Toon posts:

Gesearched, en toch nog eens nieuwe poging vitueel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor Momania: >>>>Kijk bv eens naar alle topics die over swapfile gaan ed.<<<<<

Dat heb ik dus inmiddels dan toch maar gedaan, en precies wat ik al verwachtte, die swafile-search geeft zoveel resultaten, dat je daar als simpel pc-gebruikertje niet uitkomt. Maar misschien zit ik als simpel pc-genruikertje dan wel helemaal fout op dit kenners-forum.

En nog iets Momania, op het gevaar af dat je boos wordt of zelfs gaat bannen, kom nu niet aan met de "regels hoe je je moet gedragen en de etiquette". Ik kom hier al jaren met enige regelmaat, en weet verdraaid goed die search te vinden. En ook met succes. Uren en uren heb ik al gesearched, tot ik me soms wel eens afvroeg waarom ik toch altijd het wiel opnieuw moest uitvinden.
Maar goed, nu is het me gewoon even te veel, en ik probeer het dan toch maar opnieuw:

Ik wil voor een kennis een kleine pc opnieuw installeren.
Gegevens: W98SE, P1-133, 512 MBRAM.
De pc wordt voor eenvoudige dingen gebruikt, tekst, internet, mail, en dochterlief chat via MSN. Geen brander of dvd.
Ik ga daar twee schijfjes inzetten, ééntje van 6 GB, en een tweede van 1 1/2 GB.
De eerste ga ik in twee partities verdelen, ik dacht aan 2GB / 4GB. Op de eerste partitie alleen W98SE, op de tweede alle andere programma's en dataopslag.
De tweede kleine schijf wilde ik in z'n geheel bestemmen voor het virtuele geheugen.
a) Is dit een goed idee, deze verdeling?
b) Hoe moet ik de schijven configureren, welke moet master/slave zijn?
c) Andere tips/trucs/adviezen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

a. het is een goed idee om OS en swap te scheiden (als de 2e ook de snelste schijf is)
b. maak de 1e master en de 2e slave
c. Leer lezen

[search=swapfile master slave]

[ Voor 30% gewijzigd door Spider.007 op 17-08-2003 18:18 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het is niet gebruikelijk om na een slotje gewoon weer een topic te openen. Mail de momania maar eerst even om toestemming. Succes :)

Ik mis overigens een goede topicstart (searchresultaten, URL's) en een goede topictitel.

[ Voor 28% gewijzigd door momania op 17-08-2003 18:33 . Reden: typo :+ ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 18:15:
En nog iets Momania, op het gevaar af dat je boos wordt of zelfs gaat bannen, kom nu niet aan met de "regels hoe je je moet gedragen en de etiquette". Ik kom hier al jaren met enige regelmaat, en weet verdraaid goed die search te vinden. En ook met succes. Uren en uren heb ik al gesearched, tot ik me soms wel eens afvroeg waarom ik toch altijd het wiel opnieuw moest uitvinden.
Maar goed, nu is het me gewoon even te veel, en ik probeer het dan toch maar opnieuw:
offtopic:
Ik wordt heus niet boos hoor :>
Maar als je al aangeeft dat je niet gezocht hebt, heeft de rest van het forum vaak ook niet zoveel zin om moeite in jou probleem te stoppen.
En ik weet dat de search op 'swapfile'veel opleverd, maar je kan er alleen maar van leren, al die topics ;)

Zelf ben ik even op google aan de gang geweest.
[google=98,swapfile,on,other,partition]
Dan kom je bij de 1e link hier uit:
http://www.experts-exchan...ems/Win98/Q_20541264.html

Daar kan je iig vinden hoe je het uit moet voeren ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.