Toon posts:

1 site niet te bereiken achter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, ik zit op de zaak met het volgende probleem. Allereerst maar eens een situatieschets van de netwerkopbouw hier.

Internet gaat via ADSL, dit komt via het waarschijnlijk bekende Alcatel Speedtouch Home ethernet-modem binnen. Vervolgens wordt dit via een router (Draytek Vigor 2200 E) over het bedrijf verdeeld. De pc's zijn allemaal in de categorie P3 / P4, dus aan de moderne kant. Het OS is Win2000 met SP4, de router is voorzien van de nieuwste firmware.

Nu komt echter het volgende probleem te voorschijn: er is een website (www.adlinktech.com) die veelvuldig bereikt moet worden i.v.m. productinformatie e.d. Met de hierboven beschreven opstelling kan ik wel naar de site pingen, ik kan inloggen op de ftp-server, alleen de site zelf kan ik niet binnenhalen. Wordt vervolgens de router er tussenuit gehaald, dan is de site wel te bereiken met IE. Alle andere sites die ik tot nu toe tegen ben gekomen, doen het 'gewoon'. Het is echt alleen bij deze site dat dit probleem zich voor doet.

Heeft iemand een suggestie om mij uit deze netelige situatie te halen? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Komkommer

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik zit hier achter een draytek 2300, en het lukt mij ook niet.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je de router nog update qua firmware? Probeer eens het ip-adres ipv de url.

Verwijderd

ik zit hier ook achter een paar routers en proxy's (van haagnet) en mij lukt het wel (das zo goed als een uitzondering, aangezien het pruters zijn haagnet)

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik zit hier achter een Draytek Vigor 2200e en hier werkt het wel. (draai hier nog wel een ouwe firmware)
Zowel zonder nat-poorten geconfigureerd, als met.
Misschien een buggy firewall die confilicteert met je router?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
IK zit achter een linksys befr41 en kan de site bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het ip-adres krijg ik hetzelfde; pingen lukt, de website bereiken niet. Dit is ook wel logisch, aangezien de url dit ook al doet (i.v.m. omzetten url naar ip).

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Dit lijkt me hetzelfde probleem als in dit topic dat ik net toevallig aan het lezen was: Niet op www.wizbiz.nl met Draytek Vigor 2200E

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! Bedankt voor de link.

Verwijderd

het lukt mij oo kniet (220e)

wizbiz: zelfde verhaal, alleen een leeg scherm

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik kan er inderdaad ook niet bij.
Is precies hetzelfde probleem als wat ik heb met wizbiz.nl, zie dit topic:
cjdijk in "Niet op www.wizbiz.nl met Draytek Vigor "

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb dit wel eens gehoord met windows 98 en internetexplorer 5.5. Dat sommige sites niet openen.

Maar dat is het zelfde als dat een kale windows machine zonder windows update de 1e keer niet via onze proxy kan updaten maar wel via de proxy van kennisnet. Elk daarop volgende keer kan het wel via onze proxy.

Zijn er mischien nog updates voor windows ?

En waarom gebruikt een bedrijf een draytek ? En geen Cisco. (support enzo features)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Het kan ook liggen aan een meer algemener probleem. Veel buitenlandse sites (vooral USA) zijn niet bereikbaar. Er gaan meerdere geruchten, waaronder een DNS in USA die eruit ligt.
Kijk ook even op Chello alweer brak

Edit: Als sommige mensen er wel kunnen komen is het misschien een overzees lijntje wat brak is ofzo, die sommige providers in NL wel gebruiken en andere niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Morax op 20-08-2003 22:05 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

ik zit achter een Alcatel Speedtouch en ik kan hem ook open

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De oplossing voor dit probleem is in dit topic te vinden:
Niet op www.wizbiz.nl met Draytek Vigor 2200E
Iedereen die dit probleem ook heeft, een email sturen,
zoals het voorbeeld wat op dat topic geplaatst is.
Dan gaat dit probleem eindelijk opgelost worden. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 21-08-2003 10:16 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1