Toon posts:

BAD_POOL_CALLER na/tijdens het spelen van eerder welk game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello ,

Ik zit dus met een vervelend probleem ivm het spelen van een game ( meestal Counterstrike ) ! Plots blokkeert men volledige CPU en krijg ik een blue-screen met als error : BAD_POOL_CALLER ( http://support.microsoft.com/?kbid=265879 - Parameter 1 = 0x7 ) , alsook al eens voor gehad tijdens idle proces

Mijn Specs :

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 1

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800)
Moederbordnaam Abit IC7-G (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset Intel Canterwood i875P
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (06/23/03)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce4 Ti 4400 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 Ti 4400
Monitor Nokia 447PRO (H002033754)

Multimedia
Geluidskaart Creative Audigy Platinum Sound Card

Ik dacht ook al een verkeerde driver installed maar al bijna alle Detonators installed/uninstalled , geen verbetering .

Dus in feite na/tijdens het gamen : PC crashed ( blokkeert ) , met verplichte reboot als gevolg

Enn kameraad zei me ook al dat het beter was geen 2 pci slots te gebruiken onder elkaar ( omdat hij er ook al probs mee gehad heeft ) , dus heb ik men TV kaart uitgehaald die vlak onder men Soundcard , resultaat : zelfde probleem

Groetjes en hoopelijk weet iemand er raad mee , ik ben ten einde :'(

Thx

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In de link die je gaf stond dit:
The current thread is making a bad pool request. Typically this is at a bad IRQL level or double freeing the same allocation, etc.
IRQL fouten komen erg vaak voor, als er iets fout gaat kan er geen, of geen goed, toegang gekregen worden tot het geheugen en als dat gebeurt moet er natuurlijk iets fout gaan.

Meestal krijg je dit soort fouten door verkeerde drivers. Aangezien je al veel Detonators hebt geprobeerd ligt het daarn niet aan. Dan moet je de oorzaak dus ergens anders zoeken, als tweede verdachte verdenk ik vaak de geluidskaart. Haal die er eens helemaal eruit of probeer gewoon eens andere drivers ervoor.

En als een van de laatste zou ik het moederbord kunnen bedenken die de fout veroorzaakt. Aangezien je moederbord geen VIA chipset heeft kan ik je de VIA 4-in-1 drivers natuurlijk niet aanraden, daarom zul je op de site van de maker moeten kijken voor een nieuwe BIOS of drivers (hier staat volgens mij wat ik zocht :)).

Ik zie trouwens ook dat je 1024 MB geheugen hebt. Omdat één reepje 1024 MB geheugen veel te duur is zal je vast 2x 512 MB hebben. Haal één van de twee reepjes er eens uit en probeer het zo eens, misschien dat er conflicten zijn. Je geheugen kan je trouwens ook testen met het programma Memtest86.

Helpt dit allemaal echt niet? Dan ben ik bang dat ik je niet veel verder kan helpen. Misschien dat de search nog iets voor je kan doen: [search=BAD_POOL_CALLER], je krijgt in ieder geval genoeg resultaten :)

Overigens erg netjes van je dat je zelf de error al had opgezocht en dat je zo duidelijk mogelijk informatie geeft over je systeem. Dat laat tenminste zien dat je zelf al wat hebt geprobeerd d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 17-08-2003 22:52 ]

The devil is in the details.