" %%f in (d:\dirtmp.txt) do del "%%f"

Hiermee verwijder je dus niet op datum, maar zorg je er voor dat de (in dit voorbeeld 10) recentste bestanden blijven staan. Zeker als de bestanden even groot zijn maar het aantal bestanden per dag varieerd kun je hiermee zorgen dat je schijf niet volloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door martinr op 18-08-2003 12:44 ]

Pagina: 1