Welke Bose boxen zijn dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik heb hier 2 mooie bose boxen staan waarvan helaas de woofer de foamrand er niet meer is(vergaan na 20 jaar), maar deze ga ik binnenkort weer zelf erop lijmen met een kit.Maar dat is niet het punt.

Ik wil de specificaties van deze boxen weten want op de tweeter en woofers staat niks en kan ook nergens stickers vinden, behalve een kleine waarop staat 'ST-2 Walnut Speaker' met barcode(ligt op box in foto).Als het fixen van die randen dan eventueel niet zou lukken dan kan ik er nog nieuwe woofers inzetten.Ze zijn ca. 16,5 cm maar hoeveel inch is dat?

Hier de foto's van 1 van 2 boxen:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.tonissen/Image9.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.tonissen/Image17.JPG

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Misschien dat je deze vraag niet op een computerforum moet stellen maar op ee hififorum. Probeer bijvoorbeeld www.hifi.nl eens, dat is de grootste nederlandse hifi site.

Volgens mij moet iemand met internet vrij makkelijk kunnen uitzoeken hoeveel inch 16,5 centimeter nou eigenlijk is. Als ik in google "inch" en "centimeter" intik, dan komt er al direct een link naar een converter uitrollen. Beetje lui dus??!!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Een inch is 2.54 cm maar zoals de vorige poster al zegt had je dit makkelijk zelf kunnen vinden.

-

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Volgens mij heb ik die speakers ooooit ook gehad. idd, ook daarvan: woofer brak.

Ik heb toen de hogetone-tweeter eruit gesloopt, en die doet tot op de dag van vandaag nog prima z'n werk, in een hoekje op mn kamer. (achter)

Details weet ik ook niet. Alleen dat er een simpele grote gele condensator tussen zat als filter. Waarde weet ik niet, dan zou ik moeten kijken.

ism met mn zelfbouw woofertje (gebouwd uit 2 philips "hi-fi" boxen) en een 2-tal piezo hoorntjes en 2 ouwe JVC dingen komt er een gruwelijk geluid uit (vind ik persoonlijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 16:58:
Misschien dat je deze vraag niet op een computerforum moet stellen maar op ee hififorum. Probeer bijvoorbeeld www.hifi.nl eens, dat is de grootste nederlandse hifi site.
Hoe heet dit subforum? Juist ja ;)
Volgens mij moet iemand met internet vrij makkelijk kunnen uitzoeken hoeveel inch 16,5 centimeter nou eigenlijk is. Als ik in google "inch" en "centimeter" intik, dan komt er al direct een link naar een converter uitrollen. Beetje lui dus??!!
Mee eens, verder kan ik er aan toevoegen dat woofers te reconen zijn maar dat dit niet rendabel is bij deze speakers. Erg duur dus.

Vergeet deze, koop anders een goedkoop vervang exemplaar en ga wat simuleren en experimenteren met tuningfrequenties en demping. :)

• Venxir
ik ben waarschijnlijk maar €10 kwijt om deze weer werkend te krijgen. En het waren 2 prachtspeakers.

[ Voor 19% gewijzigd door Venxir op 17-08-2003 19:25 ]

Verwijderd

steek er een car speaker in .
deze zijn vaak 16.5cm

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zou het 8" zijn zo'n beetje? Wij hebben exact deze speakers beneden. Ik check zo ff, stand by...

EDIT: De enige info die erop stond was dat de speakers 5 jaar garantie hadden, computer-getest zijn, en dit trefwoord 'SYNCOM'.
Verder hebben we een serienummer 5341**
En ik schat inderdaad zo'n 8 inch, is wel 'n beetje standaard maat in HiFi volgens mij..
Wij hebben er ook ooit de woofer van vervangen gehad, maar mijn oom, die da gefixt heeft, weet de specificaties niet meer...

[ Voor 80% gewijzigd door BèR op 17-08-2003 20:01 ]

Verwijderd

Deze speakers zijn van Studiocraft, volgens mij een subdivisie van Bose (zoals in Philips-Aristona). Vergeet het, ze zijn helemaal niks. En ik kan het weten, want ik heb ze met mijn stomme kop 25 jaar geleden voor mijn ouders gekocht. De specificaties ken ik niet, maar welke specificaties er ook op mogen staan (ik schat zoiets van 40 - 20.000 Hz), die worden in de verste verte niet gehaald. Spaanplaat van misschien een centimeter dik. Een papieren tweeter, dat kan echt niet. En dan ook nog eens Computergetest, jaja... getest waarop? Je kan beter voor weinig geld nieuwe luidsprekers halen, gegarandeerd beter dan dit.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hm, dan zal het wel aan de nieuwe woofers liggen dat ze bij ons echt prima klinken, helder, diep en alles, en vrij hard gaan...

Trouwens, Aristona maakt net zulke goeie apparaten als Philips. Weet je hoe dat zit: ze vervangen het labeltje....

Verwijderd

misbehavingman schreef op 17 August 2003 @ 19:54:
Zou het 8" zijn zo'n beetje? Wij hebben exact deze speakers beneden. Ik check zo ff, stand by...

EDIT: De enige info die erop stond was dat de speakers 5 jaar garantie hadden, computer-getest zijn, en dit trefwoord 'SYNCOM'.
Verder hebben we een serienummer 5341**
En ik schat inderdaad zo'n 8 inch, is wel 'n beetje standaard maat in HiFi volgens mij..
Wij hebben er ook ooit de woofer van vervangen gehad, maar mijn oom, die da gefixt heeft, weet de specificaties niet meer...
Nee geen 8" maar 6,5" ook een standaard maat in Hifi land ;)

Snap eigenlijk niet dat dat zo moeilijk is, de omrekeneenheid is al gegeven.

16,5:2,54=6,49 :?

Verwijderd

OK, ik wil niet flamen. Over Bose (en dus ook over Soundcraft) zijn al de nodige woorden vuil gemaakt (lees: de nodige vuile woorden gezegd). En naar mijn mening terecht. Maar als jij tevreden bent met deze speakers, dan is dat uiteraard prima en heb ik niks gezegd.

Verwijderd

Sorry, Soundcraft = Studiocraft

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 20:18:
[...]
Nee geen 8" maar 6,5" ook een standaard maat in Hifi land ;)

Snap eigenlijk niet dat dat zo moeilijk is, de omrekeneenheid is al gegeven.

16,5:2,54=6,49 :?
Inderdaad ... Volgens mij wil ie zelfs dat we ze voor hem inbouwen ...

-

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Als ik de boxen mag houden wil ik ze best inbouwen :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Venxir
die zin in de openingspost was verkeerd bedoelt, ik bedoelde meer van wat voor een inch-sepaker er dan in moest anagezien het mijn eerste keer is. Sorry hoor, maar er hoef niet gelijk zo gezeken te worden(wat kenmerkend wordt op got).

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Venxir schreef op 17 August 2003 @ 21:56:
die zin in de openingspost was verkeerd bedoelt, ik bedoelde meer van wat voor een inch-sepaker er dan in moest anagezien het mijn eerste keer is. Sorry hoor, maar er hoef niet gelijk zo gezeken te worden(wat kenmerkend wordt op got).
dat er gezeken word heeft te maken met het feit dat zodra je een klein stukje opweg bent op het pad dat zelfbouwaudio heet, meteen weet dat je niet zomaar een woofer kan vervangen.
Dit kan je wel doen (en er zal dan ook geluid uitkomen) maar voor wie dat niet meer de enige voorwaarde is bij het bouwen van een speaker, die krijgt rillingen

Feit is, je kan er een 6.5" woofer inhangen (dat had je idd echt wel zelf kunnen berederen) en dan komt er geluid uit. Let even op het aantal ohm en hoe de speaker inwendig was aangesloten.

Wil je iets meer dan slechts geluid, ga eerst eens een uurtje wat zelfbouw links lezen, download winisd ga wat knoeien en bedenk een goede kast voor je nieuwe speaker.

als je alleen geluid wil, koop dan een visaton W170 ofso, kost 'niks' en er komt geluid uit.
Sterker nog, je zal er best tevreden over zijn, aangezien ze in die behuizing een behoorlijke bump meekrijgen op ongeveer 80 - 100Hz ideaal voor trance/dance bass
(de discosound :))
wil je iets netter geluid pak dan de W170s
post ook meteen even de binnenmaten en de diameter van de BR buis

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan op 17-08-2003 22:14 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Venxir
diameter is 7,7CM
de diepte kan k nu niet bepalen, daar moet ik morgen even naar kijken.

Maar waar kan je die visaton speakers bestellen?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Als je de visaton w17e gebruik (23 euro bij de conrad) en in dit kastje plaatst, zal je ongeveer een f3 van 40Hz krijgen en +- 4dB gain rond de 70Hz, de moderne trancebeat toon :P Ik ga nu uit van een +- 25l netto inhoud, een poort van +- 4,7cm doorsnee en een lengte van +-10cm. Het blijft wat gokken met een paar slechte foto's :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Venxir schreef op 17 August 2003 @ 21:56:
Goh , je moet echt eens naar het belgische Games.Telenet forum trekken , als je kwa gezekendheid ( nee dat is geen woord nee ) dat vergelijkt met GoT is GoT een Heilige van de hoogste rang..
Ik denk dat de reden van oneenheid gewoon zit in het feit dat je daar Bose speakertjes hebt en daar nogal veel omstreden rond is .. maar als je dan toch deftige speakers wilt .. gebruik de bekabeling/de tweeter , whatever usefull is van die Bose en ga het allemaal opnieuw mooi simuleren en bouwen tot een mooie &nieuwe DIY speaker.. voor meer info moet je maar ff door het forum surfen er zijn er al genoeg de revue gepasseerd ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Maak er geen moeulijkheid van , koop 2 vervangspeakers , vijs die erin.
en spelen maar.

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Bel Bose Nederland zelf eens....

misschien dat zij je het nog kunnen vertellen
Pagina: 1