Draadloos netwerk, is dit mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
De reden dat ik dit topic open is omdat het een combinatie van problemen is die ik niet met de search kon vinden.

Ik heb nu een E-tech router met 3 computers daarachter, waarvan 1 een laptop is. Ik wil die laptop nu draadloos aan gaan sluiten dmv een pcmcia kaart in de laptop. Nu zou het natuurlijk het makkelijkst zijn om een soort netwerkkaart achter in m'n router te steken zodat de situatie eigenlijk onveranderd blijft. Een andere mogelijkeheid is om een Wifi pci kaartje te kopen en internet sharen op een pc, maar kan dit zomaar wel? Mijn interne ip's zijn 192.168.1.x enz... Maar als ik internet dan weer verder wil sharen, laat windows dat gewoon toe, zodat ik wel mijn vast ingestelde ip houd?

Het makkelijkste leek me een om een accesspoint te kopen met een willekeurig pcmcia wifi kaartje, maar dat kost een stuk meer, en ik kan op de 3com website niet vinden of ik dat accesspoint in m'n router kan steken.

Wie kan me helpen? :P

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00
een accespoint is ervoor gemaakt om in bv een router gestoken te worden.... zet wel de dhcp uit op het accespoint, naders gaan ze ruzie maken ;-)

check www.routershop.nl voor een waanzinnige accespoint en router aanbieding!! je krijgt er dan en gratis pc-card (pcmcia) bij
Als je een accespoint koopt kost het 130 incl btw en verzendkosten en dus een pc-card er gratis bij....

just my 2 cents ;-)

[ Voor 48% gewijzigd door d_marf op 17-08-2003 23:52 ]

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 19:08
Nu voor PCM lezers: 99 euro plus één Gratis OfficeConnect 802.11g Wireless LAN PC Card (normale waarde 66 euro)
Volgens mij geld die aanieding allen voor PCM lezers

Menthix.net | Contact Me

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
d_marf schreef op 17 August 2003 @ 23:50:
een accespoint is ervoor gemaakt om in bv een router gestoken te worden.... zet wel de dhcp uit op het accespoint, naders gaan ze ruzie maken ;-)

check www.routershop.nl voor een waanzinnige accespoint en router aanbieding!! je krijgt er dan en gratis pc-card (pcmcia) bij
Als je een accespoint koopt kost het 130 incl btw en verzendkosten en dus een pc-card er gratis bij....

just my 2 cents ;-)
Klinkt wel redelijk, maar kan ik dat accesspoint dan ook nog enigszins normaal configureren, ik kan namelijk via mijn router niet in m'n adsl modem (wel als ik hem los aan m'n pc hang).

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Als je je AP gewoon met een vast ip insteld kan je er altijd bij via de web access cq telnet cq whatever ze gebruiken.

Dat is geen probleem, je gebruikt hem in jou geval dan gewoon als bridge :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein