[OC] CPU minder snel door nieuwe stepping Nforce chip

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op mijn 8rda+ had ik een overclock van 2100+ naar 2700+, spijtig genoeg had ik plots een bios corrupted error en moest ik mijn mobo binnen doen voor RMA. Nu krijg ik mijn nieuw mobo en haal ik slechts 2200+ meer!!

Misschien was het de pasta dus ik stelde de vraag op GOT en kreeg als antwoord (member + operator), dat ik een mindere overclock heb doordat het een ander mobo is.

Mijn vraag nu, waarom zou dit aan het mobo liggen als ik mijn fsb niet aanpas? Dit is toch maar vraag, hier heb ik nog nooit iets van gehoord!!

het topic: [rml][ OC] Pasta maakt 600MHz+ verschil[/rml]

Verwijderd

ooit gehoord van voltage???. proc moet ook wat krijgen. en amperes. zon ding trekt aardig wat. en misschien is het niet genoeg voor wat ie moet leveren.
geen id hoe je dat kan toetsen. eigenlijk moet je nog een mobo hebben. en het beste is dat je de fabricant mailt daarover.
maar meestal heb ik daar niet zulke goede ervaringen mee aangezien de helf niet reageert en de rest heeft een standaard antwoord. dus je moet er wel actief achteraan gaan. maar dat weet je zelf het best natuurlijk ;).

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het ging gewoon over het feit dat ops hier zeggen dat een CPU overclock 600MHz lager kan liggen door een ander moederbord (met juist dezelfde specs en van juist hetzelfde merk). Komaan dat is wel het domste dat ik ooit gehoord heb.

Voltage bla bla, ja waterkoeling, genoeg voltage en ik heb 2x340 watt voeding, waarvan 1 dedicated aan moederbord.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

poing schreef op 18 augustus 2003 @ 11:30:
Mijn vraag nu, waarom zou dit aan het mobo liggen als ik mijn fsb niet aanpas? Dit is toch maar vraag, hier heb ik nog nooit iets van gehoord!!

het topic: [rml][ OC] Pasta maakt 600MHz+ verschil[/rml]
Elk mobo is anders, zelfs die van hetzelfde model en revisie. Net als met processoren overclockt de een beter dan de ander. Als je met dit nieuwe bord op exact dezelfde manier oc't als met je vorige, en de rest van de onderdelen zijn het zelfde, dan is het dus een minder mobo. Met overclocken zijn er gewoon geen garanties, blijkt weer. Als je de tips in je vorige topic over oa volts en koelpasta hebt toegepast, dan kom je gewoon niet verder, daar valt erg weinig aan te doen.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.