Toon posts:

Statistieken Zoals Bij Gamershell

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He hallo!

Ik was even bezig met het creeren van een mirror-site en toen zat ik opeens te denken aan die mooie balkjes bij Gamershell:

Voor een example: http://www.gamershell.com/download_3062.shtml?q=panzers

Daar kun je zien hoeveel bandbreedte er wordt gebruikt en of je ervan kan downloaden of niet. Is dit te maken met bijvoorbeeld PHP? Ik ken PHP totaal niet, maar ik dacht dat het ermee kon, alle hulp is wederom bruikbaar!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, dit kan met php. PHP moet je dan een bestand laten maken met daarin alle gegevens, en dit op een www-bereikbaar gedeelte zetten. Vanaf daar kan een andere server de gegevens uitlezen en tot mooi leesbare grafiekjes omzetten. Maar gezien je nog nooit wat met php gedaan hebt, is dit een geval van laat maar waaien. Tenzij je een scriptrequest post, wat tegen de faq ingaat ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee ok, ik zal geen scriptrequest doen ... vooruit :) Maar je zegt: "vanaf daar kan een andere server het uitlezen" ... het is dus niet mogelijk om je eigen connectiestatus daar weer te laten geven? Ik zit hier op een 2Mbit dus ik kan opzich wel mirroren ;)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Die server moet de gegevens toch te weten komen? Je kan natuurlijk als server1 die de status van server2 wil weten een socket openen waarin server2 z'n gegevens gooit. Dan hoeft s1 geen bestand op te halen, maar haalt hij het 'live' binnen. Het nadeel is dat server2 een poort open moet hebben (een bestand gebruikt poort 80, altijd open op een webserver) én moet weten dat als er een connectie wordt gesockt wat hij moet antwoorden. Dat is dus erg moeilijk.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ja dat dacht ik al, naja ik denk dat we dan toch maar dat 'laat maar waaien moeten kiezen' Dan gaan we het eerst maares even proberen met hoeveel download-slots er available komen per mirror, kan ook met PHP neem ik aan =)

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Je zou bijvoorbeeld door jij server een pagina aan laten maken met bijvoorbeeld:
code:
1
253

Dit zal aangeven hoeveel slots er nog vrij zijn.
Dan zou je deze text op kunnen halen met php en via een rekensommetje makkelijk procenten en balken uit laten poepen.

http://flickr.com/photos/itommy/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

crisp

Devver

Pixelated

verdiep je eerst maar eens in een programmeertaal ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.