XS4ALL ADSL Basic Datalimiet?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 20:45
Ik keek vandaag mijn verbruiksstatistieken in en zag tot schrik dat ik deze maand (die net over de helft is) 48 gb heb gedownload, de datalimiet van xs4all is fair use policy maar ik weet niet of ik nou te ver ben gegaan, heeft iemand ook xs4all basic adsl en heeft bijv. al is een boete gehad?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

denk et wel.. ik denkdat een gig of 10~20 acceptabel is :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mijn neef doet zo een 100 gig per maand (fast ADSL) en heeft nog niets gehoord gekregen.

Verder is XS4ALL het type provider waarvan ik denk dat ze eerst een mailtje/brief sturen met het vriendelijke verzoek om het wat rustiger aan te doen, ipv meteen een boete te geven :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
48Gb is vrij veel voor een basic-verbinding. Ik zou zelf schatten dat 50-60Gb nog net zou kunnen per maand, maar da's dan ook vrij veel al.

Als het eens een keertje is maakt het niet zoveel uit denk ik, alleen als je het regelmatig doet zullen ze misschien iets zeggen.

Heb zelf Demon 2Mbit, en zit nu op 40Gb deze maand... Livestreampje staat veel aan hier, en DVD-R releases tikken ook aardig aan op je traffic :X

Boete lijkt me niet bij XS4All: Die zijn niet zo strak/moeilijk. Lijkt me dat ze eerst een opmerking geven over je surfgedrag ipv een lompe rekening.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 17-08-2003 16:24 ]

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik ken mensen die nu al een maandje of 5 achter elkaar meer dan 100Gb halen met hun basic Xs4all abbo.
zelf doe ik ongeveer 40/50 per maand, dat lijkt mij al een beetje veel, als je op safe wilt spelen doe je niet meer dan 25gb. dan val je niet op tussen de meute :)

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Lijkt mij nog niet echt een probleem.

Zit zelf nu al een paar maanden tegen de 60/70Gb down en 15Gb up aan. Nog niets gehoord van xs4all. Dus xs4all _/-\o_

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jongens wees toch verstandig en laat dit draaitje niet uitlopen en een algemeen traffic opscheptopic?

Zoals al eerder gezegd is XS4All niet een provider om hierover boetes af te geven. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Reanimation
Spider.007 schreef op 17 August 2003 @ 16:32:
Jongens wees toch verstandig en laat dit draaitje niet uitlopen en een algemeen traffic opscheptopic?

Zoals al eerder gezegd is XS4All niet een provider om hierover boetes af te geven. :)
ze geven hier wel mee aan hoe ze kunnen gaan! kben ze er dankbaar voor dan weet ik dat ik nog even door kan downloaden :P en ik heb dan wel een goede provider gekozen :)

Verwijderd

FAQ van xs4all:
Voor Basic ADSL en Fast ADSL geldt een fair use policy en dus geen harde
datalimiet.
Hieronder een indicatie van het gemiddelde gebruik in April 2003.
Basic ADSL : 5 GB per maand
Fast ADSL : 8 GB per maand

Wat doet XS4ALL wanneer ik de Fair-Use-Policy overtreed?
XS4ALL maakt het dataverkeer inzichtelijk via het Service Centre https://service.xs4all.nl. Abonnees die significant meer dataverkeer gebruiken dan het gemiddelde voor die abonnementsvorm kunnen een waarschuwing van XS4ALL verwachten.

• Reanimation
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:40:
FAQ van xs4all:
Voor Basic ADSL en Fast ADSL geldt een fair use policy en dus geen harde
datalimiet.

Wat doet XS4ALL wanneer ik de Fair-Use-Policy overtreed?
XS4ALL maakt het dataverkeer inzichtelijk via het Service Centre https://service.xs4all.nl. Abonnees die significant meer dataverkeer gebruiken dan het gemiddelde voor die abonnementsvorm kunnen een waarschuwing van XS4ALL verwachten.
Ja leuk! maar dat wist ik nou net ook al! maar ik zit wel even 43 gb over het gemiddelde gebruik!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
euh ja zolangje geen waarschuwing krijgt is er toch geen probleem?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

IK heb zelf maanden terug XS4All eens gevraagd wat nu ongeveer de grens is, vaak zeggen ze daar weinig over, maar deze medewerker wel.

--
Geachte heer/mevrouw DonDJ,

Dank u voor uw e-mail.

De fair-use policy is een abstract begrip. Er is namelijk geen vaststaand limiet voor het dataverkeer. Als u ongeveer een bepaalde indicatie wil hebben dan kunt u denken aan zo 40GB per maand. U kunt uw dataverkeer online bekijken via het service menu.

Met vriendelijke groet,

Sergio Kasanmoenodo
1e lijn sales
Xs4all Internet B.V.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

XS4All doet echt niet moeilijk ... ik heb van iemand gehoord die al 2 jaar lang 40 gig per maand binnenhaalt en nog niks gehoord van XS4All. Zelf is mijn gemiddelde ook zoiets, nog iets hoger zelfs, maar ik heb pas 4 maanden ADSL. En dus ook nog niks gehoord.

Mother, will they like this song?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
40gb... mmm, normaal haal ik iets van 30-40 met laatst een uitschieter naar 65gb. moet kunnen :) (basic xs4all)
maar als ik het zo lees hoef je je niet druk te maken.
heeft er eigenlijk iemand al eens een waarschuwing gehad van xs4all???

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vraag me heel sterk af wat jullie met die 40 tot 100 GB doen iedere maand :? Jullie zijn alleen maar aan het downen of zo?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Br@m schreef op 17 August 2003 @ 21:19:
Ik vraag me heel sterk af wat jullie met die 40 tot 100 GB doen iedere maand :? Jullie zijn alleen maar aan het downen of zo?
usenet O-)

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Tja, dat newszilla vraagt er ook gewoon om :)

Ik denk trouwens dat het dataverkeer van newszilla, (wat meestal de meeste Gb's zijn) niet echt wordt meegerekend voor de FUP, aangezien dit dataverkeer xs4all vrijwel niets extra kost.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

-Marshal- schreef op 17 augustus 2003 @ 21:48:
[...]

Tja, dat newszilla vraagt er ook gewoon om :)

Ik denk trouwens dat het dataverkeer van newszilla, (wat meestal de meeste Gb's zijn) niet echt wordt meegerekend voor de FUP, aangezien dit dataverkeer xs4all vrijwel niets extra kost.
XS4All moet wel een vergoeding betalen aan KPN voor het gegenereerde dataverkeer in die piekuren op het MX-Stream netwerk. Maar denk ook dat dit voor XS4All niet echt een probleem is gezien KPN een x aantal %'en aandeel heeft in XS4All.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een kennis van me (met fast ADSL) heeft informeel van xs4all vernomen dat hij drie maanden op rij de nummer één qua dataverkeer is geweest (zat ergens tussen de 150 en 250Gb per maand); hier werden toen geen consequenties aan verbonden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

dat is wel heel veel :D

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
-Marshal- schreef op 17 August 2003 @ 21:48:
Zie http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse13 - helaas niet.

Dit is trouwens wat XS4ALL te zeggen heeft over de FUP en het er flink overheen gaan daarvan:
De gemiddelden zijn volgens diezelfde pagina:

Verwijderd

dat gemiddelde gaat trouwens wel staag omhoog.. dit was enkele maanden geleden voor basic als ik me goed herinner 3 gig

• CorteX
  • Niet online
Maar er zijn ook zat mensen die maar een paar GB'tjes per maand naar binnen trekken, en daar moeten ze het van hebben (en wij ook :P).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom zou iemand 'Fast ADSL' nemen als hij/zij toch 'maar' 8Gb per maand verbruikt? :? Ik verbruik met mijn ADSL Lite al 8Gb in de maand :X (Tiscali)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:05
Zover ik weet hoef je je hier idd niet echt zorgen over te maken..
Ik zit nu op 70 GB voor deze maand (fast), en ik hoor er nooit wat van (zoals meerdere mensen)

Dus download maar lekker verder ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Het staat algemeen vast dat Xs4all niet snel moeilijk doet. En via de zoekfunctie is ook voldoende te vinden over mensen die 50+ GB per maand gebruiken. Totaal geen probleem dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.