Systeem wil trekt niet meer dan +16 mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik wou vanmiddag mijn systeem overklokken. Ik heb een fsb van 200 deed ik er 10 mhz bij systeem starte gewoon op, ik deed toen weer 10 erbij dus in totaal 220 mhz gaf het moederbord de melding dat het overklokken mislukt was :'( Ik nog wat mhz'jes geprobeerd maar hij wil niet verder dan 16 mhz erbij. Ik heb nog de fsb voor het werkgeheugen op 400 gezet. (Ik kan in mijn bios de divider niet vinden denk dan dat dit dat is)

Mijn systeem zou toch veel meer aan moeten kunnen of zie ik iets over het hoofd.

Specs:
Intel PIV 2.6C HT 800 mhz
2 x 256 mb Corsair DDR400 LL XMS TWINX
ASUS P4P800 Deluxe

Het ligt in iedergeval niet aan de warmte want die zit normaal op:
CPU: 27 graden
MB: 34 graden

Hij geeft ook niet aan dat hij te heet word. Wat doe ik fout????

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13

Epsilon

dev icey schreef op 17 August 2003 @ 21:17:
Ik wou vanmiddag mijn systeem overklokken. Ik heb een fsb van 200 deed ik er 10 mhz bij systeem starte gewoon op, ik deed toen weer 10 erbij dus in totaal 220 mhz gaf het moederbord de melding dat het overklokken mislukt was :'( Ik nog wat mhz'jes geprobeerd maar hij wil niet verder dan 16 mhz erbij. Ik heb nog de fsb voor het werkgeheugen op 400 gezet. (Ik kan in mijn bios de divider niet vinden denk dan dat dit dat is)

Mijn systeem zou toch veel meer aan moeten kunnen of zie ik iets over het hoofd.

Specs:
Intel PIV 2.6C HT 800 mhz
2 x 256 mb Corsair DDR400 LL XMS TWINX
ASUS P4P800 Deluxe

Het ligt in iedergeval niet aan de warmte want die zit normaal op:
CPU: 27 graden
MB: 34 graden

Hij geeft ook niet aan dat hij te heet word. Wat doe ik fout????
zowieso kun je die temps omdraaien
want je cpu kan nooit kouder zijn dan je MB (kast temp)
:)

Heb je het voltage al proberen te verhogen (van chipset, cpu, ddr)

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Kan best wel dat die temps kloppen er zit namelijk redelijke goede koeler op mijn processor en anders is het moederbord goed fout bezig.

Nee ik heb de voltage niet verhoogd omdat ik niet eens weet wat de voltages nu zijn, dus verhogen kan ik ze niet. Is dat niet schadelijk voor je systeem als je te hoog gaat???

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Met 220MHz FSB zal de P4 het gewoon moeten doen met standaard voltages (Vcore, Vddr).
Zet de FSB:MEM verhouding eens op 5:4

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ka_ka_rot schreef op 17 August 2003 @ 21:25:
Met 220MHz FSB zal de P4 het gewoon moeten doen met standaard voltages (Vcore, Vddr).
Zet de FSB:MEM verhouding eens op 5:4
Precies, in de BIOS moet je het geheugen dan op 320MHz zetten, immers: (400/5)x4=320 :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

dev icey schreef op 17 August 2003 @ 21:24:
Kan best wel dat die temps kloppen er zit namelijk redelijke goede koeler op mijn processor en anders is het moederbord goed fout bezig.

Nee ik heb de voltage niet verhoogd omdat ik niet eens weet wat de voltages nu zijn, dus verhogen kan ik ze niet. Is dat niet schadelijk voor je systeem als je te hoog gaat???
Aangezien je beginnend OC'ert ben (tenminste, dat schemert een beetje door in je posts ;)), raad ik je aan eerst eens de DOC FAQ te lezen, alsmede de search te gebruiken. Er zijn ettelijke topics te vinden die over het beginnen met OC'en gaan, en ook in de DOC FAQ zijn een aantal basics te vinden waar je op moet letten bij het beginnen met OC'en :) Happy OC'ing.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.