Ik heb zojuist van iemand uit de buurt een PC gekregen, met de boodschap 'hij doet het niet en je mag hem hebben'
Dus... ik open de HP PC... en denk 4.7 gb hdd, aardig wat geheugen, is kijken waar het probleem zit.
Probleem 1 :
De voeding doet niets.
Na het openen van de voeding zie ik dat er een stukje nog al ERG zwart is geworden, door gebrand dus.
Alleen helaas, het is geen standaard voeding voor een standaard mobo...
Standaard AT voedingen hebben 12pins connector, deze heeft er 13. Wel heeft de HP voeding maar 12 draden, de een na laatste of de 2de (net hoe je het bekijkt) pin wordt niet gebruikt.
Nu heb ik gezocht op het type nummer van de voeding : ppnr116718 maar dat levert me niets op. Het is ook geen standaard AT voeding, dus ook daar kan ik niets mee.
Nu vraag ik me af, is het mogelijk een standaard voeding of mobo zo te 'modden' dat er wel een standaard AT voeding op kan.
Dus... ik open de HP PC... en denk 4.7 gb hdd, aardig wat geheugen, is kijken waar het probleem zit.
Probleem 1 :
De voeding doet niets.
Na het openen van de voeding zie ik dat er een stukje nog al ERG zwart is geworden, door gebrand dus.
Alleen helaas, het is geen standaard voeding voor een standaard mobo...
Standaard AT voedingen hebben 12pins connector, deze heeft er 13. Wel heeft de HP voeding maar 12 draden, de een na laatste of de 2de (net hoe je het bekijkt) pin wordt niet gebruikt.
Nu heb ik gezocht op het type nummer van de voeding : ppnr116718 maar dat levert me niets op. Het is ook geen standaard AT voeding, dus ook daar kan ik niets mee.
Nu vraag ik me af, is het mogelijk een standaard voeding of mobo zo te 'modden' dat er wel een standaard AT voeding op kan.
edit:
Het gaat om de HP Vectra VE Series 2 5/100
http://h20015.www2.hp.com...ml?lc=en&docName=lpv18452
Het gaat om de HP Vectra VE Series 2 5/100
http://h20015.www2.hp.com...ml?lc=en&docName=lpv18452
[ Voor 10% gewijzigd door Parcye op 17-08-2003 19:58 ]
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002