Toon posts:

Crash beveiliging voor gameserver

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet precies of dit topic in Non Win OS moest of in het Games gedeelte maar ik plaats hem maar hier omdat het met linux te maken heeft.

Ik heb een Unreal Tournament gameserver gehuurt maar nu zit ik met het volgende probleem.
Als ik een mutator toevoeg, dan moet de server gerestart worden voordat de mutator geladen wordt. Nu heeft de server geen crash beveiliging zodat ik 'admin quit' in de console kon intypen en dat de gameserver dan automatisch de dedicated UT server weer opstarte.

Ik moet nu dus steeds aan de jongen die mijn gameserver host vragen of hij even mijn server wil resetten.
Nu had ik vanmiddag ergens op internet een pagina gelezen waarop stond dat je een shell scriptje kon maken waarmee je de server start en als hij dan crasht (of als je gewoon de dedicated server afsluit via admin command) dan herstart hij automatisch weer de server.

Weet iemand heel misschien hoe ik dit voor elkaar krijg? want ik heb mn hele IE History door zitten kijken om die pagina weer te vinden maar hij staat er helemaal niet meer tussen! (hoe dat nou weer kan?! :( ).

Ik hoop dat 1 van jullie het antwoord heeft want dat zou echt reuze handig zijn!

Xer

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07

AirX

Tweak Guru

kun je niet gewoon een telnet server opzetten. Kun je gewoon remote ffe start command geven :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat jij nodig hebt is (tromgeroffel) de Advanced Bash Scripting Howto. Daarin ga je rustig op zoek naar een manier om ps aux | grep uit te lezen, als daar niets uitkomt, dan moet je dus je server opnieuw opstarten, dat kun je allemaal met een simpele bashscript oplossen..

Ennuh, AirX : Telnet ? You must be kidding! Gebruik dan in ieder geval ssh!

Aangezien dit nogal simpel is uit te vinden, gaat dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.