Toon posts:

[win2k] Ris intel ve probleem bij initialisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WIn2k SMB UK server met sp4. De paden voor de drivers van mijn nic staan goed op de ris server en de sif file is ook aangepast.

Nu wil ik met mijn client pc met een intel 100 ve kaart (Met PXE) een windows XP NL installeren met ris. Ik kan gewoon de menu van mijn ris server doorlopen, daarna vind er een initialisatie plaats en krijg ik de volgende melding:

Het bestand e100bnt.sys heeft een onverwachte fout (21) veroorzaakt op regel 3752 in d:\xpsp1\base\boot\setup\setup.c.

Ik kan hier niet veel over vinden. Kan iemand me verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog suggesties :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Krijg je dat tijdens minisetup of tijdens de textinstall (CIW)??

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 18 August 2003 @ 15:55:
Krijg je dat tijdens minisetup of tijdens de textinstall (CIW)??
Tijdens mini setup

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.tek-tips.com/g...416/pid/96/lev2/3/lev3/19
Tis niet veel maar misschien iets om je opweg te helpen..

Pvouput live

Verwijderd

Zit met ongeveer het zelfde probleem.
voor dat het inlezen van de bestanden begint (dus na druk f6 voor niet scsi en raid bla bla) ik de melding dat er geen drivers voor me netwerk adapter in me image aanwezig zijn.

Nu zijn er diverse topics over geweest en heb ook alles wel geprobeerd maar nog steeds vindt ie de drivers niet. Ik doe iets fout maar ik weet absoluut niet wat :(

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wat heb je in die map voor de drivers staan dan ?

Verwijderd

Heb in de $OEM$\$1\drivers\intel1000\ de drivers voor de netwerk kaart staan maar die heeft ie dan nog niet nodig
Heb ook de E1000nt5.inf en E1000nt5.sys (het gaat om een intel pro1000 Nic) naar de I386 map gekopiert maar daar reageert ie ook niet op.

Volgende staat in de sif file

[Unattended]
OemPreinstall = yes

[OEMBootFiles]
e1000nt5.inf
E1000NT5.SYS

Bij bovenstaande heb ik me twijfels
Ook heb ik me twijfels bij de manier waarop de image gemaakt is. Heb het gewoon via Users en computers gedaan van AD en dan rechtermuisknop op de ris server en images toevoegen. Riprep doet het niet. Dan begint ie te blaten dat er geen cd-based image aanwezig is....

-edit-
Oh.... de kaart was dus een intel pro 100...... |:( maar dan net weer ff anders als alle andere volgens mij want de drivers voor de 100 stonden gewoon in I386 :? Maar toe ik de nieuwe E100 drivers bekeek zag ik een verschil in grote. Ik ze in de I386 map gezet overschreven en nu doen ze het wel pffff. Nou in iedergeval bedankt smurff

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 15:51 ]

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb laatst erg veel problemen gehad met een intel pro vm in een compaq d510.
De oplossing voor mij was update van de ris server want er is een update voor en het gebruiken van de drivers die bij de standaard installatie van compaq geleverd werden.
Deze heb ik gekopieerd naar de i386 dir op de server dus alles *.inf, *.sys en *.PNF file.

het stukje van OEMBootfiles is trouwens niet nodig :)

mja hoop dat je er iets aan hebt iig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:01:

-edit-
Oh.... de kaart was dus een intel pro 100...... |:( maar dan net weer ff anders als alle andere volgens mij want de drivers voor de 100 stonden gewoon in I386 :? Maar toe ik de nieuwe E100 drivers bekeek zag ik een verschil in grote. Ik ze in de I386 map gezet overschreven en nu doen ze het wel pffff. Nou in iedergeval bedankt smurff
Nou het werk nog niet helemaal 100%, deployen van wat nieuwere pc's gaat wel. Maar als ik een wat ouder pctje pak krijg ik weer de melding dat er geen goeie netwerk adapter drivers in me image staan :?
Ik wordt er ff knetter lijp van
Intel pro 100 VE pakt ie netjes maar Intel pro 100 + Management adapter pakt ie niet.....
Waarom hebben alle pro 100 drivers de zelfde naam, maar zijn ze niet voor alle pro 100 netwerk kaarten geschikt in ris...... 8)7
Pagina: 1