Verwijderd
Hmmm... kan wel, maar meeste desktops hebben geen IR aansluiting. Misschien is een nullmodem kabel een idee?
Waarvoor wil je het gaan gebruiken?
Waarvoor wil je het gaan gebruiken?
Overzetten van data laptop (werk) naar desktop (thuis). Nullmodem kabel kennie; optie directe kabelverbinding allemaal afgeschermd/beveiligd/verdwenen. bovendien probleem met W2000 (laptop) vs W98 (desktop)
Er zijn oplossingen voor weet ff niet hoe ze precies heten, maar zoek eens op het net naar IRDA adapter
De meeste modernere moederborden hebben hier een aansluiting voor. Zelfs mijn oude Asus P/I-P54TP4XE
(Socket 5; P75-200) had dit!
De A-merken bieden een losse IR-module aan. Deze zijn niet echt goedkoop, voor zover ik me kan herinneren
. Even checken leverde op dat een Asus IR-module bij informatique ( http://www.informatique.nl ) f59,- kost.
Ook stond er ooit in de c't (duits
) een schema van een schakelingetje die je zelf zou kunnen maken met een paar onderdelen. Dit zou dan ca. DM10 aan onderdelen kosten.
Mocht je serieus interesse hebben, dan zou ik het artikel voor je op kunnen zoeken (is wel wat werk
De A-merken bieden een losse IR-module aan. Deze zijn niet echt goedkoop, voor zover ik me kan herinneren
Ook stond er ooit in de c't (duits
TrueNAS (ASRock B860I, i5-245K, 64GB, 2x24TB HC580, Jonsbo N2), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H4+/N2+/C4
IR adaptertje van Actisys aansluiten op je moederboard. Vervolgens werkt het perfect.
Ik heb em gekocht voor communicatie met mijn nokia 8210, maar laatst ook gebruikt voor uitwisseling van bestanden met een laptop. Gaat alleen niet echt snel, 30 mb deed ie ongeveer een uur over.
Adapter is onder andere bij Comptechworld te krijgen als ik me niet vergis en kost ongeveer acht tientjes.
Als je niet een dergelijk aansluiting op je moederboard hebt schijn je ook IR poorten te hebben die op je seriele poort kunnen deze zijn wel ongeveer twee keer zo duur.
Ik heb em gekocht voor communicatie met mijn nokia 8210, maar laatst ook gebruikt voor uitwisseling van bestanden met een laptop. Gaat alleen niet echt snel, 30 mb deed ie ongeveer een uur over.
Adapter is onder andere bij Comptechworld te krijgen als ik me niet vergis en kost ongeveer acht tientjes.
Als je niet een dergelijk aansluiting op je moederboard hebt schijn je ook IR poorten te hebben die op je seriele poort kunnen deze zijn wel ongeveer twee keer zo duur.
Pagina: 1