Toon posts:

MS-dos fout bij installeren Win3.11, win98 en Winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van MINDEF een laptop ter beschikking gekregen, een Toshiba Tecra 8000,

specs:

PII 266mhz
64mb ram
4gb hdd
X mb videocard

elke keer als ik een besturingsysteem probeer te installeren krijg ik zo`n ms-dos afsluitende error:

Standaardmodus: fout in ms-dos extender

EC=1130 CS=0053 IP=2811 AX=9FC0 BX=0006 CX=FFFF DX=FFFF

en daaronder nog een stack fout...

Als ik Winxp installeer krijg ik zo`n $@%#%^# BSOD met de waarschuwing dat ik mn hdd niet goed heb ingesteld in de bios...

ik checken en er was alleen in te stellen (qua hdd dan) welke bootsequence
naja en dit heeft er natuurlijk niks mee te maken...

dus wat moet ik doen... ik heb al de recentste bios geflashed maar hielp niks....

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 16:07
Probeer eens op te starten met een botfloppy, draai dan FDISK, haal de oude partitie weg, en zet er een nieuwe neer... format en overnieuw proberen.

Menthix.net | Contact Me

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
En probeer sowieso geen XP te draaien, want je specs zijn sowieso te laag. Be a smart man, als je alleen inet en textverwerken gebruikt, gebruik Win2k

R&D professional

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zet eerst in het bios PnP uit.

daarnaast, verwissel eens een geheugen moduletje, kan misschien zijn dat je geheugen brak is.

Verwijderd

Topicstarter
1.. ik heb al geprobeerd wat JAE_x777 noemt maar dat helpt niet..
2. ik weet bijna 100% zeker dat het geheugen ok is aangezien ze daar nogal zuinig mee omgaan..

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Voor de geheugentest: www.memtest86.com

Post ook even je config.sys en autoexec.bak, ajb.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
das dus het probleem.... ik heb er nog geen config.sys of autoexec.bat (BAT bedoelje denk ik) opgezet alleen een commandprompt (command.com dus)

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Bedoelde idd .BAT
Suck-6 ermee!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Nou Jester ondanks dat ik niet kon geloven dat er iets met het geheugen was probeerde ik het toch maar ff. Nou zegt hij bij Elke fucking individual testje ERROR. nogal raar en hij passed helemaal niks. Die laptop gaat terug... kwou eigenlijk blijkbaar gewoon ff bewijs dat het niet aan mijn Bios/ms-dos/windows installatie -skills lag.... dat heb ik nu. Tanx voor de reacties
Pagina: 1