Toon posts:

Hijger

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een goede vriendin van mij heeft op dit moment verschrikkelijk veel last van een hijger. Wat kun je er op dit moment van de nacht aan doen. Zij is alleen thuis.
Elke tip is welkom.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Terughijgen :+ Nee even serieus, het nummer noteren en als ie steeds op dezelfde tijden hijgt aan kpn doorgeven zodat dat nummer geblokkeert kan worden.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Stekker van de telefoon er uit en eens gaan navragen bij KPN? Ik neem dan tenminste aan dat je het over een vaste lijn hebt...

Ze kan dan een ander nummer aanvragen en dat vervolgens geheimhouden (niet in het telefoonboek enzo, is wel aan te geven). Kost wel wat geld maar dan ben je er wel mooi vanaf, duurt ook ff, maar ja...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dit is al vaker langsgekomen, probeer dit eens :)

Verwijderd

naar jou doorschakelen en eens met een goeie zware stem vertellen wat je er nou van vind... ?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 23:07
Telefoonstekker uit het stopcontact ? :?

En op de lange termijn met nrmelding achter nr komen en dit doorgeven aan kpn met klacht erbij.

Maakt soms wel eens een foto ...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

• Een gastoeter bij de Intertoys/Bart Smit kopen, en zodra hij opneemt gaan toeteren.
• Een gesprek aangaan met een iemand die er dus niet is. Doen alsof je met iemand aan het praten ben.
• Terug hijgen
• Je telefoon doorschakelen naar 112

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:33

Ankh

.Howdy

//move.to/sg

voor de rest, enige remedie is idd nummer noteren en hoor er naast leggen, zijn telefoon rekening :P voor de rest is er weinig naar mijn mening.. misschien eens tegen die vent gaan praten ofzo :P om maar de humoristisch kant in te gaan :D

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:33

Ankh

.Howdy

Ginz schreef op 18 augustus 2003 @ 00:49:
• Een gastoeter bij de Intertoys/Bart Smit kopen, en zodra hij opneemt gan toeteren.
• Een gesprek aangaan met een iemand die er dus niet is. Doen alsof je met iemand aan het praten ben.
• Terug hijgen
• Je telefoon doorschakelen naar 112drastisch maar leuk 8)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

gewoon opnemen met een vriendelijke stem: "112 alarmcentrale, zegt u het maar?"

doorschakelen naar 112 is niet erg slim, 112 krijgt dan namelijk jou nummer door...

(zelfde als je je vaste nummer doorschakeld naar je mobiel... als je dan naar je vaste nummer gebelt word, gaat jou telefoon, en zie je je huisnr. op je telefoon)

[ Voor 62% gewijzigd door GeleFles op 18-08-2003 00:53 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Ginz schreef op 18 augustus 2003 @ 00:49:
• Een gastoeter bij de Intertoys/Bart Smit kopen, en zodra hij opneemt gaan toeteren.
• Terug hijgen
• Je telefoon doorschakelen naar 112
laatste optie geen goeie... die krijgen jou nummer dan weer @ nummermelder.... Lekker bezig sjaak :)
Denk gewoon ff de KPN contacten over hetgeen wat gaande is + nummer.. klaar

Deze advertentieplaats is te huur!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19
schrijf de tijd op van de gesprekken!
als numemr weergave uitstaat, schiet je natuurlijk niets op, daarom altijd zo nauwkeurig mogelijk het tijdstip van het gesprek opschrijven. dan kan je bij kpn de tijden doorgeven en dan zoeken zij wel uit wie het is en nemen ze evt. sancties

Verwijderd

heeft ze een hond? gebruik die dan maar es...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Je moet zoals gezegd de tijdstippen en data opschrijven waarop hij belt (en als het kan ook het nummer, maar zo dom zal die hijger wel niet zijn....). Dit moeten wel de precieze tijdstippen zijn en je moet er minstens drie op papier hebben.
Daarna kun je een brief schrijven naar KPN, zij gaan er dan mee aan de slag.

9800x3d

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Er een antwoordapparaat tussen zetten. En so-wie-so KPN inschakelen, en dan je registratie van de overlast overlegen.
(Je weet nooit hoe een randdebiel op dat antwoordapparaat reageert, maar met een antwoordapparaat kan ze altijd even wachten wie belt, bovendien kun je de overlast dan opnemen: het argument van "inbreuk op de privacy" dat je de hijger aandoet, als je dit als bewijs wilt gebruiken, gaat dan naar mijn mening niet op: iedereen weet dat een antwoordapparaat het inbellend gesprek opneemt. Laat je vrienin bij het inspreken in ieder geval niet haar achternaam noemen. Als het iemand is die in eerste instantie een willekeurig nummer heeft gedraaid, kan hij haar via de achternaam traceren)

[ Voor 68% gewijzigd door Brothar op 18-08-2003 01:04 ]

eagle

Verwijderd

Keihard uitlachen! Dat schijnen ze ook niet zo heel erg leuk te vinden. Of je kunt de hoorn gewoon naast de radio leggen. Doe er een stevig cd'tje erin en blazen maar. Dan kijk je gewoon na een kwartiertje of hij er nog is.
De meeste hijgers kicken op de schrikreactie. Als je ze afdoet als onbetekenend dan houden ze vanzelf wel op.

• Mizitras
  • Niet online
Vriendelijk opnemen en met aangename stem:
"Goeieavond, U bent verbonden met het noodnummer van de Nederlandse Astmawerkgroep, wat kunnen wij voor U doen???"

Optie B:
- Ome Henk - Sambal Bij op je telefoontoestel plaatsen en die kerel altijd 'On Hold' zetten ermee.

Serieus:
- Aangeven, zoveel mogelijk aangeven en blijven zeuren en het dossier opvolgen en je vooral druk maken aan de telefoon.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
Kwestie van om ter langst vol te houden.
Zou schelden werken? Of beginnen leuren over je financiële problemen?
Of over de wratjes en nagelnieuwe 'bloemkoolkopjes' op je genitale delen???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Geen hond, 112 kunnen ze daar elk tel. nr zien?

Verwijderd

Peter R. de Vries inschakelen...

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Een leuke tweakerige oplossing is een modem automatisch de lijn op laten nemen als de hijger belt :P
Dat geruis is iig niet prettig voor je oren...

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 23:07
SirDupre schreef op 18 August 2003 @ 01:03:
Een leuke tweakerige oplossing is een modem automatisch de lijn op laten nemen als de hijger belt :P
Dat geruis is iig niet prettig voor je oren...
Idd modem laten opnemen en deze een reeks pieptonen laten voortbrengen :D

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
Kabelmodem, dat gaat helaas niet op. Ze wordt lastig gevallen op het vaste net en mobiel.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Een modem is niet leuk voor vrienden en kennissen.

Enkele jaren terug werden we elke week donderdagnachts 3,30 uur gebeld. Bij het opnemen kregen we een fax/modem te horen. En dat werd knap irritant. Toen heb ik er een PC met modem, geconfigureerd met Wake On Ring, op aangesloten, en het geheel ingesteld om als antwoordapparaat te werken.
Wat bleek: het was een bedrijf dat de prijslijst wilde faxen (en dat mislukte, dus werd nog eens herhaald om 4.30 uur).

Het programma dat bij die PC zat was : Bitware. Dit registreerde de tijdstippen, gaf je "opneemboodschap weer" (inspreken in een microfoon op mic in: *.wav) voor de beller, en nam ook het inkomend gesprek op.

Ziet ze op het mobieltje geen nummer ? Ook niet op haar nota ? Er is een klachtinstituut voor misbruik van mobiele telefonie (heb ik eens langs zien komen hier).

[ Voor 16% gewijzigd door Brothar op 18-08-2003 01:13 ]

eagle

• Ginz
  • Laatst online: 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

*Tring*
*Tring*

Goeie middag, Kabouterfabriek met Harry...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 01:01:
Net zomin als een normale gebruiker, echter misbruik van het internationale alarmnummer is strafbaar en KPN is dus verplicht bij aangifte jouw gegevens vrij te geven. Ergo je bent de sjaak.

Aan de andere kant kun jij dus hetzelfde met die hijger uithalen zoals reeds aangegeven. Als jij een precieze klacht registreert bij KPN zijn zij verplicht daar de 'van toepassing zijnde stappen' tegen te ondernemen.

Professionele website nodig?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 01:08:
Kabelmodem, dat gaat helaas niet op. Ze wordt lastig gevallen op het vaste net en mobiel.
Dan is het (waarschijnlijk) een bekende, risico inschatting maken.
(zijn er mensen die beide nr's kunnen hebben die vervelende dingen uit kunnen halen?)

Als ze een hoop vrienden heeft die weleens flauwe geintjes uit halen.... telefoon uitzetten, time 2 go 2 bed...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 00:48:
naar jou doorschakelen en eens met een goeie zware stem vertellen wat je er nou van vind... ?
Rafe bedankt, sorry ik had dit over het hoofd gezien. Ter verontschuldinging en alsmede mijn excuses het is voor mij al wat laat. :z

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 18 August 2003 @ 01:13:
[...]

Net zomin als een normale gebruiker, echter misbruik van het internationale alarmnummer is strafbaar en KPN is dus verplicht bij aangifte jouw gegevens vrij te geven. Ergo je bent de sjaak.

Aan de andere kant kun jij dus hetzelfde met die hijger uithalen zoals reeds aangegeven. Als jij een precieze klacht registreert bij KPN zijn zij verplicht daar de 'van toepassing zijnde stappen' tegen te ondernemen.
Waarvan akte. bedankt.

Verwijderd

andere nummer nemen? kan dat?

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 01:01:
Ja. Elk nummer.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

aan kpn doorgeven heeft helaas ook geen zin, het enige dat ze doen is een vriendelijk "Wilt u ophouden" briefje sturen naar de persoon in kwestie.

ze zullen het nummer ivm privacy niet geven.

ik zou gewoon dat de telefoon naast de tv leggen bij zo'n reclame kanaal.
kunnen ze horen hoe geweldig dat nieuwe mes wel niet is :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, allemaal bedankt alvast. Alle mogelijkheden worden momenteel geprobeerdt.

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 18 augustus 2003 @ 01:30:
aan kpn doorgeven heeft helaas ook geen zin, het enige dat ze doen is een vriendelijk "Wilt u ophouden" briefje sturen naar de persoon in kwestie.

ze zullen het nummer ivm privacy niet geven.

ik zou gewoon dat de telefoon naast de tv leggen bij zo'n reclame kanaal.
kunnen ze horen hoe geweldig dat nieuwe mes wel niet is :P
:) :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Wolfboy schreef op 18 augustus 2003 @ 01:30:
Tuurlijk is dat stap 1. Bij vervolg echter kunnen/zullen/moeten ze afsluiten en/of juridische stappen ondernemen.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 18 augustus 2003 @ 00:48:
Dit is al vaker langsgekomen, probeer dit eens :)
Merci. _/-\o_

• zwahiel
  • Laatst online: 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ej maar je kunt er eigenlijk best een pc tussen plaatsen!

Via programma's als BiTware, kun je een callerbox maken, dwz dat je een menu kunt creëren.

Als je even voor een paar weken tegen je vrienden zegt dat zijn bijvoorbeeld 9 in moeten toetsen willen ze daadwerkelijk doorverbonden worden naar jouw... 't is even lastig maar als de hijger telkens niets eraan krijgt, of mooier zorgen dat je pc het geluid weergeeft van overgaan, zodat het lijkt dat er niets gebeurd en dat je telefoon doorgeschakeld staat naar een nummer wat niet opneemt.

Je kunt zelfs de pc zo configureren dat hij bepaalde nummers doorstuurd, iig meteen wel over laat gaan... zodat je vriending d'r telefoon gewoon op kan pakken als deze nummers bellen...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

"Met Sexhuis het roosje; als u zin heeft, dan wacht u nog een poosje!"

en dan de hoorn ernaast leggen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
RonnieB82 schreef op 18 August 2003 @ 01:58:
"Met Sexhuis het roosje; als u zin heeft, dan wacht u nog een poosje!"

en dan de hoorn ernaast leggen... ;)
;( Helaas haar man zit op negen uuur vliegen. Maar ik vind het wel een een lachwekkende oplossing. :) }:O Humor reladiiviert. :Y) Thnx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 02:38 ]

Verwijderd

Lieve mensen.
Ik ben dus het slachtoffer. Allemaal bedankt voor de leuke en serieuse reacties.
Ik wil hieronder even het berichtje plaatsen van de KPN.
Geachte mevrouw....,

Wij hebben begrip voor uw situatie.

Het is voor ons niet mogelijk om te achterhalen
door wie en van waar deze gesprekken vandaan komen.

Als u hierdoor erg veel overlast blijft ondervinden zou u kunnen overwegen - tegen vergoeding - een ander (geheim) nummer aan te vragen.

U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantenservice: 0900-0244 (10 Eurocent/min).

Wanneer dit bij u op bezwaren stuit en u toch veel hinder blijft ondervinden
kunt u een formulier aanvragen voor telefonische overlast.

KPN start dan een een technisch onderzoek.

Dit formulier kunt u aanvragen door ons een e-mail terug te sturen (met uw N.A.W.-gegevens).

Wij kunnen niet garanderen dat een onderzoek inderdaad
leidt tot het vaststellen van de herkomst van de telefonische overlast.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Een geheim nummer heb ik al. En wat te doen als je 0900- nummers geblokkeerd zijn?

Verwijderd

wat zijn trouwens N.A.W. gegevens?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 09:49:
Naam Adres Woonplaats combinatie. :)

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 01:08:
Is het bekende? Als iemand mobiel en op het vaste net belt, zou je dat bijna denken...

Gewoon KPN inschakelen, en als ze met een geheim nummer bellen (wat ze altijd doen) gewoon zeggen tegen die hijger dat ie wel met een geheim nummer belt maar dat het toch wel achterhaalt.
Heb ik ook een keer gedaan, en nergens meer last van gehad...

System Specs

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RonnieB82 schreef op 18 August 2003 @ 00:51:

doorschakelen naar 112 is niet erg slim, 112 krijgt dan namelijk jou nummer door...

(zelfde als je je vaste nummer doorschakeld naar je mobiel... als je dan naar je vaste nummer gebelt word, gaat jou telefoon, en zie je je huisnr. op je telefoon)
Uhm, bij mij niet hoor. Ik schakel altijd m'n huisnummer door naar m'n mobiel als ik niet thuis ben (stel je voor dat ik een telefoontje mis >:)). En dan zie ik gewoon wie er belt, en dus niet m'n nummer van thuis, dus *21*112# zou gewoon moeten werken. Komt wel bij, dat je de kosten wel zelf dokt. Als iemand vanaf het vaste net naar mijn huis-telefoon belt, dok ik de kosten van vast naar mobiel.
Lieve mensen.
Ik ben dus het slachtoffer. Allemaal bedankt voor de leuke en serieuse reacties.
Ik wil hieronder even het berichtje plaatsen van de KPN.

[...]

Een geheim nummer heb ik al. En wat te doen als je 0900- nummers geblokkeerd zijn?
De nummers die je kan blokkeren zijn 0909 & 0906 nummers. Dat zijn die sexlijnen en betaalde shit. De 0900 reeks zijn service-nummers. Kwam ik dus ook achter toen ik op mezelf ging wonen en m'n blokkering eraf wilde halen. 0900 kan je niet blokkeren.

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 18-08-2003 09:56 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Naam, Adres, Woonplaats :)

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
KPN bellen Als nummermelding uitstaat bij die persoon, lijn laten tracen over 1 of 2 dagen, zien ze zo wie er belt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Is de mobiel in kwestie ook eentje van KPN? Voor mobiel is er redelijk wat meer medewerking (naast de in de soort gevallen eenvoudige stap van een nummerwijziging) voor dit soort problemen... Dan moet je wel even de "exacte" tijdstippen van 10 mobiele oproepen verzamelen (en ik zou er ook een zooi vaste oproepen bij zetten, daar kunnen ze wel degelijk wat mee, zolang je er voor mobiel 10 hebt en het onderzoek door mobiel laat starten)... En ja, dan kan er even overheen gaan voor het opgelost is, gezien men inderdsaad eerst een waarschuwing krijgt, en pas als men daarna dorzet de gegevens van de beller aan je worden vrijgegeven...

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
RonnieB82 schreef op 18 augustus 2003 @ 00:51:

Zelfs 112 kan je nummer niet zien als je nummerherkenning uit hebt staan!
Ik weet het van iemand die ook op de alarmcentrale werkt.
Dit mag namelijk niet vanwege privacy.......

Naar kpn toe gaan heeft dan ook niet veel zin, als de hijger zijn nummerherkenning uit heeft staan, verstrekt kpn deze informatie niet, tenzij dat je even een paar jaartjes wacht, en iedere week een brief stuurt dat je er nog last van hebt.

Privacy word wat (te) hoog opgenomen vind ik in dit geval

Verwijderd

pkouwer schreef op 18 August 2003 @ 10:01:
KPN bellen Als nummermelding uitstaat bij die persoon, lijn laten tracen over 1 of 2 dagen, zien ze zo wie er belt
zie het bericht dat ik kreeg van de KPN...

Overigens ben ik niet lastig gevallen op mijn mobiele nummer.
Dat was even een miscommunicatie.

Verwijderd

met *31* ervoor kan ik wel 06 nummers bellen die geblokkeerd zijn. Mischien kan je daarmee ook 0900 nummers bellen?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het ligt eraan wat voor 0900 nummers er geblokkeerd zijn. 0800-8844 (politie dacht ik) kun je bij een gemiddeld 0900 blokkade wel nog bellen, zo'n 0900 KPN nummer volgens mij ook wel. Er is echter ook een optie dat je die zelfs kunt blokkeren. Probeer het maar eens te bellen.

Waarom er toch nog telefoon nummers zijn die niet geblokkeerd zijn? Volgens mij omdat die niet zo super duur zijn....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Politie is 0900-8844 en geen 0800

Verwijderd

0900-TUIG vind ik makkelijker te onthouden.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 00:48:
Terughijgen :+ Nee even serieus, het nummer noteren en als ie steeds op dezelfde tijden hijgt aan kpn doorgeven zodat dat nummer geblokkeert kan worden.
En doorgeven aan de politie, dat nummer, misschien hebben die al meer meldingen gehad en kunnen ze die persoon opsporen.

Profile

Verwijderd

Doorschakelen naar een nummer dat niet ingebruik is en zo even laten een tijdje.

Verwijderd

RonnieB82 schreef op 18 August 2003 @ 00:51:

als ik mijn telefoon doorschakel naar mijn mobiel (kpn -> Orange) dan krijg ik het nummer van de persoon die belt te zien. en hetzelfde als ik het naar mijn pa (KPN PREPAID) of Ma (T-Mobile) doorschakel. volgens mij zou je hem gewoon probleemloos door kunnen schakelen. alleen de kosten voor het telefoontje van de hijger zijn voor jou.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik zal zowiezo aangifte doen bij de politie. (als er nl. een aangifte is en KPN komt uiteindelijk met de gegevens dan kan de persoon in kwestie worden vervolgd. Zonder aangifte gebeurt dat niet)

Verder zal ik niet naar dat 0900 nummer van KPN bellen, dit is alleen als je een ander nummer wilt nemen. Ik zal gewoon een reply op het mailtje sturen met het verzoek om het formulier voor telefonisch overlast toe te sturen.

Verder kan je ook de hijger te woord staan en rustig en kalm blijven (het is lastig dat geef ik toe) Iedere keer als je hem aan de telefoon krijgt dan zeg je gewoon hetzelfde : "Meneer, ik ben hier niet van gediend en wil dat u ophoudt. Er is aangifte gedaan bij de politie en ik verbreek nu de verbinding"

Suc6

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 18:21

Sm0k3r

cough...cough...

ok hier 2 dingen :
ten eerste is het een bekende want belt naar beide nummers zowel mobiel als vast, wat je kan doen om terug te plagen, als je een minidisc hebt inspreken met hallo......hallo..............hallo.......................hallooooo??......hallo?? en dan repeat1 dan blijft hij lachen aan de andere kant want denkt dat jij het bent en zijn rek. loopt goed op, waarom MD want antwoordapp. heeft slecht kwaliteit, trapt hij niet in

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Qwerty-273
  • Laatst online: 16:26

Qwerty-273

Meukposter

DaBomB schreef op 18 August 2003 @ 10:07:Zelfs 112 kan je nummer niet zien als je nummerherkenning uit hebt staan!
Ehmzz wil ik je toch even recht zettenhoor.

Een telefoon gesprek heeft twee identificatie nummers van de beller. Zodat wanneer jij je nummer herkenning uit hebt staan dat de centrales van de KPN nog steeds weten wie jij bent. De 112 centrale kan deze nummers ook zien, echter naar de gewone mensen thuis wordt dit nummer niet meer doorgestuurd door de centrale.

Dus bij elk telefoon gesprek zitten twee nummer ID's en de ene kan je uitzetten. De andere wordt alleen door KPN gebruikt en niet doorgegeven aan de gebelde. Alleen de centrales van 112 laten deze dus wel door zodat zij kunnen zien wie er belt.

Stel dat er iemand belt met een grote nood. En heeft standaard nummerherkenning uit staan. Tja dan wordt het lastig als je eerst via een bureaucratische weg bij KPN even het nummer moet opvragen. Vandaar dus dat 112 en KPN het zo hebben geregeld.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Doorschakelen naar de hepdesk van Chello, houden ze zo op......

Verwijderd

opnemen en met zo'n politiefluitje keihard in het spreekgedeelte fluiten, gegarandeerd dat
de hijger hierbij oorletsel oploopt, dus gewoon zo.n fluitje scheidsrechters enzo gebruiken die ook aanschaffen.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 16:26

Qwerty-273

Meukposter

Of gewoon opnemen met....

"Goedemiddag/avond, taxicentrale Goes. Hoe kan ik u helpen?"

en natuurlijk variants als:
- Kerncentrale dodewaard
- Politiebureau Den Helder

en ga zo maar door.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 10:21:
Doorschakelen naar een nummer dat niet ingebruik is en zo even laten een tijdje.
En zo krijg je dus geen enkel gesprek meer binnen :)

Wat misschien wel helpt, is zeggen dat KPN een onderzoek start na tien telefoontjes, en dat dit de negende keer is. De volgende keer zou hij er dan dus gloeiend bij zijn. Uiteraard wel even de getallen veranderen :)

/edit: Heeft er al _iemand_ gesuggereerd dat een aanklacht ook mogelijk is :? M'n zus werd een aantal jaren geleden lastiggevallen, gewoon een aanklacht ingediend :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thijsmans op 18-08-2003 10:36 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Door BazzH - Monday 18 August 2003 10:30

en de kosten zijn dan voor jezelf lekker makkelijk 8)7

Verwijderd

word ze lastig gevallen door een mobiel nummer, of door een vaste, anyway, het nummer hier op zetten(tweakers) zou helpen, ik heb wel wat kennissen die kunnen "helpen"!! 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 10:33:
Door BazzH - Monday 18 August 2003 10:30

en de kosten zijn dan voor jezelf lekker makkelijk 8)7
Dan kies je toch een ander nummer, waarop die kerel een computer aan de lijn krijgt??? Het gaat er maar om, dat die kerel weet dat er NIEMAND naar hem luistert. Dan is de lol er zo vanaf, lijkt mij....

Desnoods neem je het nummer om in te bellen op een bedrijfsnetwerk ofzo... Tegen een RAS-server aanhijgen is vrij kansloos.....

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 21:33

Part

Helemaal niets.....

Die hijger kickt op de aandacht die je hem geeft.
Dus alles wat je doet zoals:
-Een gastoeter bij de Intertoys/Bart Smit kopen
-Een gesprek aangaan met een iemand die er dus niet is
-Terug hijgen
-Je telefoon doorschakelen
Enz enz.
Vind hij alleen maar mooi. Op dat moment weet hij namelijk dat je met hem bezig bent.

Je kan hem beter geen aandacht geven en er voor zorgen dat je altijd precies het zelfde doet.
BV direct ophangen of de zelfde zin herhalen en dan ophangen.
De "lol" gaat er dan voor hem wel af.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Een ex-collega van mij had dit probleem ook , je schakelt alles door naar je antwoordapparaat. en klaar je vist er uit wat je nodig hebt en hij houd wel op..

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Bij ons was het de buurvrouw.. ik had al zo een vermoeden, dus ben ik met me mobiel voor de deur gaan staan daar, en heb ik haar thuis opgebeld. (nummer had ik via de nummermelder) en ja hoor hij ging over daar..hoorde ik _/-\o_

Maar doorschakelen naar een nummer dat niet ingebruik is, dan merkt die hijger ook niks.. tenzij hij met ze mobiel belt en ziet dat het gesprek doorgeschakeld wordt.. maar dat is een iets slimmere hijger dan.

En ja dan ben je even niet bereikbaar.. mobieltje dan maar ?

• marcrenzo
  • Laatst online: 23-09-2025
Als hij s'nachts altijd om een bepaald tijdstip belt kun je ook een tijdschakelaar aan je telefoon hangen die uitschakelt op dat tijdstip (mits je uiteraard zo'n telefoon hebt die externe stroom nodig heeft ;))

Oh en btw, ze heeft natuurlijk nix aan al deze tips als de hijger mee zit te lezen in dit topic he maarja... 8)7

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.. je buurvrouw?? :P dat kan weleens kinky zijn.. als ze leuk is.. kan je zeggen
: "Hey Buurvrouw, :P ik heb er ook zo een zin in, zullen we ff??" :9

wat ik doe, als er iemand vreemds aan de telefoon is.. :{ .... dan ga ik nog vreemder doen.. ik schijn daar neit zo een probleem mee te hebben ... meestal ga ik kinderliedjes zingen :D

of echt als ze gaan hijgen, dan roepen : "Jaa, ik word geil,..ga door, ga door :P "

[ Voor 20% gewijzigd door gitaarwerk op 18-08-2003 10:58 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Leuk wel al die reacties. Maar misschien is het wel verstandig om effe terug te lezen wat de voorgangers schreven.
Nogmaals:

* de beller belde ANONIEM. Ik heb een nummerweergave.
* Doorschakelen kan een optie zijn, maar ik moet telefonisch bereikbaar blijven.
* De KPN doet er niks aan (zie pag.2)

Laten we maat hopen dat het afgelopen is....maar dat zien/horen we vanavond wel..

groetjes.....

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Ik kan me herinneren dat er ooit eens een topic is langsgekomen over het blokkeren van nummers op je gewone huistelefoon.

En die truc van 112 werkt wel ;)
Lang geleden ook eens zo'n vent gehad die belde. Toen ik opnam, hoorde ik van die vage geluiden. VOlgende keer: ,,112 Alarmcentrale, we hebben uw nummer genoteerd en u wordt verder vervolgd voor het misbruiken van dit alarmnummer". Tuut tuut.....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat denk je om zelf even een bandje in te spreken, of iemadn anders de telefoon laten opnemen en datzelfde zeggen??? hoef je em echt niet door te schakelen..

je kan em dan beter met de politie zelf doorschakelen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DaBomB schreef op 18 August 2003 @ 10:07:
[...]

dat is ook onzin...

toevallig is mn pa camping beheerder, en hebben wij hier een telefooncel staan... natuurlijk zie je niet het nummer als je met die telefooncel belt, maar wij weten dat nummer natuurlijk wel, en staat op onze naam...

laatst waren er een paar koters aan het kutten in die telefooncel, en dus 112 aan het bellen... toen die koters nog in de cel stonden, kregen wij al een telefoontje van 112 dat we ze dr ff uit moesten schoppen... >:)

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

DaBomB schreef op 18 augustus 2003 @ 10:07:
[...]

Naar kpn toe gaan heeft dan ook niet veel zin, als de hijger zijn nummerherkenning uit heeft staan, verstrekt kpn deze informatie niet, tenzij dat je even een paar jaartjes wacht, en iedere week een brief stuurt dat je er nog last van hebt.

Privacy word wat (te) hoog opgenomen vind ik in dit geval
!!! ONZIN !!!

Quote van de site van KPN
Blokkeren NummerWeergave

Wilt u niet dat uw telefoonnummer zichtbaar wordt bij anderen? Dan kunt u per gesprek eenmalig uw nummer blokkeren voor weergave. Toets dan voor het te kiezen nummer, *31* of, bij sommige toestellen, 131. Wilt u dat uw telefoonnummer nooit zichtbaar wordt bij anderen, dan kunt u het weergeven permanent blokkeren. Een geblokkeerd telefoonnummer zal wel altijd zichtbaar blijven bij het alarmnummer 112. U kunt de blokkeringen online instellen: Ga naar Online Diensten

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Niet beginnen over je financiele dingen of de wratten op je duitse helm... 90% van de gevallen zijn het nl bekende van je.

Gewoon terug praten "blij zijn" als er weer gebeld word. HEYYYY KERELLLLLL

of als het echt serieus is gaan bellen met kpn en meldingen geven... Is nogal ingewikkeld proces, maar nadat het bewezen is dat die persoon je lastig valt neemt kpn contact op met de betreffende. Houd het dan niet op dan krijg je de persoonlijke gegevens. (en ben je twee jaar verder)

Verwijderd

Ik las net pagina 2. mijn verhaal net klopt wel. maar het kost enige moeite om zover te komen bij kpn. brieven brieven brieven sturen....

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Ginz schreef op 18 August 2003 @ 00:49:
* bruto rijkt meest-nuttige-oplossing-award uit _/-\o_

The more you know, the more you know you don't know.

• DrJamez
  • Laatst online: 12:51
Ik denk dat je het beste die kerel geen aandacht kan geven. Als hij geen aandacht krijgt, dan zal ie vanzelf wel stoppen. Je kan het beste opnemen, luisteren of hij het is en als het hem is de telefoon naast de haak leggen. Zo kost het hem het meeste, en toch zal ie er geen lol aan hebben, aangezien je niet reageert.

En bel nogmaals naar KPN, ik heb KPN ook wel eens gebeld namens een kennis van mij en KPN vertelde mij dat als we er nog meer last van zouden krijgen, dat ze het telefoonnummer in de gaten zouden houden om te kijken wie het was! Ik denk ook wel dat KPN die verplichting heeft eigenlijk ...

En als dat niet werkt, dan moet je bij de KPN-helpdesk gaan hijgen >:)

Iig sterkte, het is echt jammer dat dit soort mensen bestaan ;(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:42

samo

yo/wassup

oplossing die ik op mobiel heb gebruikt:
werd 80x of vaker gebeld door een idioot..
Libertel bellen, doen niks.. een week bellen, doen niks.
Dan bellen en zeggen dat je een oplossing heb gevonden.
"Dan verbind ik gewoon alle inkomende telefoontjes door naar jullie. Wedden dat jullie wel actie kunnen ondernemen?"
30 min later had ik een nieuw telefoonnummer

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Je neemt op: de hijger begint te hijgen en je zegt: "Goh jong, belt een keer terug al je niet zo moe bent!"

Verwijderd

Ik was vroeger ook actief als hijger >:) en idd het gaat om aandacht, mensen die op je ingaan.. als je niks hoort of steeds opgehangen wordt, of gewoon niet opgenomen... dan is er op een gegeven moment niks meer aan.

Maar ik had toen een slachtoffer die steeds bleef vragen met wie ze sprak, en ze vond het niet leuk enz zei ze :+ soms gingen ze ook schreeuwen in de hoorn looool

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 17:15:
Ik was vroeger ook actief als hijger >:) en idd het gaat om aandacht, mensen die op je ingaan.. als je niks hoort of steeds opgehangen wordt, of gewoon niet opgenomen... dan is er op een gegeven moment niks meer aan.

Maar ik had toen een slachtoffer die steeds bleef vragen met wie ze sprak, en ze vond het niet leuk enz zei ze :+ soms gingen ze ook schreeuwen in de hoorn looool
triest hoor :/

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Ach ja ik was toen 10 jaar beetje kinderstreek :p

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

gewoon zijn gesprekken opnemen en afspelen als ie weer belt, liefst allemaal automatisch laten doen door een computertje met modem :/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Als antwoordapparaat boodschap:
Dit informatie nummer kost circa €2.50 per minuut plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
en dan kijken hoe snel hij ophangt..

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 19:21

Barryke

blauw

Mizitras schreef op 18 augustus 2003 @ 00:58:
Optie B:
- Ome Henk - Sambal Bij op je telefoontoestel plaatsen en die kerel altijd 'On Hold' zetten ermee.
whahaha. 8)7 Sambal blij, Lekkel-lekkel !!

Error 304: Please hit any user to continue.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

</HK>
Topic gaat dicht vanwege het HK-niveau van sommige replies, sommige users mogen binnenkort hun mail checken, offtopic gezeik ook altijd...

Topicstarter mag eventueel een nieuw topic beginnen (met een iets uitgebreidere openingspost); refereer ook even aan deze sluitmessage. Afhankelijk van wat je wilt kun je het topic in SG of I&T openen (juridische discussie over dit alles bijv. in SG, of als je technische oplossingen wilt I&T). En er zijn ook al eens topics over dit onderwerp langsgekomen, zie de search.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.