Ik ben bezig met een framework te schrijven en heb dus een soort van 'hoofdclass' gemaakt die ik kernel noem. Daar wordt het rechtensysteem en de database connectie gezet in een variable in die class ($this->dbconn en $this->users). Nu had ik dus uit de class die zit in $this->users graag de class die zit in $this->dbconn (van kernel dus). Momenteel ziet 't er ongeveer zo uit:
Dit werkt dus niet... Die $this->dbconn bestaat gewoon niet in die class...
Op php kwam ik parent tegen maar dat kan je enkel gebruiken om een functie uit de parent class aan te roepen. Weet iemand hoe ik dat toch kan doen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php class kernel { var $users; var $dbconn; function kernel { // ... $this->dbconn = new dbconn; // ... $this->users = new users; // ... } } class users extends kernel { function users { $dbres = $this->dbconn->RecordSet("SELECT * FROM users WHERE username='{$_SESSION['username']}' AND password='{$_SESSION['password']}'"); // ... } } class dbconn { // ... } ?> |
Dit werkt dus niet... Die $this->dbconn bestaat gewoon niet in die class...
Op php kwam ik parent tegen maar dat kan je enkel gebruiken om een functie uit de parent class aan te roepen. Weet iemand hoe ik dat toch kan doen?
[ Voor 11% gewijzigd door dingstje op 17-08-2003 16:31 ]
If you can't beat them, try harder