Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[voeding] Een voeding 'mod' maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik heb zojuist van iemand uit de buurt een PC gekregen, met de boodschap 'hij doet het niet en je mag hem hebben'

Dus... ik open de HP PC... en denk 4.7 gb hdd, aardig wat geheugen, is kijken waar het probleem zit.

Probleem 1 :
De voeding doet niets.

Na het openen van de voeding zie ik dat er een stukje nog al ERG zwart is geworden, door gebrand dus.

Alleen helaas, het is geen standaard voeding voor een standaard mobo...

Standaard AT voedingen hebben 12pins connector, deze heeft er 13. Wel heeft de HP voeding maar 12 draden, de een na laatste of de 2de (net hoe je het bekijkt) pin wordt niet gebruikt.

Nu heb ik gezocht op het type nummer van de voeding : ppnr116718 maar dat levert me niets op. Het is ook geen standaard AT voeding, dus ook daar kan ik niets mee.

Nu vraag ik me af, is het mogelijk een standaard voeding of mobo zo te 'modden' dat er wel een standaard AT voeding op kan.

edit:
Het gaat om de HP Vectra VE Series 2 5/100
http://h20015.www2.hp.com...ml?lc=en&docName=lpv18452

[ Voor 10% gewijzigd door Parcye op 17-08-2003 19:58 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Wellicht kan hij aangepast worden, echter heb je dan wel meer gegevens nodig:
- wat is het modelnummer van de HP PC waar hij uitkomt ? (toegevoegd)
- wat zijn de kleurcodes van de draden aan de connector?
- pics?

Ook de partlistspec's en mobo handleiding kunnen uitkomst bieden over de pinaanduiding van de voedingsconnector.

Tip: kijk eens bij HP in de supportsite, daar kun je vaak bovenstaande gegevens vinden.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 15:28 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Standaard AT voedingen hebben 12pins connector, deze heeft er 13. Wel heeft de HP voeding maar 12 draden, de een na laatste of de 2de (net hoe je het bekijkt) pin wordt niet gebruikt.
Dan lijkt het mij het simpelst om de connector van de dode HP voeding af te knippen en die aan een werkende voeding te solderen. Mits de draadjes verder overeen komen (qua kleur danwel functie).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ach, dr zijn in een voeding vaak maar een paar spanningen aanwezig, +5, -5, +12, -12 en GND. als je wat in de voeding kijkt zul je zien dat een hoop kabeltjes gewoon bij elkaar komen, en zo kun je misschien afleiden wat de verschillende zijn.

Verwijderd

Neem eens een kijkje hier: http://www.hardwarebook.n.../pc/motherboardpower.html

Welicht dat hij niet zoveel ernaast zit.

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ja misschien wel, zal straks eens nieuwe voeding gaan kopen en die dan even modden' even wat dingen uitproberen want voor de voeding zelf krijg ik niets gevonden, helaas.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Pagina: 1