Toon posts:

problemen met agp poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een nieuwe kast gekocht nu heb ik mijn computer over gezet in de nieuwe kast en nu doet die het niet goed meer.
In eerste instantie ging die niet meer aan maar na lang proberen deed die het gewoon.
Nu krijg ik geen beeld door, heb mijn video kaart bij iemand anders getest en deed het gewoon.
Ik heb ook een andere monitor geprobeert maar deed het ook niet.
Kan het zijn dat de agp poort kapot?
of iets anders help !!

ps.mijn moederbord is een KT 133, en cpu = amd Athlon 1,2ghz
gf3 ti 200.. agp 4x d8 ik maar dan kan ik ook nu niet bekijken

B.v.D.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
lijkt op een voedingsprobleem, aangezien dat het enige 'actieve' component is wat vervangen is.
Probeer het eens met je oude voeding, en check alle aansluitingen ed.

Anders moet je het met een oud PCI-kaartje proberen, of een ander AGP kaart, en je bios naar factory defaults resetten.

Verwijderd

Topicstarter
voeding is hetzelfde gebleven.
hoe kan ik de bios terug zetten zonder beeld??
battery eruit halen?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Ja dat kan maar je kan ook dat jumpertje verzetten wat ergens bij je bios zweeft. Even op de bovenste 2 pinnetjes zetten en dan weer terug dan is je bios gereset. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met de batterij geprobeerd maar nog altijd geen beeld.
waar kan ik zo'n pci kaartje vanaf halen?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zit de voeding op een geaard stopcontact ?

Heb je het moederbord vastgezet met plastic afstandbusjes/houders of met stalen/metalen busjes ?

Maakt het moederbord enig contact met de kast ? (afgezien de afstandbusjes).

Zit je agp kaart wel goed in het agp slot, heb zelf ook wel eens gehad dat ie er een beetje scheef in zat (kwam door slechte "kromme" kast) en wou de pc niet opstarten. Een agp aansluiting luistert veel nauwer dan een pci, de contactjes zijn veel kleiner en zitten boven elkaar etc.

ATX stroomconnector er goed in ?

Het draadje voor de "aan en uit" knop wel op het moederbord bevestigd/correct bevestigd ?

Verwijderd

Topicstarter
nou alles zit goed. de comp gaat ook gewoon aan en zo maar geen beeld!
ik vandaag zelf alles 3x in en uit de kast gehaald maar probleem blijft zich voordoen en heb ik de geschiedenis al zoveel comp gebouwd voor vrienden enzo maar voor dit probleem weet ik echt geen oplossing

Verwijderd

Topicstarter
de fan's draaien allemaal en het lampje op het moederbord brand ook gewoon. dus ik denk dat met de voeding niks mis mee is. maar denk dat de agp slot kapot is maar dat geloof ik zelf ook weer niet want volgens mij zitten allle connector's in de agp slot goed.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere posts na elkaar te plaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry

Verwijderd

Geeft je speaker (die in je kast zit) niet toevallig piepjes? Mischien dat je hieruit kan afleiden wat het probleem is! En anders probeer alles uit te bouwen en bijvoorbeeld op tafel te testen :) Succes in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
gisteren begon ie wel opeens te piepen. ik weet alleen niet wat die piepen betekenen. 2 x stil, 8 x stil, 2x stil 1x piep. mischien weet jij het/? in het boekje van mobo staat niks over piepen en op i-net kan ik ook niks vindne over die piepen van het moederbord. ik zal eens proberen om alles buiten de kast te laten werken.
in ieder geval bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het naast de kast iedereen bedankt!

en nu in de kast ook opeens.
Pagina: 1