Toon posts:

[Win2k] inbel svchost error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een super wazig probleem hier op een win2k bakkie.

Het begon op een zeer recent geinstalleerde installatie van win2k, opeens tijdens het online zijn via een inbelverbinding verschijnt er na een paar minuten de melding dat svchost.exe fouten heeft veroorzaak en wordt afgesloten.
Dit resulteert in het niet meer kunnen verbreken van de verbinding en/of de status van de verbinding te bekijken. Ook na deze fout functioneert het gehele office pakket niet meer naar behoren, fouten m.b.t. koppelingen naar libraries en dergelijken.

Na wat pogingen om de boel te fixen door verbinding opnieuw aan te maken, services controleren herstarten en de event viewer te raadplegen werd een herinstallatie noodzakelijk (het probleem kon niet verholpen worden).

Waar zijn we nu?
Na 3 herinstallaties waarin zelfs de 1e partitie gedelete is geweest en de mbr geFdisked (fdisk /mbr) en dus een complete format van de primairy partitie, nog steeds dezelfde error.
Het begint verdacht veel op een virus ofzo te lijken, wat me opviel is dat er een process draait genaamd 'msblast' wat zogenaamd een windows-update-programma-ding moet zijn.

Ik zie geen oplossingen meer, iemand ..... ? :'(

Ehmmm hoor ik net iets over Trojan MSblast (heb ik weer)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 20:31 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

we_are_borg

You will Comply

Lees het bovenstaande en als je daarna er nog last van heb even sp4 installeren. Sp4 lost namelijk een probleem op in svchost.exe.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Kan je zo wel vertellen dat het inderdaad het MS-BLAST wormpie is :) Had zelf exact de zelfde problemen.... Toch maar weer eens een firewall geinstalleerd :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

we_are_borg

You will Comply

Vreemd genoeg was het bij mij geen wormpje die de boos doende was. Ik had namelijk al gescaned en de patch geinstalleerd, maar nog wel het inbel probleem behouden. Na SP4 was het probleem weg in de readme staat het ook beschreven.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
De tool is met moeite gedownload en gedraaid op de pc maar deze geeft aan dat er geen blaster worm op zit.
En nog zit die svchost error erop :(
Alleen met sp4 op te lossen dus? en is die service pack ook op cd ofzo verkrijgbaar? De pc waar het om gaat heeft dus alleen een inbelverbinding... duurt een beetje lang.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 21:18:
en is die service pack ook op cd ofzo verkrijgbaar?
http://www.microsoft.com/...vicepacks/sp4/ordercd.asp

Maar dat is alleen voor US & Canada, dus download de netinstall & brand op CD bij iemand met een breedbandverbinding :)

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 17-08-2003 21:20 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

probeer ff alleen die ene patch
directe link: (is voor W2K SP2 NL !)
http://download.microsoft...2000-KB823980-x86-NLD.exe
Pagina: 1