Toon posts:

[VPN] vaste route aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een W2K vpn server opgezet waarop ik inlog (XP), als ik nu verbinding heb gemaakt, kijk ik welk ip adres de vpn server heeft (wijzigt per sessie) en welke ik heb. Dan maak ik een route aan met:

route add 10.0.0.xxx mask 255.255.255.255 10.0.0.xxx metric 1 IF 0xxxxxx

Als ik dit gedaan heb, kan ik de gedeelde mappen op de server gebruiken.

nu werkt dit wel, maar ik moet dit automatiseren, zodat bij het maken van een verbinging dit automatisch gebeurd.

omdat ik handmatig een route toevoeg, waarvan de variabelen (ip adressen / interface id etc) telkens wijzigen kan ik niet een batch maken die de route aanmaakt.

(Ik gebruik een getweaked alcatel modem, dus internetverbinding via gateway 10.0.0.0138 in netwerkomgeving)

mijn vraag:
hoe kan ik instellen dat bij een verbinding telkens een route naar het ip adres van de vpn server gelegd wordt?!

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand?

Verwijderd

misschien moet je iets duidelijker omschrijven waarom het niet met een batch kan? Het adres is steeds anders gok ik?

Verwijderd

Waarom heb je uberhaupt een route nodig als je een VPN verbinding opzet? Wat specifiekere uitleg van de situatie helpt misschien

Verwijderd

Topicstarter
De client ip adressen veranderen inderdaad telkens, logisch vanwege de toewijzing uit een range / of dhcp.

En als ik de RAS service opnieuw opstart dan wijzigt het ip adres van de server ook.

Die route moet ik m.i. aanmaken om daadwerkelijk de gedeelde mappen op de server in te kunnen zien. Het is althans de enige manier waarom het mij gelukt is.

Het uiteindelijke doel is dat ik na het maken van een verbinding de beschikking heb over bronnen op de server.

Ik wil graag het vpn serveradres vast houden zodat ik vanuit programma's een verwijzing kan maken.

situatie:

ik draai een database op de client computer, er zijn bepaalde gegevens uit een gekoppelde tabel op de server nodig.

-

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik verbinding maak kan ik niet automatisch op ip adres een computer in het externe netwerk zoeken.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het ip adres van de vpn server gelijkblijft?!

Verwijderd

Bij eigenschappen van de server in Routing/Remote Access, dus op je VPN server.
Limiteer gewoon de adresrange die die uitdeelt tot 1 adres.
Daarna gewoon een NET USE

//De client ip adressen veranderen inderdaad telkens, logisch vanwege de toewijzing uit een range / of dhcp. //

Dat is geen probleem, daar heb je toch je naamoplossing voor ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 21:55 ]

Pagina: 1