[Partition Magic] Geen batch file aanwezig in Boot Mode?

Pagina: 1
Acties:

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
De nieuwe harde schijf van mijn buurman wilde ik graag ff partitioneren. Ik installeer Partition Magic 8.0, resize C: en maak een nieuwe D: aan, druk op 'Apply Changes' en Partition Magic geeft aan dat-ie in Boot Mode moet gaan om de wijzigingen door te voeren. Maar in Boot Mode zie je alleen staan: 'Press Esc to abort (...)' en daarna meteen 'Operation complete. (...)'. Het lijkt of op de eoa manier geen batchfile wordt gemaakt en xmnt2002 niets heeft om uit te voeren.

Waar ligt dit nu aan? 'k Heb al gezocht met GoT Search en Google (Groups). Ook herinstallatie van Partition Magic 8.0 helpt niets. Ow ja, op de computer draait Windows XP Home NL.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 23:06

Tags NL

Harmful or Harmless?

Waarom gebruik je niet gewoon PQMAGIC onder Dos? Is toch veel makkelijker en direct, onder Windows kun je alles instellen en dan gaat hij het alsnog onder Dos doen. (Wat is makkelijker?)

https://powershellisfun.com

• SiHiDa
-={Fred_Perry}=- schreef op 17 August 2003 @ 22:22:
Waarom gebruik je niet gewoon PQMAGIC onder Dos? Is toch veel makkelijker en direct, onder Windows kun je alles instellen en dan gaat hij het alsnog onder Dos doen. (Wat is makkelijker?)
Dan moet ik opstartschijfjes pakken! Ben je nou helemaal belazerd? :+ :P Owkeej, het is een workaround, maar onder Windows moet-ie het toch ook gewoon doen?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

SiHiDa schreef op 17 August 2003 @ 22:25:
[...]

Dan moet ik opstartschijfjes pakken! Ben je nou helemaal belazerd? :+ :P Owkeej, het is een workaround, maar onder Windows moet-ie het toch ook gewoon doen?
Je kunt ook een bootable cd maken met pqmagic erop hoor :P Maar wat voor versie pqmagic heb je, volgens mij kan hij pas goed met Windows XP overweg vanaf versie 8.02 ?!!??!

• SiHiDa
-={Fred_Perry}=- schreef op 17 August 2003 @ 22:31:
[...]

Je kunt ook een bootable cd maken met pqmagic erop hoor :P Maar wat voor versie pqmagic heb je, volgens mij kan hij pas goed met Windows XP overweg vanaf versie 8.02 ?!!??!
Bestaat 8.02 dan? Ik zie op de officiele site alleen een patch staan om van 8.00 naar 8.01 te gaan? Anywees, dat kan ik wel 'ns proberen. Tnx iig. :)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

SiHiDa schreef op 17 August 2003 @ 22:36:
[...]

Bestaat 8.02 dan? Ik zie op de officiele site alleen een patch staan om van 8.00 naar 8.01 te gaan? Anywees, dat kan ik wel 'ns proberen. Tnx iig. :)
Volgens mij wel, maar ik begin het me nu ook af te vragen... Heb zelf versie 8.0.1242.... Via google gezocht naar partition magic 8.02, het is er wel lijkt het maar wordt niet genoemd op hun website? (Of kan het niet vinden :Y) )

Maar je kunt in ieder geval kijken wat er is gefixed in de update die je kunt downloaden bij Powerquest...

[ Voor 15% gewijzigd door Tags NL op 17-08-2003 22:44 ]

• SiHiDa
Ik kan er niet sow ff uitkomen wat er precies veranderd is, ik probeer het morgen wel ff uit (heb de harde schijf namelijk niet zelf... ;))

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

SiHiDa schreef op 17 augustus 2003 @ 22:50:
Ik kan er niet sow ff uitkomen wat er precies veranderd is, ik probeer het morgen wel ff uit (heb de harde schijf namelijk niet zelf... ;))
Wat ik me eigenlijk nog wel afvraag, heb je dit met deze versie bij jezelf wel kunnen doen? Ik bedoel dus, kun je met pqmagic 8.0 onder WinXP hetzelfde wel doen wat bij je buurman niet lukt?

• SiHiDa
-={Fred_Perry}=- schreef op 17 August 2003 @ 22:55:
[...]

Wat ik me eigenlijk nog wel afvraag, heb je dit met deze versie bij jezelf wel kunnen doen? Ik bedoel dus, kun je met pqmagic 8.0 onder WinXP hetzelfde wel doen wat bij je buurman niet lukt?
Ik kan het op mijn eigen computer niet testen, omdat de harde schijf daarvan tot de nok toe volstaat... ;) Ik zal het wel ff proberen met een andere PC in huis. :)

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik zit ook met dit probleem. Ik heb Maxtor S-ATA 250GB HD nieuw in mijn nieuw PC gestopt toen de boot CD van Windows XP Pro 64Bit beta in de CD deet. Toen kreeg ik de vraag hoe groot de HD moest word maar ik hat al op ENTER gedrukt 8)7 . Het is nu een NTFS FAT dat is goed. Maar dacht maakt niet uit ik heb Partition Magic 8.01 die werkt ook goed maar als wat ik mee geef in zo een batchfile word dus niets mee gedaan ?

ranish heb ik niets die kan geen NTFS resizing.

Partition Resizer NTFS partitions are currently not supported by the resizing engine

Partition Magic Pro 7.0 werkt ook niet.

Partition Commander 8.02 werkt ook niet verziekt de MBR :X

paragon partition manager 5.5 Unknown windows version

Acronis PartitionExpert 2003 Build 286 deze prog verziekt de MBR ook en zorgt er voor dat de PC alleen maar reboot :r

Ik heb Partition Magic 8.0 voor Dos eens uit getest en dat werkt zonder problemen. Nu kan ik morgen Longhorn 64Bit er op zetten en win xp pro normaal voor mijn games.

Ik ben er dus uit _/-o_

[ Voor 61% gewijzigd door -=unicron=- op 18-12-2003 08:34 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het niet lukt, kun je altijd nog een image maken en met ranish nieuwe partities maken.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

sus

is druk :+

Ik heb deze versie van PM8:

PowerQuest PartitionMagic
Version 8.0 (Build 1242) 16-9-2002

En daarmee kan ik onder winXP Pro zonder problemen partities verschuiven/verbouwen/splitsen/converteren of wat dan ook. OK, hij moet er even voor rebooten, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Ik draai het op een athlon 1000, 120GB Maxtor, 512MB ram. Geheel zonder problemen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren Paragon Partition Manager gebruikt. Deze werkt bijna net zo goed als Partition Magic. Partition Magic kreeg ik niet meer aan de praat, vandaar dit alternatief. Misschien is het wat voor je?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

SuspiciouS schreef op 17 december 2003 @ 11:04:
Ik heb deze versie van PM8:

PowerQuest PartitionMagic
Version 8.0 (Build 1242) 16-9-2002

En daarmee kan ik onder winXP Pro zonder problemen partities verschuiven/verbouwen/splitsen/converteren of wat dan ook. OK, hij moet er even voor rebooten, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Ik draai het op een athlon 1000, 120GB Maxtor, 512MB ram. Geheel zonder problemen.
Zo als je kan lezen heb ik een AMD 64Bit CPU en WIN XP Pro 64Bit. Op mijn oud PC een AMD 1600+ werkt Partition Magic 8.01 ook zonder problemen.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1