Toon posts:

[w2k server <->XP clients] rechten/gebruikers fouten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een domeincontroller met w2k server d'r op.
hierbij moeten een stuk of 20 gebuikers inloggen.
de gebruikers moeten zo min mogelijk kunnen behalve 1programma daar moeten ze volledige rechten voor hebben.

het vreemde is nou ik heb de werkende user in de groep domeingebruikers en domeinadministrators staan.
zodra ik de gebruiker uit domeinadministrators haal kan "het programma" niet meer opstarten! :(
nu heb ik de groep domeingebruikers ook lid gemaakt van de groep administrators maar nu kan "het programma" nog steeds niet opstarten..
iemand een idee?

k heb zelfs al een nieuw groepsbeleid aangemaakt met volledige rechten, maar die werkt ook niet! :(

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 12:12 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Je kunt programma's uitvoeren onder een ander account. Misschien dat je daar wat mee kunt. Wat voor programma is het verder en wat moet dat programma aan rechten hebben?

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is de foutmelding die de gebruikers dan krijgen?
Het kan namelijk zijn dat het programma niet Multi-User geschikt is. Hierdoor wordt er in HKey/Localmachine of HKey/CurrentUser iets in het register geschreven, i.p.v. HKey/Users/.default. Kijk in ieder geval even in de registry of er sleutels zijn in HKEY_Current_User van de gebruiker waar het wel werkt.
Een mogelijke oplossing is om die keys te exporteren en te importeren in een testgebruiker, software draaien, doet dat het, dan moet je de reg.file even herschrijven naar HKEY_USERS/.default. Het is geen garantie dat dit werkt, maar is het proberen waard.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Waarschijnlijk veranderd het programma iets aan zichzelf als het opstart.

Als je je mensen degradeerd tot User, kunnen ze niet meer schrijven in X:\Program Files\Progname.

En DomainAdmins kunnen altijd schrijven.

Probeer de schrijf rechten op de map van het programma op everyone te zetten.

Alternatief kun je je gebruikers ook lid maken van de PowerUsers, dan kunnen ze ook weer schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
het is een programma dat op een share van de server staat.
de share staat op domeingebruikers volledige toegang toestaan.
het programma is absoluut multi-user(ze verkopen er niets voor niets licenties voor ;) )
En ik kan me voIP programma wel gewoon starten en inloggen op de server da's het vreemde :?

• Barman
  • Niet online
Hoe maak je er verbinding naar? Via drive-mapping of UNC-naming?
Welke foutmelding krijg je precies?

[ Voor 23% gewijzigd door Barman op 18-08-2003 13:59 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak verbinding d.m.v. drive mapping(door het loginscript).
foutje:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=269726&size=128
klik voor groot :)

het vreemde is ook dat hij geen eigenaar enzo weergeeft, maar tijdens de installatie vroeg hij wel om een dure licentiecode ! :|

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 12:37:
Waarschijnlijk veranderd het programma iets aan zichzelf als het opstart.

Als je je mensen degradeerd tot User, kunnen ze niet meer schrijven in X:\Program Files\Progname.

En DomainAdmins kunnen altijd schrijven.

Probeer de schrijf rechten op de map van het programma op everyone te zetten.

Alternatief kun je je gebruikers ook lid maken van de PowerUsers, dan kunnen ze ook weer schrijven.
delen staat op volledig voor iedereen, en ik heb de groep domeingebruikers ook al lid gemaakt van de groep administrators :|
Maar hij functioneerd alleen nog maar als ik de gebruiker ook lid maak van de groep domeinadmins

• Barman
  • Niet online
Controleer ook even je NTFS rechten en je share rechten. Controleer ook de file-attributes. Uit de foutmelding kan ik halen dat er schrijffouten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Barman schreef op 18 August 2003 @ 14:23:
Controleer ook even je NTFS rechten en je share rechten. Controleer ook de file-attributes. Uit de foutmelding kan ik halen dat er schrijffouten zijn.
de share rechten staan op volledige toegang voor de groep domeingebruikers, en toch doet hij het pas als ik de gebruiker in de groep domeincontrollers zet! 8)7

• Barman
  • Niet online
Check NTFS, share rechten zijn niet genoeg. Ik gebruik ze nooit, alleen NTFS rechten met een logische groepen indeling. Uitleg groepen: Adminstrators = voor lokale machine, Domain Administrators = domein wijd, Enterprise Admins = over verschillende sub-domeinen. Aangezien op een DC standaard de rechten voor een nieuwe folder (afhankelijk van beveiligingsgraad DC) op Domain Admins staat, kan ik begrijpen dat die rechten het dan pas doen.

Pagina: 1