Toon posts:

[CD-brander] Wordt niet in elk programma goed herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuw mobo (Abit NF7-S rev. 2, Bios 17), processor en geheugen gekocht en daarna oc't. Alles leek goed te werken totdat ik pas mp3's wou gaan rippen in Exact Audio Copy. Die herkende namelijk mijn cd-brander (AOpen CD-RW CRW1232 A) niet. Dit bleek ook het geval te zijn bij het firmware-upgrade programma.
Niet echt logisch aangezien ik met andere programma's (bijv. Nero) nergens problemen mee had (al mislukten de laatste tijd wel vrij veel cd's, maar dat zou ook kunnen komen door goedkope cd's (traxdata) en omdat ik gewoon doorcomputer tijdens het branden) en omdat de opstelling (3 harde schijven, en de cdspeler als secundary slave) precies hetzelfde is als voor de upgrade, toen alles wel goed werkte.

Nou heb ik een andere IDE-kabel geprobeerd, ik heb de cdbrander als secundary master en als primary slave aangesloten, ik heb geprobeerd de brander via sata aan te sluiten (waarbij EAC de brander wel goed herkende, maar als ik met Nero ging branden kwam hij niet verder kwam dan lead-in), nieuwe bios en de processor en het geheugen weer op de oorspronkelijke waarden gezet maar dat hielp allemaal niet.

Zelf heb ik eigenlijk geen ideeën meer en vind ik het nogal onpraktisch om elke keer als ik mp3's wil rippen mn IDE-kabel te vervangen door een SATA-kabel dus als iemand nog suggesties heeft... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:37 . Reden: biosversie erbij ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt als een stervende CD brander. Hoeveel CD's heb je er al ongeveer mee gebakken? Het ding is zeker rond de 3 jaar oud?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe oud? 3 á 4 jaar denk ik, zeker niet de nieuwste :)
Hoeveel? Ik zou het niet precies weten, ik denk 150-200, zo intensief gebruik ik hem niet (tenminste met branden).

Dan valt er dus vrij weinig aan te doen? Het aparte is dan wel dat dat 'sterven' tegelijk gebeurd is met een upgrade. Maar het zou inderdaad wel die vele mislukte cd's kunnen verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me ook nog afvroeg... is die 3 jaar vooral merk-afhankelijk of maakt dat weinig uit?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 13:35
Ik zou mobo-drivers installeren, en met name ide-drivers.
Om te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
het waren inderdaad de IDE drivers... na wat gekloot werkt nu alles wel. Het gekke was alleen dat ik nu dezelfde drivers had als toen (die van microsoft, niet van nvidia), misschien dat ze een keer vervangen waren bij Windows Update.

Gracias!

[topic closed]
Pagina: 1