Ik vraag me af welk de ideale opstelling is voor m'n boxen om de bass-tonen ten volle tot hun recht te laten komen.
Ik heb hierbij een plannetje van m'n kamer gemaakt, waarbij alles aangeduid is.
De groene 'vlekken' zijn de plaatsen van de boxen zoals ze nu staan opgesteld.
[ Info installatie ]
Head-unit is pc, line out naar mengpaneel Behringer Pro mixer dx500, vervolgens naar versterker JBsystems AX200, en zo naar de boxen. [JBsystems 10-reeks].
Ik weet dat deze installatie niet top-of-the-art is, maar voor een gewone kamer moet deze toch wel volstaan.
Het probleem is dat de lage tonen oftewel bassen bijna niet hoorbaar zijn in de huidige 'set-up' van de boxen. De enige plaats waar de bassen ten volle tot hun recht komen is in de holte van het raam dat recht over de boxen staat. (dus links van m'n bureau/stoel).
Nu is m'n vraag aan jullie waar ik de boxen het beste (eventueel ophangen?) kan plaatsen om overal een deftige bass te horen, en niet enkel de hoge tonen.
De reden waarom de bass het 'hardste' is aan de vensters is volgens mij omdat ze boogvormig zijn, en dus een 'grot' effect nabootsen.
(zie foto's voor meer info)
Bedankt op voorhand.
Het plan

De venster(holte) recht over de boxenopstelling (super-bass daar)

Op aanvraag resized
Ik heb hierbij een plannetje van m'n kamer gemaakt, waarbij alles aangeduid is.
De groene 'vlekken' zijn de plaatsen van de boxen zoals ze nu staan opgesteld.
[ Info installatie ]
Head-unit is pc, line out naar mengpaneel Behringer Pro mixer dx500, vervolgens naar versterker JBsystems AX200, en zo naar de boxen. [JBsystems 10-reeks].
Ik weet dat deze installatie niet top-of-the-art is, maar voor een gewone kamer moet deze toch wel volstaan.
Het probleem is dat de lage tonen oftewel bassen bijna niet hoorbaar zijn in de huidige 'set-up' van de boxen. De enige plaats waar de bassen ten volle tot hun recht komen is in de holte van het raam dat recht over de boxen staat. (dus links van m'n bureau/stoel).
Nu is m'n vraag aan jullie waar ik de boxen het beste (eventueel ophangen?) kan plaatsen om overal een deftige bass te horen, en niet enkel de hoge tonen.
De reden waarom de bass het 'hardste' is aan de vensters is volgens mij omdat ze boogvormig zijn, en dus een 'grot' effect nabootsen.
(zie foto's voor meer info)
Bedankt op voorhand.
Het plan
De venster(holte) recht over de boxenopstelling (super-bass daar)

Op aanvraag resized
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:01 ]