geen beeld na installeren nieuwe cpu

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb een paar dagen geleden een thunderbird 1200 die ik nog had liggen even ingebouwd in een van mijn pc's. Er zat een Duron 700 in.
Nou is het probleem dat ik geen beeld krijg met die 1200 terwijl als ik de duron erin stop alles perfect werkt.

Nou heb ik alles er al uitgehaald behalve de standaard componenten, bios geflashed naar nieuwste versie, voeding vervangen, search gebruikt, bios gereset.
Hij geeft geen piepjes en D-Led geeft geen kapotte cpu aan. Je hoort gewoon de hard disks e.d. opspinnen maar het scherm blijft zwart.

Heel soms krijg ik wel beeld en hij geeft dan aan bios checksum error en dan gaat ie zoeken naar een floppy drive en geeft ie daar weer een error van aan. Er zit alleen geen floppy drive op en ik heb de FDD controller ook uitgeschakeld in de bios.
Ik weet nu echt niet meer wat ik nog kan proberen.

specs:

MSI K7T Pro2-A
AMD Ahtlon Thunderbird 1200 Mhz
320 MB pc-133

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En je weet 100% zeker dat die Thunderbird oké is?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
TheJackal schreef op 17 August 2003 @ 20:12:
Ik weet nu echt niet meer wat ik nog kan proberen.
Het meest voor de hand liggende: prop 'm in een andere socket A doos om te testen B)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb dat bord ook gehad volgens mij ondersteund hij helemaal geen 266 Mhz CPU, misschien is het handig om effe te checken watvoor CPU dit is en hoe snel hij loopt (FSB).

Ik heb ooit ook eens een Thunderbird op dat bord gehad....werkte helemaal niet.

Verwijderd

haal koeler is van je koelblok kijk of alles te goei is, haal des noods alles deruit behalve cpu koeler, ram geheugen (1 staafje), videokaart en probeer dan nog is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 20:26 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

vanke014 schreef op 17 August 2003 @ 20:25:
Ik heb dat bord ook gehad volgens mij ondersteund hij helemaal geen 266 Mhz CPU, misschien is het handig om effe te checken watvoor CPU dit is en hoe snel hij loopt (FSB).

Ik heb ooit ook eens een Thunderbird op dat bord gehad....werkte helemaal niet.
Klopt: http://www.msi.com.tw/pro...spt_cpu_detail.php?UID=99

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 20:12
Nee maar dit is een thunderbird 1200Mhz en die wordt ondersteunt op 100Mhz dus het zal moeten werken.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Heb je CMOS al gereset? Jumpertje effe overhalen of effe je batt eruit ;)

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 16:50
Moet werken ik had hem vroeger met athlon 1200mhz. Alleen dat moederbord is #@$#. Geven moment starte ie niet meer op 4 rode lampjes reboot 2 rode lampjes reboot. Niks meer na 1 dag start ie wel op na 10min viel ie uit.
Hebben meer mensen problemen met die bord zoek maar op GoT :'(

Verwijderd

@enermax de athlon 1200 is er in 2 varianten geweest, met een 100 fsb en met 133 fsb en volgens de berichten kan dit mobo niet overweg met 133 varianten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 21:43:
@enermax de athlon 1200 is er in 2 varianten geweest, met een 100 fsb en met 133 fsb en volgens de berichten kan dit mobo niet overweg met 133 varianten
Niet helemaal het geval.

Het is de 133MHz FSB waar de KT133 chipset moeite mee heeft. Als je de 1200C op deze plank zet, doet hij het prima, maar op 900MHz

Iig zou ik denken richting gecrunchde core of ESD schade op de Tb1200. Zoals Abbadon zegt, test het eens op een ander mobo (evt van een ander als je er zelf geen hebt liggen)

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 18-08-2003 02:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Vincent17
Ik heb toen der tijd express de 200mhz FSB variant gekocht, hij heeft in samenwerking met dit bord al een keertje gedraaid dus het moet goed werken. 100% zeker weet ik niet of die thunderbird nog goed is, maar D-Led geeft geen 4 rode lampjes wat aangeeft dat de cpu kapot is. Bios heb ik ook al geprobeerd te resetten met de jumper.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Hmmm.. lees dat het met duron wel werkt..

Maar toch, check is al je condensators, of ze niet open zijn geknapt of dat er gele troep uitkomt.

Had zelfde moederbord, en die is gestorven aan kapotte condensators. (zoals veel andere)

• Vincent17
Ganja-Cape schreef op 18 augustus 2003 @ 09:25:
Hmmm.. lees dat het met duron wel werkt..

Maar toch, check is al je condensators, of ze niet open zijn geknapt of dat er gele troep uitkomt.

Had zelfde moederbord, en die is gestorven aan kapotte condensators. (zoals veel andere)
Ja als ik die duron erin prop dan loopt het allemaal perfect, zou je natuurlijk meteen kunnnen concluderen dat die thunderbird mol is, maarja ik dacht dat er vast wel wat mogelijkheden zijn om het echt te testen. Ik heb trouwens ook geprobeerd of hij het met een zwaardere voeding deed maar ook dat hielp niet veel.
Pagina: 1