gezocht: DVI + dual mon op 1 kaartje (liefst zonder fan)

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Ik heb een Matrox G550 grafische kaart. Deze kaart voldeed aan alle eisen die ik heb:
- dual monitoring
- DVI uitgang
- geen ventilator

Nu is deze kaart defect. Onder garantieregeling mag ik een nieuwe uitzoeken. Welke zou in aanmerking komen?

Noud van Eynstein (want daar loopt deze kwestie) belde net.
Hij heeft de volgende kaart die zou voldoen:

Sapphire ATI Radeon 9200 128Mb. Met Tv uitgang. Retail uitvoering.
Deze instapkaart is geschikt voor gaming en office toepassingen
http://www.sapphiretech.com/vga/9200.asp

Die Matrox kaart kunnen ze niet meer leveren

[ Voor 41% gewijzigd door Cyberjunkie op 18-08-2003 11:48 ]

Verwijderd

Verschillende. Kijk even op wat websites. Ik heb zelf een Radeon 9200 sinds kort, deze heeft volgens mij ook geen fan... ik zou het niet zeker weten want mijn pc staat achter een muur om alle herrie weg te houden :)

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

misschien een domme vraag, maar waarom ruil je 'm niet in voor dezelfde ?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• Cyberjunkie
En mijn edit geeft toevallig antwoord op de vragen van Courage en DaaNium

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wat bedoel je nou precies met DVI + dual mon?
Gewoon zoals de meeste kaarten hebben normaal & DVI met DVI-=>normaal converter? [sorry, hoe heet dat? :P ]

Die kaartjes zijn d'r genoeg... En de meestevideokaartjes draaien bij normaal gebruik ook nog wel zonder fan of met een grote fan op een zeer laag voltage...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Matrox P650, tenzij je geen dual-DVI wilt.

Verwijderd

En die kaart heb ik dus precies (Sapphire 9200 128MB). Perfecte kaart, doet niet meer onder voor de Matrox concurrenten qua 2D, tenminste niet bij 1280x960. Hoger ben ik (nog) niet gegaan.

En qua gaming is het voor mij perfect. Speel niet vreselijk veel maar wil het wel goed kunnen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 11:53 ]

• Cyberjunkie
Scatman_II schreef op 18 augustus 2003 @ 11:51:
Wat bedoel je nou precies met DVI + dual mon?
Gewoon zoals de meeste kaarten hebben normaal & DVI met DVI-=>normaal converter? [sorry, hoe heet dat? :P ]

Die kaartjes zijn d'r genoeg... En de meestevideokaartjes draaien bij normaal gebruik ook nog wel zonder fan of met een grote fan op een zeer laag voltage...
Een kaartje dat minimaal 1 DVI uitgang heeft en waarop mijn TFT scherm en CRT monitor tegelijkertijd kunnen worden aangesloten zodat ik een 2x zo breed bureaublad heb.

• Scatman_II

Scatman_II

Cyberjunkie schreef op 18 August 2003 @ 11:53:
[...]

Een kaartje dat minimaal 1 DVI uitgang heeft en waarop mijn TFT scherm en CRT monitor tegelijkertijd kunnen worden aangesloten zodat ik een 2x zo breed bureaublad heb.
Owja, ok :)
Nou, ik kan de vertellen dat het aanbod daarvoor zeker groot genoeg is :) [eigelijk zo'n beetje elke redelijke kaart heeft al dual monitor ondersteuning]

Fanloos zal een iets groter probleem worden, maar vaak heb je van dezelfde kaart nog wel es uitvoeringen met en zonder fan...

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Als het even kan zou ik proberen trouw te blijven aan Matrox. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze in multi monitor (2D) setups veel beter beeld geven dan welke ATI dan ook.

Dus als het mogelijk is bij Eynstein zou ik toch gaan voor een nieuwere Matrox kaart zoals de P750 of de Parhelia, eventueel met bij betaling of via geld terug en dan via een andere shop maar dan kan je misschien ook gewoon weer een G550 kopen.

Edit: Ik zie dat je liever een fanloze kaart zou hebben. De Parhelia en P750 zijn dacht ik beide met fan. De P650 is dacht ik fanloos maar ik geloof dat die niet aan je requirements voldeed.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjeng op 18-08-2003 12:00 . Reden: fanloos ]

Verwijderd

Kijk of je een 9500 (non-pro) met 128MB nog kan krijgen, die kun je dan misschien naar een 9700 soft-modden >:) (zie ook het 9500 --> 9700 topic)

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 11:59:
Kijk of je een 9500 (non-pro) met 128MB nog kan krijgen, die kun je dan misschien naar een 9700 soft-modden >:) (zie ook het 9500 --> 9700 topic)
Alsie toch aan het modden slaat kannie er beter zo'n zalman cooler 'opmodden' :)

Hij wou fanloos, niet meer cooling omdat de kaart hoger geclockt moet :P

• Cyberjunkie
Nu heb ik in december 2001 voor die Matrox G550 kaart ƒ324,- betaald, omgerekend €147. Momenteel kost dezelfde kaart nog steeds €112,-

Die Sapphire 9200 128MB kost €83.48. Dat is bijna de helft van wat ik betaalde en nog steeds 30 euro minder dan de G550 vandaag kost. Ik heb daardoor het idee dat het een stapje terug is, maar aan de andere kant zijn de kaarten met dezelfde prestaties gewoon goedkoper geworden.
Uiteindelijk heb ik het liefste gewoon weer een Matrox kaart ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberjunkie op 18-08-2003 13:28 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 13:10

Croga

The Unreasonable Man

Tsja, ze zijn nogsteeds verplicht om de kaart te vervangen door een gelijkwaardige kaart. In verband met de 2d kwaliteit en de multi-monitor opties, is de 9200 zeker geen gelijkwaardige kaart.

Als ik jou was zou ik dus gewoon geld terug eisen waarmee je een nieuwe G550 kunt kopen....

Ik gebruik zelf ook nog steeds een G550 als primaire kaart voor mijn surf-systeem, er is gewoon niets wat dezelfde kwaliteit kan leveren.....

Verwijderd

Ik heb zelf 2 weken geleden dat 'stapje terug' gemaakt, van een Matrox G450 e-TV naar bovengenoemde kaart om precies te zijn, en ik kan je verzekeren dat het verschil in 2D nihil is. Je zult er geen spijt van krijgen. Ik zeg er wel bij dat de rede van switchen voor mij de 3D prestaties waren. :9

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Is de Matrox Millennium P650 niet een leuke vervanger?
Hier een tabel waarin de G550 met de P650 wordt vergeleken.

En ik moet beter leZen |:(

[ Voor 6% gewijzigd door p@dd0 op 19-08-2003 00:11 ]

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Cyberjunkie
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 14:03:
Ik heb zelf 2 weken geleden dat 'stapje terug' gemaakt, van een Matrox G450 e-TV naar bovengenoemde kaart om precies te zijn, en ik kan je verzekeren dat het verschil in 2D nihil is. Je zult er geen spijt van krijgen. Ik zeg er wel bij dat de rede van switchen voor mij de 3D prestaties waren. :9
Ik merk wel dat mijn tft scherm een stuk minder scherp is met de huidige (vervangende) kaart. Nu heeft die ook geen dvi en het is volgens mij een 16 mb dingetje uit de oude doos.

Ik ga wel even doornemen met eynstein wat de mogelijkheden zijn.

• Cyberjunkie
ik krijg 105 euro terug voor die defecte kaart, omdat ze geen Matrox meer leveren. Nu kan ik dus zelf winkelen waar ik wil. Dan wordt de vraag opnieuw actueel: wat zal ik ermee doen? Misschien iets bijleggen en voor een Matrox G650 gaan?

Verwijderd

Wat is nu die vervangende kaart dan ?

• Cyberjunkie
Weet ik niet, een dingetje dat ik van een vriend van me heb gekregen met de bedoeling dat ie hem weer terug krijgt. Van Eynstein kon ik ook een tijdelijke vervanger krijgen, maar die vriend van me was sneller dan de postbode, vandaar deze oplossing.

Die 650 lijkt me wel tof voor als ik er nog eens een tweede tft aan wil aansluiten. Ze zijn tegenwoordig ook zo goedkoop! :P

• Cyberjunkie
by the way, voor die 105 euro kan ik alsnog een sapphire kopen, dan hou ik (smarte)geld over!

Verwijderd

Nou ja zoals ik al zei, als je ook wilt gaan gamen, ga voor die Radeon. Zo niet en je hebt er geld voor over, pak die Matrox. :)
Pagina: 1