Toon posts:

Geintegreerde tuner in plasmascherm ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er verstand van tuners icm plasma schermen?
Ik kan een Sony KZ32TS1 plasma scherm kopen met een geintegreerde amerikaanse tuner.
Mijn vraag is; Wat heeft dit voor gevolgen voor het gebruik in nederland?

Is dit om te bouwen/uit te breiden zodat ik wel nederlandse zenders kan ontvangen?

Zo ja, Hoe en wat zijn daarbij de beste opties????

Heeft iemand ook ervaring met deze TV? Wat zijn de voor en nadelen?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
In Amerika wordt NTSC gebruikt welke een hele andere standaard is dan het Europese PAL systeem. PAL maakt gebruik van meer beeldlijnen (525 als ik mij niet vergis) en je hebt dan niks aan die tuner. Misschien is het wel mogelijk een PAL-tuner er op aan te sluiten zoals de tuner van een videorecorder of een satelliettuner o.i.d. Maar wellicht is de ingang in het plasmascherm geheel NTSC-gebaseerd. Als ik jou was zou ik in dat geval dat scherm maar lekker laten staan. Wat doet zo'n duur scherm met NTSC trouwens in Nederland? Grijze import?

Verwijderd

JazzySOB schreef op 17 August 2003 @ 22:03:
In Amerika wordt NTSC gebruikt welke een hele andere standaard is dan het Europese PAL systeem. PAL maakt gebruik van meer beeldlijnen (525 als ik mij niet vergis) en je hebt dan niks aan die tuner. Misschien is het wel mogelijk een PAL-tuner er op aan te sluiten zoals de tuner van een videorecorder of een satelliettuner o.i.d. Maar wellicht is de ingang in het plasmascherm geheel NTSC-gebaseerd. Als ik jou was zou ik in dat geval dat scherm maar lekker laten staan. Wat doet zo'n duur scherm met NTSC trouwens in Nederland? Grijze import?
Ik zou hem in combinatie met een satelliet ontvanger gebruiken (heb je ook het allerbeste beeld).

32 TS 1 is een mooi scherm

Verwijderd

Je kan bijvoorbeeld een video recorder als externe tuner gebruiken. Controleer voor aanschaf of de composite ingang van het scherm wel PAL (=ons kleursysteem) aankan!

• Tranquility
De meeste videorecorders gebruiken het brakke composiet-video signaal voor de beeldoverdracht. Het is dan ook niet echt verstandig om die als tuner te gebruiken. Een S-VHS videorecorder zou dan al beter zijn, maar het beste beeld krijg je wanneer je een apparaat aansluit die RGB kan weergeven zoals een satelliettuner (zoals HAL-9000 al correct opmerkte). Zelf heb ik ook een satelliettuner die RGB kan weergeven en heb die ook zo op mijn TV aangesloten. Beter TV-beeld krijg je niet! Maar ook bijvoorbeeld een DVD-recorder heeft RGB-out zodat je daarvan wellicht de tuner kunt gebruiken. Maar ik zou toch eerst maar eens even kijken wat dat plasmascherm kan hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 18-08-2003 20:41 ]

Verwijderd

JazzySOB schreef op 18 August 2003 @ 20:39:
De meeste videorecorders gebruiken het brakke composiet-video signaal voor de beeldoverdracht.
Helaas is voor zowel de aardse zenders alsook het conventionele kabelsignaal dit composite signaal gebruikt om de zender mee te moduleren. Een video zoeken met S-video output bied dan geen verbetering.
Bij digitale TV en DVD uiteraard liefst RGB , of eventueel S-video aansluiten

• Tranquility
Nou, ik vind het tunerbeeld van een S-VHS recorder wel degelijk beter dan dat van een gewone VHS recorder. Het beeld profiteert wel zeker van het feit dat de kleurinformatie gescheiden van het helderheidsignaal verzonden wordt naar de TV. Dit zie je vooral in kleurvlakken (rood is berucht) die minder "vlekkerig" wordt dan bij gebruik van een composiet signaal.

Verwijderd

ik zou echt duidelijk voor een satelliet setje gaan. Die dingen zijn niet heel erg duur meer (binnenkort krijgen wij een leuke aanbieding ermee :) ) en je hebt 100 keer mooier beeld als via die gare kabel...
Pagina: 1