Scroll wiel muis doet het af en toe

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus Laptop die echt zijn kuren heeft en gehad. Nu heb ik weer als ik een USB muis aansluit dan doet het wieltje ingeklikt het wel maar scrollen doet het weer niet. Af en toe dan doet mijn wiel het weer en dan weer niet. Ik word gek van die muis. ik heb ook Logitech optical muis erop gehad en hetzelfde probleem. Is er een prog die dit in een klap kan verhelpen dat die scrollwiel het goed doet en niet half of helemaal niet? Het is wel makkelijk dat je scrollen naar boven en naar beneden.

Ik heb in Windows XP al aangegeven dat er een scrollwiel op zit maar dat ziet die gewoon niet. Ik heb ook vanalles met geloof ik Tweakxp geprobeerd om te zien dat er een Scrollwiel op zit maar dat doet die ook niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt ook die optie aangezet, dat XP zonder te checken moet aannemen dat er een wieltje aanwezig is??
Je hebt namelijk ook een detectie-modus.
Kijk daarvoor even bij 'Muis' in het configuratiescherm.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 18-08-2003 10:21 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• itsalex
  • Niet online
Die is aangezet bij mijn muis op de laptop maar bij mijn externe kan het niet.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

itsalex schreef op 18 augustus 2003 @ 21:18:
Die is aangezet bij mijn muis op de laptop maar bij mijn externe kan het niet.
Hoezo kan dat niet? Verwijst 'Muis' in Configuratiescherm naar je interne muis van je laptop??

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• itsalex
  • Niet online
Ik blijf nog steeds met het probleem. Als je in Microsoft Word zit scrollt die af en toe. In Internet Explorer ook af en toe. Soms doet die het en soms niet meer. Of je sluit IE af en je gaat naar Word terwijl je in IE lekker met je wiel zat te klooien van boven naar beneden gaat dat niet meer in Word. Ik heb zowel getest op allebei de USB poorten en opgestart zonder en met. Geen resultaat. Mijn wieltje leidt echt een eigen leven.

Mijn "muis" in conf.scherm verwijst alleen naar mijn interne muis dus het touchpad maar daar is geen scroll aanwezig, maar ik heb wel gezegd dat die aanwezig is. Ik denk dat WIndows XP detectie niet goed is of dat die optische muis teveel stroom vraagt van de laptop en dat zodoende het wieltje niet goed aangestuurd kan worden. Mijn MP3 stick doet het ook niet op die USB poorten en krijg een geel uitroepteken.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Doe is rechtermuisknop op 'Deze computer' en kies dan 'eigenschappen'. Ga dan naar het tabblad 'Hardware' en druk daar op de knop 'Apparaatbeheer'. Je ziet nu een lijst met allemaal apparaten (hoe logisch :)). Klik op 'Muizen en andere aanwijsapparaten'. Dit staat er bij mij in de NL-versie, dit is in de engelse versie waarschijnlijk anders.
Staat de externe muis in het rijtje onder het kopje 'Muizen en andere aanwijsapparaten' vermeld??

• itsalex
  • Niet online
Werkt ook niet. Mijn logitechmuis doet het wel in de ene usbpoort met scrollen en de andere niet. Dat geldt niet voor mijn Samsung want die lijdt gewoon een spookleven met die driver van Windows.

Pagina: 1