[Speakers] Zuiltjes voor kleinere

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Vanwege ruimtegebrek op mn studentenkamer heb ik op markplaats 2 JBL TLX5000 speakers te ruil aangeboden voor wat kleinere modelletjes.
Ze moeten als frontspeakers op een Marantz SR4300 gaan fungeren. Waar kan ik het best op letten als ik speakers aangeboden krijg? Ik heb inmiddels 1 aanbieding gekregen, nml B&W DM 100i. Specs:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/audiofriends/gegevens%20diverse%20audio/Bowers&Wilkins/B&W%20DM100i%20jaarboek%201988.JPG
Ze lijken me op zich niet slecht, maar misschien wat licht qua vermogen. Verder zijn het 2weg speakers, en wat ik nu heb staan 3-weg.

Orange & Red

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Best gewoon gaan luisteren , zien dat alles nog in orde is ( geen ontbrekende stukken , kapot rubber , .. ). Zeker zijn dat het van een écht merk is ( géén OmniAudio , BSS , enz .. ) en misschien toch proberen als fronts kleinere maar toch 3wegs te vinden.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 17 augustus 2003 @ 18:48:
Best gewoon gaan luisteren , zien dat alles nog in orde is ( geen ontbrekende stukken , kapot rubber , .. ). Zeker zijn dat het van een écht merk is ( géén OmniAudio , BSS , enz .. ) en misschien toch proberen als fronts kleinere maar toch 3wegs te vinden.
Vergeet 3-weg, dat klinkt per definitie echt niet beter als 2-weg, en al kijken we naar boekenplank speakers dan kun je gerust vergeten die ooit te vinden.

Of deze B&W's goed zijn kan ik je niet vertellen.

Heb wel een mooie PDF voor je kunnen vinden:
http://www.bwspeakers.com..._-product_info_DM100i.pdf

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Volgens de pdf zijn ze 10cm smaller dan de specs die ik hierboven heb gepost. De speakers hoeven trouwens niet perse formaat boekenplank te zijn. 2 Keer zo groot als deze B&W's gaat ook nog wel passen. Zolang het maar geen zuiltjes zijn.

Orange & Red

• TomSwinnen

TomSwinnen

C4M1 schreef op 17 augustus 2003 @ 19:09:
Volgens de pdf zijn ze 10cm smaller dan de specs die ik hierboven heb gepost. De speakers hoeven trouwens niet perse formaat boekenplank te zijn. 2 Keer zo groot als deze B&W's gaat ook nog wel passen. Zolang het maar geen zuiltjes zijn.
Misschien verbastaardjes proberen te vinden dan? Nét geen bookshelfs en ook geen zuiltjes ..
@Play : vreemd genoeg vind ik 3weg altijd beter klinken ( als je vergelijkt tussen dezelfde series dan hé ) .. zal smaak zijn ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ja, dat is eigenlijk ook wat ik zoek. Mijn ouders hebben een paar schitterende Wharfedales staan in dat formaat. Kan zo gauw niet op het typenummer komen. Hoewel ik ook aan het kijken ben naar een subwoofer denk ik dat met name voor stereo wat grotere (bas)drivers geen overbodige luxe zijn. Nu maar hopen dat er iemand heel graag een paar zuiltjes in de woonkamer wil hebben :)

Orange & Red

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik heb hier een prachtig paar Celestion 9 staan , ze zijn 55 cm hoog , wat ze te groot maakt voor bookshelfs en te klein voor zuiltjes ;) Misschien zoiets in die aard zoeken? :) Een subwoofer voor stereo valt af te raden trouwens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 17-08-2003 19:24 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk hier eens, ik denk dat daar wel wat leuke dingen tussen zitten. Bijvoorbeeld die Infinity's geven een heel leuk geluidje. :)

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ik heb momenteel Infinity SM65 's als rear speakers aangesloten en daar ben ik erg tevreden over. Ik weet alleen niet of ze bij Correct aan ruil handel doen.
Mocht niemand op markplaats een leuk aanbod hebben dan kan ik altijd nog deze verkopen en andere kopen, maar ik wil dit eerst even aankijken.
Edit:
offtopic:
@ Tom: ik zie dat je druk bezig bent op marktplaats voor standaards voor je Celestions :)

[ Voor 18% gewijzigd door C4M1 op 17-08-2003 19:56 ]

Orange & Red

• TimMer
  • Niet online
Die Reference 71 MK-2 klinkt lekker, een kennis van me heeft ze in zijn studeerkamer staan. Komt een zeer mooi geluidje uit, ze kwamen qua bas (uiteraard) nog niet echt in de buurt van mijn Delta 60's, maar toch op zich nog een heel lekker geluid in de lagere frequenties. Ik stond verbaasd voor dat geld in ieder geval. :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

C4M1 schreef op 17 August 2003 @ 19:36:
offtopic:
@ Tom: ik zie dat je druk bezig bent op marktplaats voor standaards voor je Celestions :)
bezig "was".. ik heb me er maar bij neergelegd ( stands zijn nu niet écht goedkoop ) en ga maar direct doorsparen voor dit.
Als je tegen kerstmis nog steeds op zoek bent , kan je misschien mijn (tegen dan ex-)Celestion's kopen ;)

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ziet er goed uit Tom!
Kent iemand deze eigenlijk? BNS Symphony luidsprekers.
72cm hoog 28cm breed 33cm diep
3 weg, 91dB, 18Kg per stuk, 8 Ohm
Ik overweeg toch om mij speakers te verkopen en dan andere 2e hands (bv bovenstaande) of zoals TimMer tipte nieuw bij Correct te kopen.
Wat zouden die TLX5000's nog waard kunnen zijn?

Orange & Red

• TomSwinnen

TomSwinnen

specs van die TLX5000's?
Nog nooit gehoord van BNS Symphony touwens ..

• TimMer
  • Niet online
BNS heb ik weleens een paar speakers van gehoord.
Nederlands merk, ik vind ze te weinig bas en body hebben en behoorlijk schel klinken.

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
JBL TLX 5000 3-weg bas reflex zuilspeaker:

2,83 V/m:90 dB
Impedance (ohms):4
Bass Driver:210mm
Midrange Driver:100mm
High Frequency Driver:25mm
Power Rating:10 - 200 watts
Dimensions HxWxD:860 x 255 x 296mm
Frequency Response:50 - 25kHz
Colour:Black
15.5kg
Made in Denmark

De BNS Symphony's kan ik zelf op internet ook nergens vinden. Ik heb de aanbieder gemailt, maar nog geen reactie ontvangen.

Orange & Red

• TomSwinnen

TomSwinnen

die TLX'en lijken mij fatsoenlijke speakers , ik zou schatten dat je er nog een 100 / 150 / 200 € voor kunt vragen..

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 18-08-2003 16:20 ]

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Kijk eens naar minipods van blueroom
http://www.podspeakers.com/podspeakers.html

mijn vriendin heeft ze en ze klinken echt waanzinnig goed (als je kijkt naar de grootte) mijn eigen magnepannetjes klinken mooier maar die zijn voor jou te groot (1,65m hoog). Lekker evenwichtig geluid en als je onverhoopt eens een feestje geeft dan weten ze je kamer nog goed te vullen zonder zwaar te gaan vervormen.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Die minipods vind ik echt aartslelijk .. nuja iedereen zijn smaak , lijken me ook te klein voor wat C4M1 wilt ..

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Heb je ze al eens gehoord? Vormgeving valt inderdaad over te twisten (de 1 houdt er van de ander niet) maar het geluid is echt waanzinnig. Ik vond ze erg leuk om te zien en was nieuwsgierig of er nog een beetje geluid uit kwam (ik verwachte eigenlijk niet echt veel soeps). Ik ben gaan luisteren en stond stomversteld, echt waar. M'n vriendin wilde graag andere speakers omdat ze door de mijne verwend was geraakt maar had er niet zo heel veel geld voor over en wilde ook niet groot, dus deze gekocht en echt geen spijt van. We denken er zelfs aan om naast mijn stereoset een hometheaterset neer te zetten opgebouwd rond de minipods. 2 dedicated sets is toch beter dan 1 die van allebei een beetje doet.
Overigens, als je ze een keer echt wil horen ipv in een winkel ben je van harte welkom hoor.

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ik heb een bod van €150,- op het setje. Net genoeg om bij correct de Infinity Reference 71 MK-2 te halen. Zou dit een vooruitgang zijn? Als ik de speakers verkoop ga ik zeker nog even luisteren.

Orange & Red

Verwijderd

Ga anders eerst een luisteren, maar misschien zoiezo beter om nog even af te wachten, ze staan pas net op Marktplaats.

BNS is inderdaad een nederlands merk. Ik heb laatst een oude BNS speaker gehad. Meteen opengeschroefd en er zaten Vifa (DT 19 D-5 en M 21 WM)drivers in. Niet slecht dus :)
Pagina: 1