Toon posts:

[Imagen] tips

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok aangezien er niet veel te vinden is over mijn vorig probleem (zie topic erguns anders in dit gedeelte van het forum) en er geen oplossing worden gegeven door powerquest en google het ook laat afweten, vraag ik met het volgenden af

welk programma bevelen jullie aan om remote te imagen via PXE of een ander pre boot network interface, voor ongeveer 200 pc's (4 verschillende type pc's) via een novell netwerk (maar we kunnen ook alles via ip en windows doen (heb ik eigenlijk liever)) en op 1 voorwaarde nog.. het mag geen ZEN zijn zeker ZEN 4 niet :o

}:O

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
Kies gewoon het programma wat jij fijn vindt werken. Er zijn al heel veel vergelijkingen geweest. Norton Ghost wordt heel veel gebruikt, ik begrijp het programma zelf nog niet helemaal maar het is best mooi. Zeker het ghost casten, naar meerdere systemen tegelijk werkt super als je het geinstalleerd en ingesteld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb ghost al geprobeerd en het werkt allemaal wel
maar ik heb dan een active directory nodig van ms
en dat kost wel wat, kijk die powerquest optie werkt gewoon op een workstation of wat dan ook en als er heel veel paketten zijn die het zelfde doen als ghostmulticast server of deploycenter van powerquest, dan wil ik dat graag weten

Verwijderd

Zo'n oplossing heb ik ook gemaakt.

Ik heb de suite van Powerquest genomen; maar lijkt me wel handig dat je weet in welke vorm je images nu zijn. PQ werkt met hun driveimage standaard, en Ghost met Ghost. Die zijn niet uitwisselbaar.

De Powerquest suite had iig net zoiets nodig; niet een werkende AD, maar zat een database interface bij waarin je de GUID (staat in de bios van je amerk comp) of het mac adres moet opgeven.

En aan de hand van de GUID/Mac spuugt de DB uit welke image je naar je hoofd moet krijgen.

Dat was zware overkill voor waar wij het nodig hadden.

Hebben we de suite verbouwd, nu krijgen we na op F12 gedrukt te hebben (Network Service boot op Compaq hardware) een mooi dos menutje waar je simpelweg de juiste computer moet kiezen, en dan poept'ie de image terug.

Dit is wat anders; die multicast werk op een client; die moet je iedere keer starten, terwijl de oplossing die wij gemaakt hebben gewoon als service op een w2k server draait.

We hebben ook lang gezocht, want we wilden ook PXE, dat scheelt klootzakken met floppen, en is daarom ook aan leken uit te leggen.

Maar out-of-the-box is dat dus niet verkrijgbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Uit de box heb ik het zo gefixed
dat product van powerquest werkte zo

pc's instellen op pxe boot
en in pxe boot server op de pc waar ook deploycenter staat mac adressen verbonden aan een image dus alles werkt perfect, zelfs met schedulair en een snelkoppeling op elke pc om binne 4 min een nieuwe image te krijgen

kheb hier 3 dagen over gedaan en kom dan tot de conclusies dat hij pakketen 5x per seconde van 1.5 mb verstuurd naar elke pc in het netwerk en dat is volgens powerquest niet uit te zetten

maar wat gebruiken jullie, om in een bedrijf massaal images te verstrekken met of zonder PXE boot ?? ghost is een optie, ZEN 4 van novell kan ook, Powerquest heb ik getest maar wat bestaat er nog meer ?

• djluc
Ik zit er serieus aan te denken als ik tijd heb om dat Ghost pakket een keer helemaal door te gaan nemen en dan een multicast server te gaan gebruiken. Ik ben druk bezig met de handleiding maar die is naar mijn mening gewoon slecht. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden maar ze gaan dat niet overzichtelijk weergeven. Ze zeggen echter wek klik nu op ok. Beetje ruimte verspilling naar mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een thuis netwerk hebt met wat niet gekochte software ;)
dan kun je ghost proberen, maar ik moet anders een extra server bestellen en een active directory instellen terwijl nu alles werkt met netware 6.5

als ik jou was zou ik powerquest gebruiken dat is easy en makkelijk je hebt niets extra's nodig kan zelfs op win95/98 geinstalleerd worden

handig is wel om wat netwerkkaarten te hebben die pxe onder steunen of het wfm pakket van intel

[note]
Kheb nu ook prism deploy getest en dat is helemaal bagger en niet wat ik wil, dus dat valt buiten de opties
[/note]

• djluc
Ik wil het voor een bedrijfsnetwerk gaan gebruiken, we hebben officiële licenties overigens :)
Op dit moment heb ik gewoon images op cds staan, dat werkt ook maaar via het netwerk vind ik leuker;) en natuurlijk handiger om het een beetje zakelijk te houden.

Er staat een Windows 2000 server dus dat is geen enkele probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Als je al licenties heb voor ghost dan zou ik die gebruiken
anders moet je maar eens powerquest deploy center gebruiken
als je het goed doet ben je binnen 3 dagen klaar en hoef je niet meer langs om bij mensen images neer te zetten alleen powerquest flood je netwerk :(
hoeveel users heb je eigenlijk ? en heb je nog belangrijke servers draaien zoals as400 of iets dergelijks ?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

voor pc's die niet PXE compliant zijn kan je diskettes maken (meestal zit dit bij het programma) of cd's die pxe compliant zijn. Je kan de autoexec.bat en config.sys en een protocol.ini aanpassen van de pxe opstart image/diskette door met winimage de image te openen. daarmee kan je wel de data pakketten verkleinen/vergroten

alles kan alleen ff weten hoe. Extec heeft ook ipv de dos versie die mee geleverd is geloof ik een ander DOS OS (ipv PC-DOS MS-Dos gebruikt waardoor deze meer compatible is.

een PXE image is niks anders dan een diskette die in het RAM wordt geladen.

Je kan zelfs van je pc met bv 512 MBRam een insta Emulator maken door een win9x in je ram te laden en daarop een Commodore 64 emulator te draaien..

of diskless een ander OS. pc rebooten en je hebt weer een "normale"pc
(handig als de baas opeens binnenkomt reboot en je bent er weer :P)

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
jah is ook een optie maar ik wil wel graag een server waar ik images host en distrubueer vanaf 1 pc zonder ook maar van me stoel te komen (en dat kan met powerquest deploycenter alleen flood die je netwerk is niet uit te zetten blablablablabaaa)

brengt mij terug tot de vraag
welk programma kan ik nu het beste gaan gebruiken die aan bovenstaan de blabla omschrijving doet -het flood gedeelte ^_^

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoe bedoel je flood je netwerk? je bedoelt waarschijnlijk dat je een netwerk-load cree-eert ? tja als je dat dan bedoelt moet je een hele "dure" oplossing gaan doen en of dat voordelig is das punt 2

ik zou een traffic shaper(bepaalt het aantal pakketjes per soort bv citrix protocol vs SMB protocol (file shareing) apart moeten neer zetten. zo'n traffic shaper die kan meer prioritiet aan bepaalde TCP/IP pakketjes geven dan aan de ander en dus krijg je een situatie die:
citrix in dit voorbeeld altijd sneller reageert dan een het verplaatsen van bestanden over het netwerk wat "trager"gaat.
Dit wordt vaak gedaan met http verkeer over het netwerk voorrang te geven en FTP en de rest niet .. voor de gebruiker is het snel surfen en traag downloaden ...

in redelijke bedrijven is dit zeer goeie oplossing ;)

Tja vanalles

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 10:29:
welk programma bevelen jullie aan om remote te imagen via PXE of een ander pre boot network interface, voor ongeveer 200 pc's (4 verschillende type pc's) via een novell netwerk (maar we kunnen ook alles via ip en windows doen (heb ik eigenlijk liever)) en op 1 voorwaarde nog.. het mag geen ZEN zijn zeker ZEN 4 niet :o

}:O
8)7

Dat zijn juist de programma's waar je dit mee kunt doen, en het werkt prima moet ik zeggen. Waarom mag het geen ZEN (en zeker geen ZEN 4) zijn dan :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• djluc
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 10:03:
Als je al licenties heb voor ghost dan zou ik die gebruiken
anders moet je maar eens powerquest deploy center gebruiken
als je het goed doet ben je binnen 3 dagen klaar en hoef je niet meer langs om bij mensen images neer te zetten alleen powerquest flood je netwerk :(
hoeveel users heb je eigenlijk ?
en heb je nog belangrijke servers draaien zoals as400 of iets dergelijks ?
Er draait één server als domaincontroller en webserver. Er zijn zo'n 40 medewerkers op locatie A die werken op 3 workstations. Verder zijn er ng 3 andere locaties, 1 met 15 medewerkers op 1 workstation en 2 thuisworkstations met 2 users per systeem. De meeste systemen zijn van 10 uur 's morgens tot 1 á 2 uur 's nachts in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
vso schreef op 19 augustus 2003 @ 12:08:
hoe bedoel je flood je netwerk? je bedoelt waarschijnlijk dat je een netwerk-load cree-eert ? tja als je dat dan bedoelt moet je een hele "dure" oplossing gaan doen en of dat voordelig is das punt 2

ik zou een traffic shaper(bepaalt het aantal pakketjes per soort bv citrix protocol vs SMB protocol (file shareing) apart moeten neer zetten. zo'n traffic shaper die kan meer prioritiet aan bepaalde TCP/IP pakketjes geven dan aan de ander en dus krijg je een situatie die:
citrix in dit voorbeeld altijd sneller reageert dan een het verplaatsen van bestanden over het netwerk wat "trager"gaat.
Dit wordt vaak gedaan met http verkeer over het netwerk voorrang te geven en FTP en de rest niet .. voor de gebruiker is het snel surfen en traag downloaden ...

in redelijke bedrijven is dit zeer goeie oplossing ;)
Ik ben de wanhoop nabij datik nu met citrix metaframe aan de slag ben gegaan
me baas denkt er over om nieuwe pc's aan te schaffen, maar dathoeft hij natuurlijk niet te doen hij kan ook op citrix over gaan :)

en powerquest deploycenter flood echt het netwerk
er is 1 client die een image wil, dan gaat de de deploycenter die image verschaffen aan heel het netwerk. resultaat alles ligt er uit
en dan stuurt hij naar iedere pc inhet netwerk een pakket van 1.5 mb en dat 5x per seconde, het mooie is nog dat powerquest die weet en simpel zegt dat ze er niks aan kunnen doen, ja alleen de snelheid verlagen, maar dat is 1 van de dingen waarom we juist een sneller en beter pakket zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op 19 August 2003 @ 12:15:
[...]

8)7

Dat zijn juist de programma's waar je dit mee kunt doen, en het werkt prima moet ik zeggen. Waarom mag het geen ZEN (en zeker geen ZEN 4) zijn dan :?
ik weet dat dat juist de programma's zijn. maar het zijn ook juist de programma's die niet werken en niet snel zijn. we hebben hier een certified engineer rondlopen zo uit de novell verpakking die het afraad om zen te gebruiken voor imaging. we gebruiken het nu alleen voor apps via de nal en zelfs dat werkt niet

invetory precies het zelfde 3x rebooten en dat ding is pas up to date

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 19 August 2003 @ 12:20:
[...]

Er draait één server als domaincontroller en webserver. Er zijn zo'n 40 medewerkers op locatie A die werken op 3 workstations. Verder zijn er ng 3 andere locaties, 1 met 15 medewerkers op 1 workstation en 2 thuisworkstations met 2 users per systeem. De meeste systemen zijn van 10 uur 's morgens tot 1 á 2 uur 's nachts in gebruik.
dan zou ghost of powerquest deploycenter wel een oplossing zijn
wij hebben te veel servers draaien die last ondervinden van deploycenter
en ghost is te langzaam (gaat via netware)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jij multicast alles, je moet alles op IP basis doen. in mijn lan kan ik gewoon imagen en files copieren, een broadcast stuurt alles DUH naar elk station toe

deploycenter webinterface is 1 onderdeel de PXE server is het onderdeel waar mee je aan de slag moet gaan. die webinterface heb ik geeneens geinstalleerd staan maar in jou oplossing werkt dat anders zo te horen

citrix ipv workstations ? daar kom je van terug DUUR en veel meer managment.

citrix of remote desktop is ALLEEN handig voor remote oplossingen

[ Voor 1% gewijzigd door vso op 19-08-2003 12:53 . Reden: typvaut ]

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
vso schreef op 19 August 2003 @ 12:53:
jij multicast alles, je moet alles op IP basis doen. in mijn lan kan ik gewoon imagen en files copieren, een broadcast stuurt alles DUH naar elk station toe

deploycenter webinterface is 1 onderdeel de PXE server is het onderdeel waar mee je aan de slag moet gaan. die webinterface heb ik geeneens geinstalleerd staan maar in jou oplossing werkt dat anders zo te horen

citrix ipv workstations ? daar kom je van terug DUUR en veel meer managment.

citrix of remote desktop is ALLEEN handig voor remote oplossingen
ik multicast niet alles ik kies er voor 1 pc om te imagen via pxe
op de server vul ik mac adres in van de des betreffende pc, remote reboot en hop binne 4 min een nieuwe image, helpdesk blij, wij blij, ontwikkelaars zijn fucked want servers liggen eruit. en je kunt echt niet kiezen dat hij alleen naar 1 pc stuurt zowel multicast of unicast en powerquest bevestigd dit gewoon, niets aan te doen zeggen ze moet je je snelheid verlagen 8)7

en dat citrix verhaal kan werken omdat we nu kijken om 200 pc's te vervangen
en we hebben al gerekend dat we GOEDKOPER uit zijn met citrix alleen moet de helft vande afdeling even op cursus :)

Verwijderd

Topicstarter
owh en daar komt nog bij dat we ook remote werken via tablets/gprs/tokens en dat zou helemaal makkelijk zijn via citrix (en GOEDkoper)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hey, als jij het beter weet (sarcastisch gezegd) ga vooral je gang.

oke nu aardig
ff serieus citrix is misschien wel goedkoper maar of je gebruikers eruiteindelijk blij-er mee zijn das 1 verhaal.
Goedkoper ? betwijfel het. omdat je aardig dikke servers moet hebben staan. om citrix te hosten vooral als mensen apps gebruiken die veel geheugen gebruiken bv word, excel en access een server trek je snel op zijn gat per 30 users zou ik ongeveer rekenen op VEEL INTERN geheugen per server een raid 5 scsi 3 array en min 4 CPU.

1 gebruiker kan het hele systeem onderuittrekken voor de rest van de citrix users.

als je deze gegevens tegenover een desktop zet a 1000, euro per stuk ben je goedkoper uit (dus alleen de kast)

tja betreft re-image via PXE een multi/uniCAST is niet ideaal, wij maken gebruik van per-IP bassis.
broadCASTen gaat over 255.255.255.255 en 0.0.0.0 wat dus resulteert in een performance drop over het netwerk. per IP bv 192.168.x.x is makkelijker.

de oplossing die ik gebruikte heb ik het volgende gehad
6 pc's
------------------------------
1 deploycenter PXE server +DHCP met 2 verschillende images
2 verschillende PC's die geimaged moesten worden.
1 file server
2 clients
------------------------------

Terwijl de 2 pc's geimaged werden kon ik in mijn LAN ook perfect data verplaatsen van/naar fileserver.

Hierdoor vraag ik me af wat jij anders doet dan ik ? maar 4 min ff problemen tja das helaas. das nu niet iets om wakker te liggen. hinderlijk maar helaas

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Dat citrix een berg aan performance nodig heeft is ons wel duidelijk maar we hebben hier ook niet zomaar wat servers draaien voor ons netwerk (we hebben een server draaien waar je u tegen zegt) dat is niet het punt.

en wil je mij een plezier doen en een sniffer installeren op willekeurige pc's en servers
dan een image over je netwerk gooien met deploycenter en plaats hier je log van je sniffer
ik weet wat het resultaat zal zijn het ip van cast server en het nummer 1500 in het rijtje van mb's. het kan niet anders dan dat het zo is

en 6 pc's is wel mooi maar we hebben het er hier over 200 reken maar eens uit wat dat met je netwerk doet (alles full duplex btw)

owhja en ik ben hier ook niet om ruzie te zoeken of te DiSsEn kwil gewoon wat alternativen horen, mocht het niet zo overkomen dan spijt me dat (lange dag + veel koffie + teveel gezeur ^_^ )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 13:23 ]

• Border|IA
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06-2004
wat ik niet begrijp is dat iedereen naar een imaging systeem kijkt, nu je pxe kunt gebruiken bestaat er ook de mogelijkheid om met behulp van bootix (http://www.bootix.com/) een unattended install en dus hardware onafhankelijke install te doen....complete win2k install met novell client ingebakken kost me minder dan 15 minuten op 100mbit netwerk...op afstand kun je pc's voorzien van een ander os of complete clean installs...

geen probleem om verschillende types hardware door elkaar te gebruiken
ook te gebruiken om images erop te klappen
totaal oplossing kan draaien op linux/windows/novell (niet perse extra servers nodig)
ook pc's zonder pxe zijn eraan te koppelen.

zie hieronder...
The BootManage® Administrator for PXE ready clients is designed to allow a fully automated and unattended installation of Windows 2000, Windows NT, Windows 98/95/3.x, Linux and DOS on networked PCs in large company networks.
No technician or user is required on site. Nowadays the (PXE) Preboot Execution Enviroment client code is usually included with a new PC or network adapter. PXE works together with the Wired-for-Management- (Version 1.1a and 2.0) and NetPC standards.

The BootManage® Administrator requires a PXE ready client PC (if not, see Bootmanage® PXE PROM). New features as Remote wakeup and shutdown as well as a remotely controlled roll out are now part of the BootManage® Administrator. Modifications to the configuration are possible at boot time with all Microsoft operating systems.

novell..........eDir........Bordermanager

• Border|IA
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 08:44:
Uit de box heb ik het zo gefixed
dat product van powerquest werkte zo

pc's instellen op pxe boot
en in pxe boot server op de pc waar ook deploycenter staat mac adressen verbonden aan een image dus alles werkt perfect, zelfs met schedulair en een snelkoppeling op elke pc om binne 4 min een nieuwe image te krijgen

kheb hier 3 dagen over gedaan en kom dan tot de conclusies dat hij pakketen 5x per seconde van 1.5 mb verstuurd naar elke pc in het netwerk en dat is volgens powerquest niet uit te zetten

maar wat gebruiken jullie, om in een bedrijf massaal images te verstrekken met of zonder PXE boot ?? ghost is een optie, ZEN 4 van novell kan ook, Powerquest heb ik getest maar wat bestaat er nog meer ?
zen 4 is nog te traag voor het maken van een image....

Verwijderd

Topicstarter
hummm het proberen waard :)

mijn dank is groot

Verwijderd

Topicstarter
zen 4 is huilen met 1 petje op (der zitten hier ook full time een paar mannen te janken.. wil je niet weten)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 13:21:
en wil je mij een plezier doen en een sniffer installeren op willekeurige pc's en servers
dan een image over je netwerk gooien met deploycenter en plaats hier je log van je sniffer
ik weet wat het resultaat zal zijn het ip van cast server en het nummer 1500 in het rijtje van mb's. het kan niet anders dan dat het zo is

en 6 pc's is wel mooi maar we hebben het er hier over 200 reken maar eens uit wat dat met je netwerk doet (alles full duplex btw)
ik heb ook geen groot netwerk alles is 100mbit fd maar das L.B.
dit is wat ik in de praktijk ervaarde. Denk dat jou en mijn oplossing gewoon anders is dus heeft de sniffer weinig zin. mijn switches (goedkoope dingen) geven alleen activiteit aan op de betroffen pc's de rest doet geen moer. me switchen + wifi adapter geven alleen netwerk activiteit aan of het nu broadcast is of niet en alleen de "getroffen" pc's sloegen uit. das voor mij voldoende info.

mijn reimage doet er ook 10 tot 30 min over afhankelijk van de grote.
dat wijst er ook weer op dat jij een andere oplossing hebt.
owhja en ik ben hier ook niet om ruzie te zoeken of te DiSsEn kwil gewoon wat alternativen horen, mocht het niet zo overkomen dan spijt me dat (lange dag + veel koffie + teveel gezeur ^_^ )
DUH same here ..

Tja vanalles

• Border|IA
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 12:38:
[...]

ik weet dat dat juist de programma's zijn. maar het zijn ook juist de programma's die niet werken en niet snel zijn. we hebben hier een certified engineer rondlopen zo uit de novell verpakking die het afraad om zen te gebruiken voor imaging. we gebruiken het nu alleen voor apps via de nal en zelfs dat werkt niet

de certified engineer die rondloop moet dan nog even in de schoolbanken want de apps via de nal werken zonder problemen al sinds 1.1 versie van zen....doet die certified engineer toch wat fout...
zen 4 imaging werkt prima alleen hetis niet snel met het maken van een image het dumpen gaat beter.

aldus een certified engineer van novell :)

[ Voor 1% gewijzigd door Border|IA op 19-08-2003 13:39 . Reden: typo ]

• Border|IA
kun je niet unicast gebruiken met de deploymanager ? (zoals in ghost kan)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.powerquest.com/support/primus/id4818.cfm

zie 4e vraag en antwoord

dit kwam ik pas tegen toen het telaat was (besloten en live netwerk)
en met switches bedoelen ze het controleren van je snelheid (tragen zetten)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kijk ik wil niet zeggen (of je hoeft me nu niet te gaan quoten) dat alles slecht is via de nal maar voorlopig hebben we grote problemen met het uninstallen van software en daarna het installeren van een nieuwere versie (virusscanner) en office gaat ook niet zoals het hoort. dit is al een tijdje zo en we hebben er al verschillende mensen naar laten kijken maar tot nu toe is het nog niet opgelost en raden ze het imaging via zen 4 af (dat zal wel met snelheid enzo te maken hebben gehad)

Verwijderd

Topicstarter
Border|IA schreef op 19 augustus 2003 @ 13:41:
kun je niet unicast gebruiken met de deploymanager ? (zoals in ghost kan)
dat kan maar dan hebben we als nog die flood shit + we willen hele afdelingen voorzien van nieuwe images en dat kan beter via de deploycenter

maar er is ooknog een optie om alles te schedulen en 's nachts aan het werk te gaan als de servers niet belast worden :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 09:48:
Als je een thuis netwerk hebt met wat niet gekochte software ;)
dan kun je ghost proberen, maar ik moet anders een extra server bestellen en een active directory instellen terwijl nu alles werkt met netware 6.5

als ik jou was zou ik powerquest gebruiken dat is easy en makkelijk je hebt niets extra's nodig kan zelfs op win95/98 geinstalleerd worden

handig is wel om wat netwerkkaarten te hebben die pxe onder steunen of het wfm pakket van intel

[note]
Kheb nu ook prism deploy getest en dat is helemaal bagger en niet wat ik wil, dus dat valt buiten de opties
[/note]
wat bazel je nou over een server met active directory..?? 'k zal mijn 'hoe ghost ik dmv ghostcastserver' document ff voor je opzoeken ;)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Border|IA
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 13:42:
Kijk ik wil niet zeggen (of je hoeft me nu niet te gaan quoten) dat alles slecht is via de nal maar voorlopig hebben we grote problemen met het uninstallen van software en daarna het installeren van een nieuwere versie (virusscanner) en office gaat ook niet zoals het hoort. dit
probeer eens msi om office te installeren ipv snapshot, msi kun je zelf maken en later ook zo nog service packs toevoegen moet goed gaan, ff een tip gebruik bij zen altijd eerst een msi indien mogelijk ....
en dan een snapshot...

uninstallen hoeft bijna nooit neem ik aan?

• Border|IA
met 200 tegelijk kun je net zo goed gaan multicasten.

en je netwerk druk zo zowiezo dicht tenzij je gbit lan hebt en 10mb werkstations.

[ Voor 45% gewijzigd door Border|IA op 19-08-2003 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah een oudere engine van een virusscanner moet draf anders wil de nieuwe er niet op

• Border|IA
welke zen versie gebruik je nu 3.2?

Verwijderd

Topicstarter
Border|IA schreef op 19 August 2003 @ 13:49:
met 200 tegelijk kun je net zo goed gaan multicasten.

en je netwerk druk zo zowiezo dicht tenzij je gbit lan hebt en 10mb werkstations.
het moet ook zijn dat de helpdesk remoten kan zeggenwe imagen 1 pc

Verwijderd

Topicstarter
Border|IA schreef op 19 August 2003 @ 13:51:
welke zen versie gebruik je nu 3.2?
ja

Verwijderd

Topicstarter
TheVisionMaster schreef op 19 augustus 2003 @ 13:46:
[...]

wat bazel je nou over een server met active directory..?? 'k zal mijn 'hoe ghost ik dmv ghostcastserver' document ff voor je opzoeken ;)
graag, dan zal ik wel de verkeerde hebben
enterprise edition ook ?

daar stond naar mijn idee echt wel in dat het op een active directory moet (kan er ook naast zitten)

• Border|IA
met bootix kun je elke pc op elke moment een image (samen met ghost) of unattended install laten doen. wanneer de pc reboot meld hij zich aan en kun je zo een opdracht geven...zonder dat de gebruiker iets kan doen.

• Border|IA
NEW:GhostCast Throttle Allows you to "throttle down" the multicast speed so you can reduce the amount of network bandwidth consumed during multicasting - for improved network performance
"IV-Drip" method to reduce network bandwidth issues
Allows an IT Administrator to throttle down the multicast speed

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik die nu proberen :)

verwacht verloopig maar geen replies meer

[big no no op tweakers]

en bedankt

[/big no no op tweakers]

Verwijderd

Topicstarter
Border|IA schreef op 19 augustus 2003 @ 14:00:
NEW:GhostCast Throttle Allows you to "throttle down" the multicast speed so you can reduce the amount of network bandwidth consumed during multicasting - for improved network performance
"IV-Drip" method to reduce network bandwidth issues
Allows an IT Administrator to throttle down the multicast speed
snelheid omlaag, jaa dat is wat we willen :)
om te imagen gebruiken we al ghost endat gaat al niet zo snel

met powerquest haal ik 470 mb's per min en counting
alleen alles ligt gelijk plat ^_^

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:38:
[...]
ik weet dat dat juist de programma's zijn. maar het zijn ook juist de programma's die niet werken en niet snel zijn.
Onzin. Ik werk bij een ROC en we hebben hier verschillende netwerken draaien onder ZEN (verschillende versies). Werkt allemaal perfect.
we hebben hier een certified engineer rondlopen zo uit de novell verpakking die het afraad om zen te gebruiken voor imaging.
Leuk dat die man CNE is, maar heeft hij ook praktijkervaring ? Denk het niet. Ik denk eerder dat deze beste man niet weet hoe e.e.a. aan de praat te krijgen en het daarom maar afraadt.
we gebruiken het nu alleen voor apps via de nal en zelfs dat werkt niet
Daar werk ik al sinds ZEN 1.0 mee, en dat werkte al goed. ZfD 3.2 en hoger werken helemaal subliem.
Er klopt werkelijk geen snars van wat je zegt. Alles wat je hierboven zegt lijkt mij voortvloeien uit gebrek aan kennis of een serieus fucked up ZEN installatie op je Novell server.

Omdat je echter toch niet klinkt alsof je ZEN als een serieuze optie ziet zal ik verder uit dit topic wegblijven. Ik wou alleen even de feiten m.b.t. ZEN rechtzetten, zodat andere mensen de juiste indruk van het pakket krijgen.

verder niet persoonlijk bedoeld hoor, just setting the facts straight

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
precies, jou netwerk is de mijne niet en de mijne is de jouwe niet

tis duidelijk dat er iets niet goed zit bij ons en zen is daar de oorzaak of dupe van

• djluc
Het is duidelijk dat het niet zozeer aan Zen maar aan iets anders of de combinatie met Zen ligt. Misschien is het dan handig om te gaan onderzoeken waarom dit zo is, of eventueel mensen met meer kennis van Zen eens te vragen wat zij denken dat het probleem zou kunnen zijn. Dat zou je weleens een hoop geld kunnen besparen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 11:15:
precies, jou netwerk is de mijne niet en de mijne is de jouwe niet

tis duidelijk dat er iets niet goed zit bij ons en zen is daar de oorzaak of dupe van
:X

ZEN is daar niet de oorzaak van, anders draaide het bij ons niet goed (of bij die miljoenen andere klanten). Gebrek aan kennis of een serieus ZEN/NDS probleem lijken mij serieuzere opties als oorzaak van jullie problemen.

Pagina: 1