Toon posts:

[DVD] last van warmte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn gehuurde dvd's zitten nogal wat krassen. Toen ze het niet deden in mijn DVD-speler(in computer) en in een XBOX(ze stotterden, sloegen over) gaven we de krassen de schuld van de problemen. Vandaag probeerden we het nog een keer. Met succes. Het enige verschil vas de temperatuur. Toen 35 graden en nu 23 graden, kan het daar aan gelegen hebben???(of aan de stroomstoring?? :+ )

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Gewoon geluk denk ik :) ( of die dvd zijn door de koudte terug gekrompen en daardoor makkelijk leesbaar , zou grappige uitleg zijn )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Tja, als het warm is gaat de lucht trillen, dus dat zou het kunnen zijn ;)

OT ben ik trouwens de enige bij wie de avatars messed up zijn :?

[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-08-2003 21:07 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dr. Strangelove schreef op 17 August 2003 @ 21:07:

OT ben ik trouwens de enige bij wie de avatars messed up zijn :?
Nee hoor , hier is het van hetzelfde laken een ( figuurlijk ) pak .. ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Naar mijn ervaring met meerdere DVD-spelers, kan ik je het volgende vertellen:

Veel van de low-budget DVD-spelers hebben een gewone ATAPI DVD-drive die voor een PC bestemd is.
De betere hebben een open constructie.

Bij het afspelen is er natuurlijk sprake van warmte-afgifte die bij een open constructie veel beter gedissipieerd wordt.
Bij die PC DVD-spelers is dat veel minder, maar ineen PC is er wel een luchtstroom aanwezig.

Daarnaast komt er nog eens een low-budget decoderchip van Reelmagic of winbond met dito koeling. Voeding is slecht gekoeld. Natuurlijk geen actieve koeling, maar dat je heb je bij High End ook niet.
Ik heb meerdere van die dingen bestudeerd en de koeling is echt niet normaal zo slecht. De chassis staat gewoon roodgloeiend.

oplossing:
Wat ik dan heb gedaan is de deksel eraf gehaald en sindsdien geen problemen meer. De drive is ten allen tijden aan te raken en is slechts warm.

Maar het feit dat ze het niet goed doen in je XboX en je PC DVD-drive, ligt deels aan de warmte en ook deels aan de krassen vrees ik.
Dit heb je niet met gloednieuwe DVD's neem ik aan?

Jouw XboX is toch ook actief gekoeld?
Moet wel met die HD en al...
(heb geen XboX)

Verwijderd

Topicstarter
De Xbox is niet van mij, maar van een vriend. Ik heb het toen het warm was niet geprobeerd met mijn eigen krasvrije dvd's. Maar daar heb ik idd nooit zo veel problemen mee gehad.
Het merk van mijn dvd drive weet ik niet, ik weet wel dat mijn decoder kaart idd een realmagic is. Ik heb wel wat fans in mijn kast hangen (4), maar de kast staat open (te lui om een weer dicht te doen als ik heb zitten knutstelen) dus een goede luchtstroom is er niet.
Pagina: 1