HD, eerst dood nu weer levend. Gevaar?

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
Gisteravond toen ik laat van een feestje thuis kwam en mijn computer zoals gewoonlijk aan had laten staan. (in 6 maanden tijd nooit problemen mee gehad, uptimes van een week is normaal). Zag ik tot mijn verbazing dat ie in het bootscherm hing met de melding dat er geen boot drive was.

Ik rebooten en naar de bios en zag dat me hele eerste hd weg was.

Kast opengerukt en jah ik moet toegeven. me 80 gig en daaronder de 120 gig waren echt bloed en bloed heet. Maar dat was normaal.

Voeding uitgezet powercable eruit en naar ebd gegaan. Vanochtend rustig alles teruggedaan en aangezet en hij deed het weer...

Is dit puur door de hitte? Is het mogelijk dat ie 1 dezer dagen echt overlijdt aan zon temperatuur? Zojah dan ga ik toch maar eens wat aan me temps doen want het was echt minimaal 70 graden :Y)

edit:
Maxtor 7200 toeren idd.. Zou ik hem moeten retoursturen? is dat een goede oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 17-08-2003 18:09 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 10:23

spaceboy

Op grote hoogte

7200 toeren right? IK zou die schijf niet meer vertrouwen, al lijkt alles nu wel kits...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

mm heb het ook maar demijne zijn niet heet maar backup alles en ga gewoon door met dezee hd's

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 18:03:
mm heb het ook maar de mijne zijn niet heet maar backup alles en ga gewoon door met dezee hd's

Verwijderd

eradictor ik heb dit probleem ook, is ontstaan na deze warme zomerdagen. schijf begint geswoon noet te draaien en staat ook niet in bios. pc uitzetten en opnieuw opstarten en dan doet die het. ik merk wel dat wanneer ik reset de schijf plots begint te draaien. ?:(

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
Ik denk dat ik het advies neem van edmaster. Alles backuppen voor het geval dat. Verder ga ik wel een nieuwe case halen en de cooling beter verzorgen aangezien ik denk dat dat een beetje de oorzaak is.

Dank voor de tip en dergelijke
Pagina: 1