Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

George Foremann Grill - Iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Veel mensen hebben het vast wel gezien: de reklame van rtlshop van de George Foremann Grill. Het betreft een full contact grill die dmv een revolutionair concept heel erg "gezond" kan grillen (als je de reklame en testen mag geloven). Je hebt geen boter of olie nodig en omdat de grill onder een hoek staat druipt het vet uit het vlees in een speciaal opvangbakje.

Dat lijkt mij interessant. Helaas zijn er bijna geen reviews te lezen of mensen (in Nederland) te vinden die ervaring met dit wonderlijke apparaat hebben. Princess heeft nu een eigen versie (George Foremann by Princess) maar die voelt heel erg gammel en breekbaar aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtlshop.nl/rtlshop/Commun/Images/web/web350/CAVX.jpg

Mijn vraag: wie heeft deze grill gekocht of wie kent hem? Hoe zijn de ervaringen? Is het echt zo veel gezonder dan normaal bakken / braden / grillen?

Wie wil en kan hier iets zinnigs over roepen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb er geeen ervaring mee, maar ik denk dat als je toch op zoek bent naar een grill je de gok wel kan wagen. Of het gammel aanvoelt of niet kan ik niet bevestigen of ontkennen, maar als je het niks vindt kan je em toch nog terugsturen?

Of het apparaat werkelijk doet wat het belooft is natuurlijk even afwachten, maar ik gok zelf dat het vet wel wegloopt, wat logisch is als dat ding schuin staat. Soms hebben ze dat soort apparaten ook wel als promo's bij de makro ofzo, dus misschien dat je daar eens zou kunnen informeren?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een grill heeft sowieso geen boter/olie nodig, dus daar heb je deze "speciale" er toch niet voor nodig?
Alleen ziet deze er wel wat compacter uit.

Ik heb zelf een Hot Air Grill van SMC. Daar wordt de hete lucht flink rondgeblazen zodat het eten veel sneller klaar is dan bij een normale grill. Een kippetje is gegrilled in 15 minuten ipv 45. En je kan er ook patatjes, pizza's, kroketten mee grillen/bakken in minder tijd en zonder (extra) (frituur)vet. Ietsje gezonder dan frituren dus.
Als deze hetzelfde principe volgt, dan is het wel goed denk ik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Gisteren zat ik naar MTV Cribs te kijken, onder andere met RedMan, en die had ook zo'n grill, dus hij moet wel goed zijn, want zo'n rapper eet alleen maar gezond. ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
athlonkmf schreef op 18 augustus 2003 @ 11:36:
Een grill heeft sowieso geen boter/olie nodig, dus daar heb je deze "speciale" er toch niet voor nodig?
Alleen ziet deze er wel wat compacter uit.

Ik heb zelf een Hot Air Grill van SMC. Daar wordt de hete lucht flink rondgeblazen zodat het eten veel sneller klaar is dan bij een normale grill. Een kippetje is gegrilled in 15 minuten ipv 45.
Dit is een full contact grill, eigenlijk een beetje het principe van het tosti ijzer. het "gezonde" effect ervan is dat de vetten die in het (bv) vlees zitten eruit druipen zodat je dat veel minder binnenkrijgt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Vet is niet ongezond, alleen als je er al teveel van in je lichaam hebt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dit ding wel in het Engels geleverd wordt? Geloof het wel he? Die andere meuk die ze verkopen is allemaal in het Frans, wat de bediening er niet veel makkelijker op maakt....

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Tsja.... ik heb het niet zo op die handel. Ik kan die verkoopmethode toch al niet uit staan en Homeshopping Europe was in een ommezien falliet ondanks dat ze onderdeel waren van een grote mediagroep (Kirch Groupe). Veel te duur en na verloop van tijd word het toch verkocht bij Blokker voor de helft van de prijs.
Je kan hem proberen en binnen 14 dagen terugsturen. Princes maakt wel degelijk spul en als die de naam George Foreman mag gebruiken maken ze dat ding onder licentie en is het praktisch hetzelfde. Als die Princes een beetje gammel aanvoelt dan is dat die van de reclame ook waarschijnlijk wel. In ieder geval, probeer in die 14 dagen en stuur het terug als het je niet bevalt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• kmf
  • Niet online

kmf

Bor_de_Wollef schreef op 18 August 2003 @ 12:53:
[...]

Dit is een full contact grill, eigenlijk een beetje het principe van het tosti ijzer. het "gezonde" effect ervan is dat de vetten die in het (bv) vlees zitten eruit druipen zodat je dat veel minder binnenkrijgt.
Ehm... bij contact is dat dan toch braden? maar dan zonder vet? Grillen gebeurde dacht ik puur met hete lucht

En of je het nou grillt, of in de oven gooit, het vet druipt er toch wel vanaf.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Bor

Bor

Topicstarter
Princes maakt wel degelijk spul en als die de naam George Foreman mag gebruiken maken ze dat ding onder licentie en is het praktisch hetzelfde. Als die Princes een beetje gammel aanvoelt dan is dat die van de reclame ook waarschijnlijk wel.
Ik wilde nou juist niet de princess versie omdat ik (persoonlijke mening) Princess nou niet echt een goed merk vind. Veel dingen die ik of kenissen daarvan heb gehad waren in no-time kapot + het materiaal is meestal heel goedkoop. Die op de tv ziet er stukken beter uit wat dat betreft.

Nog even de beschrijving van rtl shop:
Grill George Foreman is een superpraktische, moderne 2-in- 1 grill en wordt warm aanbevolen door de bekende Amerikaanse bokser George FOREMAN. Dankzij de Grill George Foreman ontdekt u het plezier van een eenvoudige en smaakvolle keuken, het plezier van het welzijn, en tenslotte het plezier om uzelf goed te doen! Samenstelling: 1 toestel: grill + broodopwarmer met doorkijkvenster. 2 opvangelementen voor het vet 4 aparte voeten om de Grill George Foreman schuin te kunnen plaatsen op het aanrecht. Gewicht: 2,5 kg 23¥ V - 5¥ Hz Vermogen: 75¥ W
Dat is't beestje waar we over praten.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 18-08-2003 13:22 ]

Verwijderd

ja, ik heb ook interesse in deze grill maar er zijn zoveel soorten dat ik er maar moeilijk uitkom. geloof et of niet, er is ook een usb versie van deze grill: _/-\o_
http://www.thinkgeek.com/stuff/looflirpa/igrill.shtml
plaatje:
http://www.thinkgeek.com/...looflirpa/zoom/igrill.jpg
je kunt er recepten voor de grill mee downloadenofzoo :)
haha

ik weet echt niet of et nou echt zo gezond is maar het moet gezonder zijn dan wat ik nu eet en het wordt ook nog eens aanbevolen door ex bokser george foreman(voor wat geld natuurlijk maja)
ik weet dat dit ding erg veel wordt gebruikt in america, maar ik weet niet of ik zoiets wel wil( werkt et wel handig?)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 00:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

"The patented George Foreman Grille, where the fat drains directly into your mouth!"
(c) Futurama :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 17:11:

ik weet echt niet of et nou echt zo gezond is maar het moet gezonder zijn dan wat ik nu eet en het wordt ook nog eens aanbevolen door ex bokser george foreman(voor wat geld natuurlijk maja)
Dat is nou juist iets waar je niet op moet letten, gewoon een verkoop truc, op deze manier is veel geld te verdienen.

In America is inderdaad deze grill een begri. Ik had er al vaak van gehoord maar nog nooit iemand gezien hier in NL die er ook echt daadwerkelijk een heeft.

Verwijderd

We hebben er ook over gedacht om dat ding te kopen maar het idee dat dat vieze vet/olie gewoon naar beneden druppelt.....Brrrrr

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 22:43:
We hebben er ook over gedacht om dat ding te kopen maar het idee dat dat vieze vet/olie gewoon naar beneden druppelt.....Brrrrr
Dat vet druipt ook naar beneden, in een opvangbakje waarna je het weg kan gooien. Dat is toch het hele idee van die grill? Of bedoel je iets anders?

Verwijderd

Heb ook zo'n ding. Werkt prima! overtollig vet druipt in het bakje wat je makkelijk schoon kan maken. Ook de grill zelf is makkelijk schoon te maken.
Koop 'm niet via de TV, lijkt mij een beetje duur. Ik heb hem bij de Mediamarkt gekocht. Ik weet niet meer wat ik er destijds voor betaald heb, maar volgens mij minder dan op TV.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 22:53:
Heb ook zo'n ding. Werkt prima! overtollig vet druipt in het bakje wat je makkelijk schoon kan maken. Ook de grill zelf is makkelijk schoon te maken.
Koop 'm niet via de TV, lijkt mij een beetje duur. Ik heb hem bij de Mediamarkt gekocht. Ik weet niet meer wat ik er destijds voor betaald heb, maar volgens mij minder dan op TV.
Heb jij dan de originele versie of de versie van princess?

Verwijderd

Als je in de buurt van beverwijk zit, op de zwarte markt stonden ze ook.
Prijs onbekend (niet naar gevraagd/gekeken).

• Bor

Bor

Topicstarter
TheJaggy -> Heb je de XXL versie of de hele kleine (small)?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 11:33
Weet iemand waar je dat ding nou kan kopen in de winkel?

zoek me rot naar zo'n exemplaar!

American Express vraagbaak

• kmf
  • Niet online

kmf

ik zag een paar grills lijkende op deze in de mediamarkt rotterdam.

• Bor

Bor

Topicstarter
Stinger_Ventura schreef op 14 maart 2004 @ 17:59:
Weet iemand waar je dat ding nou kan kopen in de winkel?

zoek me rot naar zo'n exemplaar!
Die dingen kun je in nederland niet in de winkel kopen. Ik heb mijn exemplaar gewoon bij rtl shop besteld. De exemplaren hier in nederland zijn van princess en een behoorlijk gammel terwijl de originele juist heel stevig is.

• Stinger_Ventura
athlonkmf schreef op 14 maart 2004 @ 18:21:
ik zag een paar grills lijkende op deze in de mediamarkt rotterdam.
Bij MM Arena zag ik ze in ieder geval niet staan, het lijkt er wel op maar dat zijn gewone grill's.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoals ik al zei: Die dingen kun je in nederland niet in de winkel kopen.

• Stinger_Ventura
69 euro bij de yorin shop zag ik laatst tijdens het zappen.

Ze werden bij de Viva ( geen idee wat dat kost ) ook gratis uitgedeelt bij een abonnement!

Verwijderd

Ja wij hebben hem thuis, gebruiken hem eigenlijk nooit.. maargoed het is echt veel gezonder, als je bijvoorbeeld 2 hamburgers onder dat ding grilt en zo'n opvangbakje eronder zet zit die vol met vet en bruine (vies sap!). Je hoeft idd daad geen boter of zoiets dergelijks te gebruiken prima ding je kan er ook lekkere tosties onder bakken. :)

Verwijderd

Uhm? http://www.kijkshop.nl/on...egory%255Fname%3DToasters

En Uhm? http://www.wehkamp.nl/win...e=&KAC=U65&ArtikelTypeID=

Enn eeh uhm! http://www.otto.nl/mall/c...004&pArtikelgruppe=612194

Die rtlshop shit is per defenitie te duur... Waar denk je dat de uitzendtijd van wordt betaald?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 16:47 ]

Verwijderd

maar dat is dus geen george foreman shit, zit geen bakje onder waar dat vet in kan lopen.

* kijkt ook wel eens rtl shop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:20:
[...]

maar dat is dus geen george foreman shit, zit geen bakje onder waar dat vet in kan lopen.

* kijkt ook wel eens rtl shop
RUK nee, je hebt helemaal gelijk.. Er zit geen vet-opvang-bakje van 30 euro bij.. Hmmm.. dan toch maar die RTL-Shop aanbieding doen heh? |:(
Pagina: 1