[OC] Pasta maakt 600MHz+ verschil

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
System: Epox 8rda+, 2x256 Corsair 3200 XMS, Athlon XP 2100+ Tbrid, Low Budegt heatsink met 80 mm fan (copper base).

Vroeger was mijn pc 100% stabiel op AMD 2700+, maar plots kreeg ik een corrupted bios en moest ik mijn moderbord vervangen. Nu haal ik op het nieuwe mobo slechts 2200+.

Nu is mijn vraag, hoe smeer je arctic silver3? Ik heb het filter dun gemaakt, maar ook niet overdreven dun.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Je moet echt een heeeeeeeeeeel klein druppeltje op de core doen en dan uitsmeren over de rest van de core en dan kan de koeler erop.

Turn it off and on again.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb altijd geleerd om het zo dun als mogelijk te doen, want het is geen lijm ofzo. Je gebruikt het om de micro kleine onevenheden optevullen. Ik gebruik zo'n los scheermesjes.

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 18 augustus 2003 @ 09:36:
Je moet echt een heeeeeeeeeeel klein druppeltje op de core doen en dan uitsmeren over de rest van de core en dan kan de koeler erop.
Inderdaad. Het laagje moet uiteindelijk zo dun zijn dat je de core zelf nét niet ziet, maar dat een klein krasje wel zicht geeft op de core. Als dat zo is, zit het wel goed.

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

nou....dat heb ik dus ook een keer gedaan met ASIII, zo'm heeel klein druppie en goed uitsmeren zodat ik dus echt een dun laagje had over de core....maar mijn temps bleven hoog.

Toen heb ik de cooler eraf gehaald en er iets meer opgedaan en mijn temps daalden toen wel. Vaag maar waar

..:: Specs ::..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat je je iets anders af moet vragen :)

Al eens aan gedacht dat het nieuwe moederbord (al of niet dezelfde maar met een andere revisie) misschien minder overclockbaar is?

Koelpasta is makkelijk egaal aan te brengen door het met een plastic creditcard/pasje e.d. uit te smeren.

ARME AOW’er

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Macabre schreef op 18 August 2003 @ 10:24:
nou....dat heb ik dus ook een keer gedaan met ASIII, zo'm heeel klein druppie en goed uitsmeren zodat ik dus echt een dun laagje had over de core....maar mijn temps bleven hoog.

Toen heb ik de cooler eraf gehaald en er iets meer opgedaan en mijn temps daalden toen wel. Vaag maar waar
Dat is idd vaag, dat als je er meer opdoet dat je temps dan koeler worden. Ik heb geleerd van mensen en uit ervaring dat het laagje koelpasta zo dun mogelijk moet zijn.
poing schreef op 18 augustus 2003 @ 09:29:
System: Epox 8rda+, 2x256 Corsair 3200 XMS, Athlon XP 2100+ Tbrid, Low Budegt heatsink met 80 mm fan (copper base).

Vroeger was mijn pc 100% stabiel op AMD 2700+, maar plots kreeg ik een corrupted bios en moest ik mijn moderbord vervangen. Nu haal ik op het nieuwe mobo slechts 2200+.

Nu is mijn vraag, hoe smeer je arctic silver3? Ik heb het filter dun gemaakt, maar ook niet overdreven dun.
Maar dat je nu niet zo goed meer kan OC'en kan ook aan het mobo liggen. Misschien een nieuwe BIOS erop flashen en dan nog eens proberen.

[edit] Net te laat :)

[ Voor 69% gewijzigd door Kawaii op 18-08-2003 10:31 ]

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Misschien had de koeler geen goed contact met de core.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als de koeler geen contact had, dan zou de CPU na enkele seconden zijn overleden. Dus het koelblok moet wel contact gemaakt hebben, maar misschien geen optimaal contact, dat is wel een mogelijkheid

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een gekke tip, maar heb je ook al de vcore verhoogd? Dat wil ook vaak uitmaken :)
En het lijkt me nogal stug, dat AS 600+MHz uitmaakt... Ik denk dat je eerder 600+ rating punten bedoeld? :9

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Over hoe en hoeveel koelpasta toe te passen zijn wel een paar topics te vinden, bijna 600 zelfs :P zoeken op 'koelpasta hoeveel' in PMG en DOC. En verder hetgeen wat GuardianAngel meldt ook niet uit het oog verliezen: niet elk mobo is even goed oc-baar ;). Zoekvraag, dus dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.