Het was me vanaf 't gezeik over de domain name al duidelijk dat Blixem een achterlijk bedrijf is. Ja, ik neem geen blad voor de mond - laat dit een waarschuwing zijn voor mensen die overwegen om hun gebeuren te laten hosten bij Blixem! Wat mij betreft mogen ze op de zwarte lijst. Is er zoiets ergens? Zo niet, dan ga ik er een oprichten. Vanuit m'n werk kom ik regelmatig in contact met ISP's, hosting- en domain providers en de een is nog slechter dan de ander.
Maargoed, dat is weer wat anders.
Ik kom er net achter dat 'domein.nl' naar het correcte IP verwijst, maar 'www.domein.nl' verwijst nog naar het oude IP.... Heel fijn. En dat terwijl ik expliciet heb gevraagd of beide varianten goed geregeld konden worden.
Floppus, 't is inderdaad erg wat ze flikken! In ons geval gaat het om een drie-letter domain name, die natuurlijk erg schaars zijn, maar de bedragen die ze vragen zijn echt absurd! Normaal gesproken kost zo'n domain name een paar tientjes per jaar. Dat moet onze klant nu al per maand aan huur betalen! Het exacte bedrag is me ontschoten, maar 't is wel belachelijk.
Tenkootje, volgens mij heb ik het nog niet goed uitgelegd of begrijp je me verkeerd. Nog een poging dan...
OUD:
De website werd gehost door Euronet en was eerder alleen toegankelijk door iets als
www.euronet.nl/~naam in te typen in je browser.
NIEUW:
www.euronet.nl/~naam is niet echt profi, dus zijn we op zoek gegaan naar een domain name voor onze klant en die was (natuurlijk) al bezet: door Geldersch Beheer BV (werkt samen met Blixem: GB = Blixem). Domein was overigens niet in gebruik, maar gereserveerd.
Wij gevraagd of we 'm konden kopen. Dat was dus veel te duur (inderdaad iets van 2000,=). Huren was op korte termijn goedkoper, dus dat maar gedaan.
De verwijzing van de domein naam naar Euronet was vrij snel geregeld.
Toen zijn we een nieuwe site voor onze klant gaan maken. Deze is wat te advanced voor euronet, en zodoende is de website verhuist naar WideXS.
Dus nu moet de naam niet meer naar het IP bij Euronet verwijzen, maar naar het IP bij WideXS.
Inmiddels verwijst dus domein.nl naar WideXS maar
www.domein.nl verwijst nog steeds naar Euronet.