Hoe lang duurt een IP-wijziging normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Een klant van ons huurt een domain name bij Blixem. We hebben die klant een ander account bij WideXS gegeven en nu is het de bedoeling dat de domain name moet verwijzen naar het IP bij het account van WideXS. Dit hebben we afgelopen donderdag laten regelen, maar nu wijst 't IP nog steeds naar het oude account (bij Euronet).

Als ik zelf een IP aanpas bij ZoneEdit ofzo, dan is dat instintanious - meteen! Ik ben bekend met chaching van ISP's, maar 4 dagen is toch veel te lang? Het wijzigen van een DNS duurt maar 2 dagen (vanwege alle DNS server's op 't net).

Hoe lang zou zo'n IP wijziging maximaal mogen duren?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Normaal een dag of 2 dacht ik. :?

Verwijderd

updaten van de DNS duurt wereldwijd maximaal 48 uur.

Hoe snel het betreffende bedrijf het in haar eigen DNS doorvoert (as listed bij een whois domeinnaam.nl) hangt van het bedrijf af... soms gaat het in dagelijkse batches, soms meteen, en soms (Als ze lui zijn ofzo) na 3 weken. Als het op deze server niet snel genoeg doorgevoerd word kan je gaan zeuren.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou heb ik hier gelezen dat WideXS door veel andere ISP's geblokeerd is met mail betreft. Kan het ff niet vinden in de search, maar ik hoop voor je dat het niet om mail gaat :)

Ey!! Macarena \o/

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Het gaat niet om een DNS wijziging, maar een IP wijziging. Domain name blijft onder beheer van Blixem (ze willen de naam niet verkopen tegen normale prijzen). Hosting provider is nu dus WideXS, dus de domain name moet niet meer verwijzen naar een IP bij Euronet (waar de site eerst gehost werd), maar naar het IP bij WideXS.

Dit zou dus afgelopen donderdag geregeld moeten zijn.

En voor zover ik weet zou dit dan nu ondertussen toch overal moeten werken?

Verwijderd

Blixem... :X Slechte ervaringen mee...

Toen ons bedrijf zich inschreef bij de KvK had hij direct onze bedrijfsnaam geregd, bij navraag konden we het kopen voor 2000,= (net in de periode dat het zo werd dat je moest kunnen aantonen dat je reden hebt voor een domeinnaam om hem te mogen behouden)

Na een hoop heen en weer getrek en juridische dreigementen die kerel de keuze gegeven: 200,= voor je gemaakte onkosten, of we vinden wel een of andere junk die een baksteen door je ruit komt gooien. Toen was het binnen 2 dagen geregeld :)

Om van te kotsen dat soort gasten die denken dat ze binnen 5 minuten rijk kunnen worden over de rug van startende ondernemers.
Volgens mij is Blixem gewoon één gast die wat domeintjes beheert; niet echt iemand waar ik zaken mee zou willen doen.

[edit]
Als die gast die domeinnaam dus alleen geregd heeft voor wederverkoop, heeftie juridisch gezien geen poot om op te staan als jij het domein wil claimen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 11:13 ]

Verwijderd

Sinds wanneer kan WideXS dat?

Je wilt dus dat hij nogsteeds www.blixem.nl/index.html enzo krijgt maar nogsteeds op widexs eigenlijk staat ?

Dat moet je met een DNS change IP change vind ik nogal vaag :S!

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Het was me vanaf 't gezeik over de domain name al duidelijk dat Blixem een achterlijk bedrijf is. Ja, ik neem geen blad voor de mond - laat dit een waarschuwing zijn voor mensen die overwegen om hun gebeuren te laten hosten bij Blixem! Wat mij betreft mogen ze op de zwarte lijst. Is er zoiets ergens? Zo niet, dan ga ik er een oprichten. Vanuit m'n werk kom ik regelmatig in contact met ISP's, hosting- en domain providers en de een is nog slechter dan de ander.

Maargoed, dat is weer wat anders.

Ik kom er net achter dat 'domein.nl' naar het correcte IP verwijst, maar 'www.domein.nl' verwijst nog naar het oude IP.... Heel fijn. En dat terwijl ik expliciet heb gevraagd of beide varianten goed geregeld konden worden.

Floppus, 't is inderdaad erg wat ze flikken! In ons geval gaat het om een drie-letter domain name, die natuurlijk erg schaars zijn, maar de bedragen die ze vragen zijn echt absurd! Normaal gesproken kost zo'n domain name een paar tientjes per jaar. Dat moet onze klant nu al per maand aan huur betalen! Het exacte bedrag is me ontschoten, maar 't is wel belachelijk.

Tenkootje, volgens mij heb ik het nog niet goed uitgelegd of begrijp je me verkeerd. Nog een poging dan...

OUD:
De website werd gehost door Euronet en was eerder alleen toegankelijk door iets als www.euronet.nl/~naam in te typen in je browser.

NIEUW:
www.euronet.nl/~naam is niet echt profi, dus zijn we op zoek gegaan naar een domain name voor onze klant en die was (natuurlijk) al bezet: door Geldersch Beheer BV (werkt samen met Blixem: GB = Blixem). Domein was overigens niet in gebruik, maar gereserveerd.
Wij gevraagd of we 'm konden kopen. Dat was dus veel te duur (inderdaad iets van 2000,=). Huren was op korte termijn goedkoper, dus dat maar gedaan.
De verwijzing van de domein naam naar Euronet was vrij snel geregeld.

Toen zijn we een nieuwe site voor onze klant gaan maken. Deze is wat te advanced voor euronet, en zodoende is de website verhuist naar WideXS.

Dus nu moet de naam niet meer naar het IP bij Euronet verwijzen, maar naar het IP bij WideXS.

Inmiddels verwijst dus domein.nl naar WideXS maar www.domein.nl verwijst nog steeds naar Euronet. :(

Verwijderd

Volgens mij ben je toch wel zo'n 2 weken zoet met het wijzigen van een DNS-record wereldwijd. Duurt ongeveer 48 uur voordat de top-DNS zijn records geupdate heeft, maar voordat alle lagere DNS'en wereldwijd aangepast zijn ben je toch zo'n 2 weken verder.
In geheel Nederland zit je volgens mij op een week. (Mits het internet niet plat gaat)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 11:02:
updaten van de DNS duurt wereldwijd maximaal 48 uur.

Hoe snel het betreffende bedrijf het in haar eigen DNS doorvoert (as listed bij een whois domeinnaam.nl) hangt van het bedrijf af... soms gaat het in dagelijkse batches, soms meteen, en soms (Als ze lui zijn ofzo) na 3 weken. Als het op deze server niet snel genoeg doorgevoerd word kan je gaan zeuren.
Wil je dat realiseren in NL ben je al min 4 dagen verder, mede dankzij chello, die de DNS eens per vier a vijf dagen doet. Waarom 8)7 geen idee.

Verwijderd

Explore schreef op 18 August 2003 @ 11:37:

Floppus, 't is inderdaad erg wat ze flikken! In ons geval gaat het om een drie-letter domain name, die natuurlijk erg schaars zijn, maar de bedragen die ze vragen zijn echt absurd! Normaal gesproken kost zo'n domain name een paar tientjes per jaar. Dat moet onze klant nu al per maand aan huur betalen! Het exacte bedrag is me ontschoten, maar 't is wel belachelijk.
jeps; bij ons ging het ook om een 3 letter .nl domein; dit speelde al 4,5 jaar terug en ik heb geen idee of zijn "organisatie" inmiddels is uitgebreid of professioneel geworden is.

Hoe dan ook, registreren van domeinnamen uitsluitend voor verkoop is niet toegestaan. Echter bieden ze ze vaak an net onder de kosten van het claimen, waardoor ze nog business houden.

Wij hebben echter voor eerdergenoemde oplossing gekozen; in principe is hij crimineel bezig en hebben het uiteindelijk dan ook maar via een onfatsoenlijke weg opgelost (maar wel netjes een acceptabel bedrag betaald).
Ik zou het hoe dan ook niet pikken van zo'n gast, zeker als je gaat huren betaal je uiteindelijk veel meer dan dat het claimen kost (destijds zou dat op zo'n 2.500 gulden uitgekomen zijn)

Daarnaast is het met van de malafide verhuurders zo dat ze het maar zo kunnen flikken dat als je het spul eindelijk hebt draaien ze de stekker eruit trekken omdat "hun klant" het domein toch wil gaan gebruiken, en dan zul je zien dat je alsnog kunt gaan dokken...
Nee echt, ik zou er hoe dan ook werk van maken!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 13:18 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 13:15:
Wij hebben echter voor eerdergenoemde oplossing gekozen; in principe is hij crimineel bezig en hebben het uiteindelijk dan ook maar via een onfatsoenlijke weg opgelost (maar wel netjes een acceptabel bedrag betaald).
Hoe hebben jullie dit dan precies aangepast?

Ik heb Blixem gemaild dat we jurische stappen gaan ondernemen tegen hun domeinkaperij en een dag later was alles geregeld. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 12:30:
[...]

Wil je dat realiseren in NL ben je al min 4 dagen verder, mede dankzij chello, die de DNS eens per vier a vijf dagen doet. Waarom 8)7 geen idee.
yup daar word je echt strontziek van. Heel Nederland + Belgie pakte de boel na een paar uur op. Chello, eigen ISP |:( |:( heb ik na 4 dagen eens een mail gestuurd. Forceer in godsnaam een update

en ja hoor, na in totaal ZES dagen was chello zover....

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Volgens mij ben ik de enige die niets te klagen heeft over Chello. We hebben hier anderhalve week een slechte verbinding gehad. Toen eens contact opgenomen met Chello en een dag later (gisterenmorgen) werd er een nieuwe modem geleverd en sindsdien werkt 't weer prima. Prima service. Downstream haal ik meestal zo'n 160Kbyte/sec.

Blijkbaar heeft elke ISP z'n kuren - maar daar ging het hier niet over.

De domeinkapingspraktijken van Blixem moeten maar eens afgelopen zijn!

Edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Explore op 27-08-2003 23:06 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Oke, ik ben dus gelukkig niet de enige die last heeft van die Blixem. Ik kwam toevallig op dit topic, en heb daarna nog wat verder gesearched...
Ik zou dus graag www.gregor.nl (mijn voornaam) willen hebben, maar die aarsgieren hebben hem begin 2000, toen ik dus ook me onder deze naam aan ging melden bij diverse sites op internet, geregd... volgens sidn staat de naam officieel op naam van Geldersch Beheer en is BliXem slechts de registrar, maar als je die openingspagina bekijkt weet je wel anders.
Kan ik ze gewoon dwingen deze naam weer vrij te laten, of moet ik ze toch betalen / een rechtzaak aanspannen?

Gregor van Egdom Krekr

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kr3Kr schreef op 22 december 2003 @ 02:20:
Oke, ik ben dus gelukkig niet de enige die last heeft van die Blixem. Ik kwam toevallig op dit topic, en heb daarna nog wat verder gesearched...
Ik zou dus graag www.gregor.nl (mijn voornaam) willen hebben, maar die aarsgieren hebben hem begin 2000, toen ik dus ook me onder deze naam aan ging melden bij diverse sites op internet, geregd... volgens sidn staat de naam officieel op naam van Geldersch Beheer en is BliXem slechts de registrar, maar als je die openingspagina bekijkt weet je wel anders.
Kan ik ze gewoon dwingen deze naam weer vrij te laten, of moet ik ze toch betalen / een rechtzaak aanspannen?
Je kan ook niets met hun te maken willen hebben en de problemen uit de weg gaan. Een voornaam is niet iets unieks. Jij bent niet de enige die zo heet, dus je hebt geen trademark bladibla recht.

En afgezien van dat naampje heeft dit niets met dit topic te maken. Dit ging over DNS wijzigingen...

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 22-12-2003 02:29 ]

{signature}

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Duinkonijn

Huh?

Kr3Kr schreef op 22 december 2003 @ 02:20:
dat kan voor jou nog al moeilijk gaan aangezien je geen bedrijf bent.

voor particulieren hadden ze officieel 1 of ander systeem der nog inzitten

alsbedrijf kan je ze gewoon aanklagen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Moet hiervoor een oud topic worden gekicked, het was niet eens ontopic :)

Verwijderd

Zie neo, dit heeft weinig met DNS van doen :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.