Toon posts:

driveloze mini-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment erg bezig met barebone-achtige pc'tjes. Een kleine pc vind ik erg mooi. Maar nu is het in mijn geval zo dat ik mijn optische drives en floppydrive eigenlijk zelden gebruik. Zijn er ook barebone's zoals de shuttle die enkel een interne 3,5-inch aan de binnenzijde hebben?

Dan kan ik wanneer ik iets met een cd/dvd/floppy wil wel even een externe drive inpluggen in de usb.

Op deze manier zou je tenminste een écht kleine pc kunnen bouwen die ook nog functioneel is :)

edit: ik wil uiteraard niet inleveren op performance, er moet gewoon een 533/800MHz P4 op kunnen, of een athlon xp, iig geen VIA CPU.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 02:13 ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
lees:

ik wil uiteraard niet inleveren op performance, er moet gewoon een 533/800MHz P4 op kunnen, of een athlon xp, iig geen VIA CPU

:)

Ik zou gewoon voor een normale barebone gaan en dan de plaatje's voor de drives laten zitten, dat moet gewoon mogenlijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 18 August 2003 @ 09:29:
[...]

lees:

ik wil uiteraard niet inleveren op performance, er moet gewoon een 533/800MHz P4 op kunnen, of een athlon xp, iig geen VIA CPU

:)

Ik zou gewoon voor een normale barebone gaan en dan de plaatje's voor de drives laten zitten, dat moet gewoon mogenlijk zijn.
maar het vervelende is dan dat je alleen de nadelen van interne drives hebt en niet de voordelen, dan kan ik net zo goed alsnog een drive erin draaien.
Ik wil de kast juist kleiner hebben door de drives te schrappen, dus net zoiets als die via eden pctjes uit de vorige reply. Maar dan liever ietsje groter en dan wel een s478 mobo e.d.
Volgens mij moet dat technisch gezien wel mogelijk zijn.

Verwijderd

Zelf maken misschien :)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Ik denk dat je ongeveer zoiets bedoeld, maar dan nog kleiner.
bvdwal in [cm] shuttle modding (SN41G2)

Afbeeldingslocatie: http://www.soldam.com/barebone/polo_r_figaro/fav/images/p.jpg
http://www.soldam.com/barebone/polo_r_figaro/fav/detail.html

Ik ben ooit ook nog van plan om zoiets te maken, dus de shuttle, maar dan met een minder hoge kast en een dergelijk front als op het plaatje in de post. Misschien een idee om de shuttle te modden en er een "kaal" frontje op te zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door born2tweak op 18-08-2003 14:47 ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Volgens mij snap ik het niet goed.
Je kan toch gewoon de 2 frontjes/paneeltjes die op de shuttles zitten laten zitten?
Dan heb je wat jij wilt, er is namelijk standaard plek vor 1 3.5 inch HD, je zoou er dus 2 of meer in kunnen stoppen wanneer je de 3.5 en 5.25 bay niet gebruikt.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Spice schreef op 18 August 2003 @ 14:49:
Volgens mij snap ik het niet goed.
Je kan toch gewoon de 2 frontjes/paneeltjes die op de shuttles zitten laten zitten?
Dan heb je wat jij wilt, er is namelijk standaard plek vor 1 3.5 inch HD, je zoou er dus 2 of meer in kunnen stoppen wanneer je de 3.5 en 5.25 bay niet gebruikt.
Ik denk dat ie zoiets bedoeld, maar dan zonder de drive:
Afbeeldingslocatie: http://www.soldam.com/barebone/polo_r_figaro/fav/images/p.jpg
Dus zo laag mogelijk, alleen mobo en voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door born2tweak op 18-08-2003 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
born2tweak schreef op 18 August 2003 @ 14:57:
[...]

Ik denk dat ie zoiets bedoeld, maar dan zonder de drive:
[afbeelding]
Dus zo laag mogelijk, alleen mobo en voeding.
Ja inderdaad, gewoon een superklein apparaatje met mobo + psu + hdd. Volgens mij kan dat echt behoorlijk klein, ook al stop je er een dikke P4 in, beetje slimme koeling e.d.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mm, volgens mij begint er een lichtje te branden bij mij.
Bedoel je zoiets?
Supergoedkoop micro-atxkastje.
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/AB005010_big.jpg
Sweex BookCase Desktop P4 micro-ATX 200W
Book Case
ARTIKELNUMMER: AB005010, OEM

Deze platte designbehuizing is compact en zeer praktisch: hij biedt ruimte aan 2 harde schijven, 1 floppydrive en 1x 5,25'' slot. Daarnaast zijn er 2 extra USB aansluitingen, een extra koeler, een firewire poort, een extra seriele poort en een extra geluidsuitgang.

De Book Case wordt standaard geleverd met 200 watt power supply.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap