Voodoo II aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:53
Ik heb hier een Voodoo II kaart. Daar zitten twee aansluitingen op, een male en een female. Erbij zit een klein kabeltje, met aan beide kanten zo'n VGA stekker. Hoe sluit je nou zo'n kabel en monitor aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Beatman op 17-08-2003 18:29 ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Sluit via de korte kabel de voodoo II aan op je videokaart en dan de monitor op je voodoo II

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Die vga kabel moet je extern achter aanbrengen van de primary kaart naar de voodoo, en dan de monitor aansluiten op de voodoo, en die platte ide achtige kabel is ervoor om twee voodoo's met elkaar te koppelen

[ Voor 96% gewijzigd door _MaLa_ op 17-08-2003 17:43 ]

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
_MaLa_ schreef op 17 August 2003 @ 17:40:
Die vga kabel moet je extern achter aanbrengen, en dan de monitor aansluiten op de voodoo, en die platte ide achtige kabel is ervoor om twee voodoo's met elkaar te koppelen
ik dacht altijd dat er maar 1 voodoo was , en de 2e kaart en gewone videokaart was ?

• kwiebus
  • Laatst online: 20:25
tkorrel schreef op 17 August 2003 @ 17:43:
[...]

ik dacht altijd dat er maar 1 voodoo was , en de 2e kaart en gewone videokaart was ?
Je kunt twee voodoo2 kaarten in sli (scan line interleaving) modus draaien. De een zorgt dan voor de even en de andere voor de oneven beeldlijnen waardoor theoretisch de performance verdubbeld.

Verwijderd

simpele vraag simpel antwoord... :P

zet die voodoo2 in je comp... doe de kabel van je monitor aan de voodoo2...

nu heb je nog dat kleine kabeltje... zet die op dat andere geval achterin die voodoo2 en de andere kant van het kabeltje achterin je videokaart en spele maar :P (Q2 enzo :P )

Verwijderd

Ja, en ik heb nooit begrepen waarom er niet voor een wat nettere oplossing is gekozen dan zo'n extra kabel (die korte dus)

• Beatman
  • Laatst online: 16-08 17:53
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 17:54:
simpele vraag simpel antwoord... :P

zet die voodoo2 in je comp... doe de kabel van je monitor aan de voodoo2...

nu heb je nog dat kleine kabeltje... zet die op dat andere geval achterin die voodoo2 en de andere kant van het kabeltje achterin je videokaart en spele maar :P (Q2 enzo :P )
Haha, dan heeft m'n oom hem sinds de aankoop verkeerd aangesloten had. Hij had dat kabeltje alléén op de voodoo 2 aangesloten. En de kabel van de monitor gewoon op de on-board videokaart. Hij bracht de computer naar mij en zei, die kabel zit verkeerd en sloot hem weer alleen aan op alleen de voodoo 2. Dus toen begon ik te twijfelen. Maar nu weet ik zeker hoe ie moet, thnx

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 17:58:
Ja, en ik heb nooit begrepen waarom er niet voor een wat nettere oplossing is gekozen dan zo'n extra kabel (die korte dus)
hoe had je het dan in gedachten? Je hebt voor een voodoo (2) een gewone 2d videokaart nodig zonder extra aansluitingen, dus de enige manier is buitenom.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Zoals je ziet zie je hier de zelfde situatie als jou. Je moet n beetje goed kijken maar daar waar de kabel op de rechter kaart zit is een gewone videokaart. (je moet n beetje fatasie hebben want ik kan hier niet goed een vidkaart in zien)

En dan heb je aan de linkerekant de VooDoo2 zitten. Je monitorkabel sluit je dus op de overgebleven connector op de kaart aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.gargamel.de/assets/images/v2connected.jpg

En ik zie net dat het in dit plaatje waarschijnlijk om 2 Voodoo2's gaat. Omdat 2 dezelfde kaarten naast elkaar zitten.. Daar is dus dat kleine "ide" kabeltje voor. Achteraan de zijkant van de kaart zit een "ide aansluiting" (geen echte dus en ook geen echte ide kabel) en daar druk je dat kabeltje in.. ook in de andere kaart en je hebt een dubbele VooDoo2. (*als de search het weer doet ga dan op zoek naar het groote voodoo topic*)
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 18:35:
[...]

hoe had je het dan in gedachten? Je hebt voor een voodoo (2) een gewone 2d videokaart nodig zonder extra aansluitingen, dus de enige manier is buitenom.
Tenzij je niet weet dat de VooDoo2 een ADD-ON kaart is.... Oftewel: hij kan niet alleen draaien.

[ Voor 54% gewijzigd door RammY op 17-08-2003 18:48 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1