[NT] Niet werkende snelheidsindicator led's, Vigor 2200e

Pagina: 1
Acties:

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02
Sorry voor de onduidelijke topic titel, maar wist het anders niet beter te omschrijven.

Ik heb laatst, na een hoop gezeik met een Sitecom DC202 router, een DrayTek Vigor 2200e gekocht, echt een geweldig ding, behalve 1 ding.

De 2200e heeft 4 statusled's die je een indicatie zouden moeten geven van hoe intensief je verbinding wordt gebruikt, opzich een mooie uitvinding - als het zou werken :) -

Van de 4 statusled's werken alleen de 1e en de 4e, de twee middelste doen het gewoon niet.

Ik heb de search geprobeerd, maar die is nog down. en met google ben ik ook niets wijzer geworden.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Is dit gewoon een foutje in de firmware (ik heb de draytek gekocht met de laatste firmware reeds geinstalleerd) Of doe ik iets fout in de instellingen van de 2200e (dat zijn er nl. nogal een oaar :Y) )

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pals.architecten/GoT/Vigor%202200e%20onduidelijk.JPG

Excuses voor de onduidelijke foto, maar voor de mensen met goeie ogen en een 21" op 640*480 zouden dit wel moeten kunnen zien, hier zie je de 4 statusled's in een rode cirkel. Als de verbinding een beetje wordt gebruikt brand alleen de eerste, als hij helemaal volgepompd is brandt (als het goed is 1t/m 4) maar ledje 2 & 3 doen gewoon helemaal niets..

misschien is deze pic iets duidelijker :P hier zie je duidelijk de 4 snelheids indicator's

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pals.architecten/GoT/draytek_v2200e.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SyS_ErroR op 18-08-2003 11:18 ]

• SyS_ErroR
nieuwe avond :)
nieuwe kansen? _/-\o_

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
misschien geeft hij de belasting aan op een schaal van 0...10 of 0...100 mbit.. dan is het misschien logisch dat hij nog niet voluit draait..
Of dat hij zijn CPU load weergeeft.. misschien zegt de manual iets?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10
Als ik met mijn chello verbinding met 180 k/sec aan het downloaden ben gaan ze alle 4 netjes branden, ik weet niet wat voor verbinding je hebt maar deze is mischien wel langzamer en gaan ze daarom niet branden.
Anders zou ik gewoon terug gaan naar de winkel en een nieuwe eisen want hij hoort gewoon goed te functioneren.

edit:
Ik gebruik trouwens firmware 2.3.6

[ Voor 8% gewijzigd door StaticZ op 18-08-2003 23:13 ]

• SyS_ErroR
Ik heb Wanadoo Cable Premium.. 100KB down.. als ik met die 100KB down gaat wel gewoon het 4e lampje branden, en als ik een heel klein beetje down <10KB's dan brand het eerste.. maar de overige led's doen gewoon niets

Logischerwijs zou bij een download van ong 50KB's de eerste 2 moeten branden en de laatste 2 niet.. maar wat ik ook doe, die twee middelste led's doen gewoon niets (behalve bij het aanzetten van dat ding, dan gaan alle led's (op de gehele router) even aan)

van de manual ben ik ook niets wijzer geworden :/

[ Voor 50% gewijzigd door SyS_ErroR op 18-08-2003 23:19 ]

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Hier doen alle leds het gewoon op een 2200E met softwareversie 2.3.6.
Afhankelijk van de belasting op de lijn gewoon 1-2-3 of 4 leds die aangaan, terug naar de winkel dan maar?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Terug gaan. Is niet goed. Klaar.

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 23:24:
Terug gaan. Is niet goed. Klaar.
lekker kort door de bocht, maarjah.. moet binnenkort toch langs informatique :)

Verwijderd

Ik ben altijd voor duidelijkheid. Kort=duidelijk :)
Pagina: 1