Toon posts:

ADSL Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van de week al tot drie keer toe bij kennisen geweest, omdat hun ADSL verbinding niet goed wil werken. Jullie zijn mijn laatste redmiddel :)

Het probleem is dat, als we Windows opstarten, het internet heel even normaal lijkt te werken. Zodra je dan gaat internetten wordt de snelheid steeds trager, tot uiteindelijk 0.5kb/sec ofzo, dus onwerkbaar.

De betreffende computer draait Windows XP, internetten gebeurd met internet explorer. Ze hebben een USB ADSL modem(een copperjet), en ze hebben een tiscali ADSL light abbonement via het BabyXL netwerk.

Ik heb al vanalles geprobeerd:
- Eerst eens gebeld met de helpdesk, daar ben ik geen stap verder mee gekomen, zei garanderen dat de snelheid op de lijn goed was.

- Daarna heb ik geprobeerd om het modem op mijn laptop te installeren(met dezelfde meegeleverde drivers) en tot mijn verbazing werkte het op mijn laptop prima. Mijn laptop draait ook Windows XP.

- Ik heb geprobeerd nagenoeg alle programma's uit de systemtray uit te schakelen, ik dacht misschien dat dat er mee te maken had. Ik heb alles weggekregen behalve de Norton Antivirus Tray icon. Daarin heb ik toen maar realtime system protection uitgezet. Maar dit hielp ook niet.

- Ik heb het betreffende systeem al eens hersteld met een mooi bijgeleverde packard bell herstel disk(hoera :D). Je krijgt dan de machine weer zoals je hem kreeg van de winkelier(dus Windows XP erop, en een aantal progsel, oa Norton Antivirus, de rest weet ik zo niet). Maar ook dat hielp niet, we hielden dezelfde problemen.

- Ik heb het modem al eens in een andere USB poort gestopt van de PC, maar ook dat hielp niet.

Heeft iemand enig idee wat er loos is met die PC? Het lijkt me een software probleem, zo ja, weet iemand welke software er misschien mee te maken heeft?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

De nieuwste drivers????
En wat zijn de specs van het sys? Via chipsets en USB modems... zoek daar dan ook maar es op als je Via chipset heb...

[ Voor 73% gewijzigd door RammY op 18-08-2003 11:54 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Draait die machine SP1 of niet?
& als niets werkt kun je de firmware van het modem ook upgraden, misschien dat dat effect heeft...

Succes!

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste drivers weet ik zo niet, ik kan eens op internet kijken. De firmware van het modem upgraden heb ik ook niet gedaan.

Maar het lijkt me niet in het modem of drivers te zitten, omdat het op mijn laptop prima werkt. Het enige verschil kan idd SP1 zijn, ik draai zelf SP1, die machine dacht ik niet(alleen een aantal pre-sp1 hotfixes meen ik).

Ik weet niet of die machine een VIA chipset heeft, ik dacht het niet.

Verwijderd

Netwerk kaart al eens getest op betrouwbaarheid en eventueel een andere netwerk kaart geprobeerd in het systeem?

Verwijderd

heb je nog andere dingen in je usb hangen? ,haal die er eens ff uit ofzo
(geloof ergens ooit gelezen te hebben dat die ook kunnen storen, weet niet zeker hoor!)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 12:01:
Netwerk kaart al eens getest op betrouwbaarheid en eventueel een andere netwerk kaart geprobeerd in het systeem?
Het gebruikt een USB modem, geen interne netwerkkaart...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 12:01:
heb je nog andere dingen in je usb hangen? ,haal die er eens ff uit ofzo
(geloof ergens ooit gelezen te hebben dat die ook kunnen storen, weet niet zeker hoor!)
Ik ben nu op het moment niet bij die kennis :), hij heeft alleen nog een draadloze desktop(muis en kb) aan een van zijn USB poorten hangen.

Verwijderd

moet je ff een normale muis en keybord er aan hangen, en eventueel de drivers van die dingen ff killen in XP
(en dan hopen dat hij wel normaal kan internetten :p )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 12:06:
moet je ff een normale muis en keybord er aan hangen, en eventueel de drivers van die dingen ff killen in XP
(en dan hopen dat hij wel normaal kan internetten :p )
Mjah, dat zou ik idd kunnen proberen, maar het lijkt me een redelijk drama als je een nieuwe muis en toetsenbord moet komen om fatsoenlijk te kunnen internetten :P

Verwijderd

als het daar aan ligt kan je een usb naar ps2 stuk kopen ofzo :p
en eventueel gewoon de drivers niet instaleren :p (doe ik ook met mijn toetsenbord en muis anders gaat het niet goed, met gamen, nu loopt alles perfect, en ze werken ook nog eens normaal in xp :p )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 12:52:
als het daar aan ligt kan je een usb naar ps2 stuk kopen ofzo :p
en eventueel gewoon de drivers niet instaleren :p (doe ik ook met mijn toetsenbord en muis anders gaat het niet goed, met gamen, nu loopt alles perfect, en ze werken ook nog eens normaal in xp :p )
ja maar die drivers worden volgens mij al geinstalleerd door dat geweldige recovery cdtjes, of het zijn gewoon standaard windows drivers.

Heeft er iemand nog meer suggesties?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:44

JohnD

Bernd

check de irq's eens in winxp. die kunnen namelijk nog wel eens problemen opleveren.

heb je de mogelijkheid om met een ander USB modem te testen? zou ik toch even doen, je weet maar nooit.

edit:
ik bij bijna alle winxp computers standaard irq problemen. en de USB controller zit me vaak in de weg ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JohnD op 18-08-2003 16:32 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen ander modem in de buurt om mee te testen.
Ik heb het systeeminfo tooltje even gebruikt en bij conflicten/delen oid gekeken, en ik geloof niet dat er IRQ problemen zijn.
Zo wel, hoe lossen we dat dan op?

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
wissel eens van USB-poort. Doet soms ook wonderen (al klinkt dat nog zo onlogisch).

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Ik weet dat je geen Demon hebt, maar misschien heeft dit er zijdelings iets mee te
maken? :? Het betreft hier namelijk ook een USB Coppertjes ADSL modem.

http://www.demon.nl/support/dslexpress/index.html

Ik weet niet of die te downloaden bestandjes specifiek voor het Copperjet modem
alleen zijn, of dat er ook nog Demon-instellingen in verwerkt zitten.

- Use at own risk! -

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 16:49 ]

Verwijderd

doe eens de snelheid test en kijk hoe die het daar op doet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 16:56:
doe eens de snelheid test en kijk hoe die het daar op doet
Die had ik als eerste gedaan(www.speedtest.nl), en hij begint dus vrolij met downloaden van dat bestandje met 30 kb/sec, en ergens halverwege staat ie op 10 kb/sec ofzo, e aan t end op 2kb/sec, en daarna kan ik dus nauwelijks meer internetten
dmace schreef op 18 August 2003 @ 16:44:
wissel eens van USB-poort. Doet soms ook wonderen (al klinkt dat nog zo onlogisch).
Al gedaan, stond hierboven al
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 16:47:
Ik weet dat je geen Demon hebt, maar misschien heeft dit er zijdelings iets mee te
maken? :? Het betreft hier namelijk ook een USB Coppertjes ADSL modem.

http://www.demon.nl/support/dslexpress/index.html

Ik weet niet of die te downloaden bestandjes specifiek voor het Copperjet modem
alleen zijn, of dat er ook nog Demon-instellingen in verwerkt zitten.

- Use at own risk! -
Die ga ik ook proberen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 17:22 ]

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-08 13:14
Als het moederbord toch een VIA chipset heeft (je schreef dat je dacht dat hij er geen had), moet je inderdaad eens de nieuwste 4in1 drivers installeren: http://downloads.viaarena...1/VIAHyperion4in1448v.exe

Anders (als het modem geen eigen voeding heeft, ik ken het modem niet) probeer er eens een USB hub met eigen voeding tussen te hangen. Ik heb al eens meegemaakt dat een USB modem (wel niet dit modem) problemen had met connecten en een lage snelheid had dan (en soms de verbinding wegviel). Een USB hub met eigen voeding (zodat het moederbord de voeding niet hoefde te leveren) was toen de oplossing.

Verwijderd

het is mij niet helemaal duidelijk of je nu al een ps2 toetsenbord en muis, hebt geprobeerd, je kan het allicht ff proberen. (neem aan dat je vast wel ergens een ps2 toetsenbord en muis hebt)
en als je in de systeem tray, geen icoontje ziet, voor drivers, zijn er waarschijnlijk geen geinstaleerd. ( hij gebruikt dan dus de windows drivers, neem ik aan :p )

Verwijderd

Topicstarter
goed, voor de liefhebbers:
Het probleem is opgelost, door Windows XP SP1 te installeren...., hoe simpel kan het zijn :)

Ik vind het trouwens wel belachelijk dat dat niet voorgeinstalleerd is tegenwoordig(is een packard bell pc, met een hele reutemeteut voorgeinstalleerd, behalve SP1 :))
Pagina: 1