Je kunt ook alleen bij de bevestigingspunten een stukje stof doen zodat die niet gaat resoneren
Hang loose, KiteSurfing for life!
Verwijderd
Nou, lijkt me duidelijk. Als je een stukje stof in je kast gaat plaatsen, krijg je heus niet meer stof in je kast hoor? Tenminste, ik neem aan dat je een andere stof bedoeld dan de stof je in je kast dwarrelt.
Ik ben bang dat stof niet helemaal gaat werken zoals jij dat graag wilt. Of je moet het er zo dik tussen doen (lees: minstens een halve centimeter) dat het wel gaat werken. Stof is namelijk heel erg dun. Jij bent knap als je zo'n dik pak netjes tussen je fan en de case krijgt.
je kan ook rubberen ringetjes tussen de kast en fan doen bij de schroeven
juist dat werkt super, een stukkie stof is moeilijker als gewoon een rubber ringetje
k thx, misschien beter, stof knippen ligt me nu al niet ..
Ik heb het helemaal goedkoop gedaan, je krijgt bij veel pc onderdelen en voornamelijk mobo's zo'n blok foam of een vel foam mee om het onderdeel te beschermen.. scheur hier een stuk van af, vouw het enkele keren dubbel duw de schroef er doorheen en schroef je schroef/bout in je kast en zodat de foam de kast raakt.
Nergens meer last van..
Wat ook helpt, ik heb op de 4 hoeken van mijn case een dubbele Vilt circel (voor onder stoelen etc.. ) gedaan wat ook een hoop blijkt te schelen.
Nergens meer last van..
Wat ook helpt, ik heb op de 4 hoeken van mijn case een dubbele Vilt circel (voor onder stoelen etc.. ) gedaan wat ook een hoop blijkt te schelen.
Verwijderd
Of je neemt een oude fietsband (binnenband) en knipt daar mooie rondjes van. Werkt erg goed, eventueel kan je die meerdere laagjes over elkaar doen als het resultaat nog niet helemaal naar je zin is.
wat ook vaak gebeurt is dat de lucht stroom op zich een akelig "zwevend" geluid gaat maken. (vooral als de fans erg dicht bij elkaar zitten en dus last hebben van elkaars lucht stroom)
Dan kun je ringetjes knippen tot je een ons weegt maar het geluid stopt er niet door
Dan kun je ringetjes knippen tot je een ons weegt maar het geluid stopt er niet door
neej dit is zeker resonantie, anyhow , heb een binnenband gevonden, ga ik morgen maar es proberen, zitten namelijk niet echt dicht bij elkaar ...
Waar je ook rekening mee moet houden is dat het niet perse de fan hoeft te zijn die resoneert, het kan ook best een los onderdeel van je kast zijn. In dat geval help het plaatsen van ringetjes wel, maar zul je bij een volgende fan misschien wéér problemen krijgen.
Controleer daarom ook of van alle onderdelen de schroeven stevig vast zitten en of er geen onderdelen wat lossen tegen de kast aan hangen. Metalen onderdelen die tegen je deksel van je kast zitten (bijvoorbeeld van die verstevigings-stangen) kunnen ook aan de resonantie meehelpen. Het is daarom ook niet onverstandig om die ook eens goed na te kijken...
Succes!
Controleer daarom ook of van alle onderdelen de schroeven stevig vast zitten en of er geen onderdelen wat lossen tegen de kast aan hangen. Metalen onderdelen die tegen je deksel van je kast zitten (bijvoorbeeld van die verstevigings-stangen) kunnen ook aan de resonantie meehelpen. Het is daarom ook niet onverstandig om die ook eens goed na te kijken...
Succes!
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
What the Fuck is Resoneren???
.:modbreak:.
Denk aan je taalgebruik en zelfredzaamheid: VanDale: resoneren: 1 weergalmen; 2 weerklank vinden; 3 meetrillen
Denk aan je taalgebruik en zelfredzaamheid: VanDale: resoneren: 1 weergalmen; 2 weerklank vinden; 3 meetrillen
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 01:38 ]
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Woordenboek?mark10123 schreef op 19 augustus 2003 @ 00:05:
What the Fuck is Resoneren???
Dat betekent meeklinken.
En dat komt omdat de koeler trilt en de trilling wordt overgebracht op de kast die het geluid versterkt en dat irriteerd enorm.
Stukje rubber werkt perfect hiervoor. Of speciale rubberen ringetjes of gewoon een oude binnenband gebruiken.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
je hebt bij verschillende winkels : Case FAN Anti-Vibratie Bevestigingsset
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=33884
Bij perfectsystems is ie het goedkoopst (1,30 voor 4)
Dit zijn rubberen staafjes die je schroeven vervangen. Werkt erg goed en zeker aan te raden!
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=33884
Bij perfectsystems is ie het goedkoopst (1,30 voor 4)
Dit zijn rubberen staafjes die je schroeven vervangen. Werkt erg goed en zeker aan te raden!
Pc gamer
Pagina: 1