[CompactFlash] PC ziet maar 26,1 MB van 128 MB kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 11:38
Naar aanleiding van:
[rml][ CompactFlash] Fotocamara leest em, maar PC niet --> format[/rml]

Ik heb een CompactFlash kaart van 128 MB. Ik had deze gekocht en meteen gaan gebruiken in de fotocamara. Ik heb toen 275 foto's gemaakt.
Ik kom thuis en hij zegt, sluit de USB kabel aan, en hij zegt de kaart is niet geformateerd wilt u dit nu doen. Toen heb ik een topic geopend op GOT (zie URL bovenaan) en daarna heb ik recovery software gebruikert. Ik heb 61 foto's terug kunnen krijgen van de 275!!. Het probleem: de computer (welke programma dan ook) ziet maar 26,1 MB. Ongeveer 45000 sectoren.

Toen heb ik geprobeerd 60 foto's te verwijderen die ik inmiddels teruggekregen had. Om te kijken of de PC dan WEL een nieuwe range ziet. maar nee.

Vandaag heb ik de kaart geformateerd (via de fotocamara) Dit was binnen 6 seconden gebeurd zeg maar. Een snelformat dus. De software die ik heb ziet dezlefde 61 foto's nog. Geen verbetering dus.

Toen heb ik hem door de PC laten formateren. Toen waren er ineens 53004 sectoren leesbaar. 6 extra foto's weten te krijgen dus. Maar verder kom ik niet.

Wat moet ik doen. Het is een 128 MB kaart, en hij ziet maar 26,1 MB. Als ik hem wil formateren via de PC ,staat er ook bovenin het balkje alleen maar 26,1 MB.

En ik kan alleen FAT kiezen.... ;(

Plz help

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Mag ik vragen welk merk kaart je hebt?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Cheater
SanDisk
van het jaar 2002

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Daar mag het echt niet aan liggen dus. Sandisk is echt een (wel erg duur) topmerk, durf bijna te zeggen hét beste merk. Ik zou gewoon ff teruggaan naar de winkel.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Dit probleem ligt niet aan het kaartje zelf, maar wel aan het fototoestel.
Waarschijnlijk is je digitale camera al enkele jaartjes "oud"... Een vriend van mij heeft ook een "oudere" HP-camera, en hij kan ook geen kaartjes van 128 lezen via het toestel.
Je moet gewoon een apart Cardreadertje kopen voor compactflashkaart... Heeft hij ook moeten doen...

Mh... Ik hoop voor jou dat je je kaartje niet hebt laten formatteren via windows? Want dit zou wel eens beschadiging kunnen opleveren...

• Cheater
Ehm ik heb al door beide laten formateren , dat zie je in het topic.
Na 2 formats kan de software nog steeds de images zien die op het kaartje staan.

Het enige logische kan ik nog vastknopen is de reacite van SRS:
Waarschijnlijk is je digitale camera al enkele jaartjes "oud"... Een vriend van mij heeft ook een "oudere" HP-camera, en hij kan ook geen kaartjes van 128 lezen via het toestel.
Het vreemde is wel dat hij gewoon 275 foto's kan maken (dus zo'n 100 MB aan data) en opslaan. De fotocamara ziet het dus wel, maar zou het dus in PC modes worden gezet, dan zou hij misschien maar tot een bepaald aantal sectors kunnen lezen...

Het is trouwens een HP 315C. In het boekje staat dat sommige CompactFlash kaartjes geformateerd moeten worden en dat bij sommige dit al gebeurd is voor je.

Verwijderd

Cheater schreef op 18 August 2003 @ 11:51:
Het vreemde is wel dat hij gewoon 275 foto's kan maken (dus zo'n 100 MB aan data) en opslaan. De fotocamara ziet het dus wel, maar zou het dus in PC modes worden gezet, dan zou hij misschien maar tot een bepaald aantal sectors kunnen lezen...
Jep, dat is bij mijn vriend zijn toestel ook zo. De foto's worden wel degelijk op de compactflashkaart opgeslagen, maar als je het toestel aansluit op de pc, kan je ze niet bekijken.
Cheater schreef op 18 August 2003 @ 11:51:
Het is trouwens een HP 315C.
Okay, dan mag je er zeker van zijn dat mijn stelling juist was!
Mijn vriend heeft exact dezelfde camera.
Het enige wat je dus nu zult moeten doen, is een cardreader aanschaffen (prijzen variëren van 25 tot 60 euro...) Hiermee kan je dan je foto's wel degelijk op je computertje krijgen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 13:26 ]

Verwijderd

Ondertussen nog een document op de website van HP hieromtrent gevonden:

http://h20015.www2.hp.com...ocName=bpy60116&cat=solve

Er staat toch ook weer in het groot te lezen: "CAUTION: Do not format the card in a peripheral directly controlled by Windows 2000 or XP."
Ik hoop voor jou dat je kaartje niet beschadigd is geraakt...

• Cheater
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
Ik heb em geformateerd terwijl de CF in de camara zat door Windows. Een Snel-format.

In die CAUTION regel staat dat ik em niet mag formateren met een apparaat dat direct door Windows bestuurd wordt. Een Card-Reader dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheater op 18-08-2003 14:29 ]

Pagina: 1