zonnet-family werkt niet met ethernetmodem

Pagina: 1
Acties:

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Ik heb sinds kort een zonnet-family ADSL abonnement dat loopt via Versatel. Wanneer ik een standaard installatie (middels de meegeleverde cd) doe waarbij ik kies voor versatel_dhcp werkt alles :)

Wanneer ik dezelfde installatie doe met de keuze versatel_ppp krijg ik geen verbinding. Op zich niks aan de hand zou je zeggen, kies je toch gewoon de DHCP-optie? Mijn probleem is dat ik eigenlijk gebruik wil maken van mijn eigen ADSL ethernet-modem (=getweakte alcatel speedtouch home/pro) en daar werkt het ook niet. Ik heb al van alles geprobeerd, o.a. ppp-verbinding 0/32, atfm crossconnecties verwijderd/geflushed, bridge verbinding aangemaakt, niks werkt. Iemand een suggestie? Ik weet het echt niet meer...

De enige echte :-)

Verwijderd

werkt niet , je moet de router/modem gebruiken die je erbij kreeg, ik kan wel je helpen aan de configuraties, voor als je die wilt :) mail me maar op jellowrv@hotmail.com

• mars

mars

Topicstarter
Nah, dus de speedtouch home/pro werkt helemaal niet met zonnet/versatel?
Ik denk niet dat je er komt met enkel de VCI en VPI aanpassen. Zon Family werkt nl. met Bridged IP, standaard wordt dit volgens mij niet ondersteunt door de Speedtouch Home.

Elders op het forum stelde iemand een vergelijkbare vraag voor provider BabyXL. Ik denk dat het met Zon ongeveer hetzelfde werkt. Voor Zon is ook als encapsulatie 1483 Bridged IP LLC nodig, met VPI=0 en VCI=32. Kijk op onderstaande link voor meer info.

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4910
Kan het dan echt niet of weet er iemand een oplossing?

• mars

mars

Topicstarter
:) probleem is opgelost:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5766

ik had dit al eens geprobeerd maar dan zonder die aanwijzing van de dhcp-client (ik had hem op automatic staan) omdat ik niet dacht dat dit enige invloed uit zou kunnen oefenen (de dhcp-functionaliteit heeft alleen betrekking op de ethernet-connecties). Foutje, bedankt!