Toon posts:

JS wordt niet gecached/geladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik genereer mijn menu van mijn pagina met javascript. De functie en dergelijke staan in een extern bestand "js.js". Alleen nu is het probleem: altijd als je voor de 1e keer op de pagina komt krijg je geen menu's en een javascript fout dat ie de functies NIET kent. Conclusie: javascript file niet geladen.
Zodra je de pagina vernieuwd worden de menu wel gegenereerd.

Deze code heb ik in mijn header staan:
code:
1
<script language="JavaScript" src="js.js"></script>

De html en het javascript van het menu wordt door php gegenereerd.

Ik vind dit vrij irritant en ik weet zo niet wat ik verkeerd doe. Op andere sites doe ik hetzelfde en daar gaat het wel goed.

Weet iemand waar dit kan liggen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je wellicht een link naar de bewuste pagina?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 17:34
Ik heb precies ditzelfde probleem met door PHP gegenereerde javascript files. Op mijn lokale Windows Apache server deed dit probleem zich niet voor, terwijl op de FreeBSD productie server (ook Apache) het wel gebeurd. Uiteindelijk heb ik de scripts maar zo omgebouwd dat ze niet meer door PHP hoeven te worden gegenereerd.

Ik vermoed overigens dat het met MIME type instellingen in Apache te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik geen link sturen, het draait lokaal.
Mijn javascript wordt NIET door php gegenereerd, de html wel, waarin de functies worden aangesproken.

Ik draai nu tijdelijk ook windows, daar gaat het dus fout. Zal straks even proberen of het niet fout gaat in Mandrake...

Verwijderd

Anders check je of je file geladen is, bijv. dmv een variabele, en zet je indien dit niet het geval is de src opnieuw.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Zet je menuitems in een array, die binnen een functie bijv loadMenu() opgebouwd wordt.

Dan doe je bij je <body onload="loadMenu()"> bijvoorbeeld :)

[ Voor 14% gewijzigd door SchizoDuckie op 18-08-2003 11:27 ]

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1