Toon posts:

S-video? S-VHS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

op een Geforce Ti4200 heb je drie uitgangen: DV, analoog en TV-out.
die TV-out ziet er als volgt (schetsmatig) uit:
-
. .
. .
--
Op mijn laptops echter, heb ik een S-Video, en die ziet er zo min of meer uit:
-
. . . .
. . .
--
wat is nu het verschil? is die TV-out op mijn Geforce een S-Video?
en kan ik deze kabel (http://www.amazon.de/exec...2%5F0/302-6002052-7317662) aansluiten op mijn Geforce?

Ik geraak er even niet uit!
I appreciate any help
thx!
Cyberdog

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
Die met 4 pinnen is S-video, die met 6, zeker dat dat niet een ps2 is? ;)

Verwijderd

Topicstarter
't zijn er zeven...
die worden gebruikt op:
powerbook (met ati)
dell inspiron (met ati)
en apple macintosh performa... (van 't jaar 1994!)

Verwijderd

Ik krijg die S-Video kabel niet op die TV-Out aangesloten die op m'n Ti4200 zit. Hij past gewoonweg niet. Het lijkt trouwens ook alsof er meer gaatjes (7 zoals er word gezegd) zijn. Heb ik hier voor een adapter nodig?

Ik heb in de TV-Out FAQ gekeken maar daar staat niets nuttigs. Ik heb helaas geen gele plug als TV-Out op mijn Ti4200 zitten maar het is ook geen S-Video :?

Iemand enig idee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik snap niet helemaal wat SVHS (een videoband standaard) hier in de titel doet...

Het verschil tussen die genoemde stekkers is duidelijk- de 'simpele' met 4 pins die je vaker bij nVidia oplossingen vindt hebben alleen S-Video aansluiting, de 'ingewikkelde' die je meestal bij ATi based gevallen ziet, heeft zowel S-Video als RCA signaal erin en wordt het meestal met een Y-kabeltje geleverd die de boel splitst.

Het moge evident zijn dat een 4-pins kabel niet zomaar in een 7-pins socket gedrukt kan worden. Maar dat zou je met je boerenverstand ook kunnen verzinnen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dat snap ik :)

Maar wat voor kabeltje moet ik dan wel gebruiken. Moet ik een adaptertje kopen zodat ik er een S-Video kabel op kan aansluiten?

Zo ja, waar kan ik dit kopen? :?

Wouter.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan een gewone s-video kabel stekker in de ATI aansluiting krijgen als je het plastic nokje in het stekkertje afbreekt(bij het ati-kabeltje heeft het nokje een andere vorm) . De pinnetjes en signalen zijn identiek, alleen heeft de ati kabel nog 2 extra pinnetjes voor de composiet.

[ Voor 11% gewijzigd door The Bad Seed op 11-12-2003 22:28 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ok, dat weet je zeker :) ?

Niet dat ik straks die kabel voor niets vernachel ;)

Bedankt, ik ga het vanavond proberen.

Wouter.

Verwijderd

Normaal steek je er een adapter in met een kabeltje en een blokje. Daarop heb je dan aansluitingen voor standaard s-video, composiet ( geel plugje ) en digitaal out ( sp-dif ). zonder dat verloop ding zou ik het niet weten. Heb zo'n ding bij m'n Dell gekregen!
Pagina: 1