Toon posts:

PHP compile error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met t compilen van PHP 4.3.2 icm GD 2.0.15. De search hier doet t helaas niet, en google gaf me wel een hoop resultaten van mensen die ook t probleem hadden, maar geen oplossingen.

t compilen van gd ging probleemloos, getest, werkt goed. Compilen van PHP geeft de volgende fout:

ext/gd/gd.lo(.text+0xf69): In function `zif_imagecreatefromgif':
/backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1487: undefined reference to `gdImageCreateFromGif'
ext/gd/gd.lo(.text+0x14e9): In function `zif_imagegif':
/backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1710: undefined reference to `gdImageGif'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [sapi/cli/php] Error 1

mn Configure Command:
code:
1
2
3
4
./configure --prefix=/usr/local/php --with-mysq
l --with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs --with-gd=/usr/local/gd --with-jpeg-
dir=/usr/src/jpeg-6b --with-png-dir=/usr/src/libpng-1.2.5 --with-zlib-dir=/usr/
src/zlib-1.1.3

Ik heb een patch gevonden voor php4.2.3, daarmee zouden er idd problemen moeten zijn, maar dit zou ook opgelost moeten zijn met 4.3.2...ik kom er ff niet meer uit..t zal wel iets simpels zijn...wie weet t??.....

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
je kunt altijd de nieuwste downloaden van http://www.php.net/ en daarmee proberen

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Probeer eens alleen --with-gd
GD wordt tegenwoordig met PHP source meegeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 17 August 2003 @ 22:40:
Probeer eens alleen --with-gd
GD wordt tegenwoordig met PHP source meegeleverd.
Als ik dat doe krijg ik tijdens t configureren al een error...worden die zlib en pnglib enzo dan ook mee geleverd met de nieuwere PHP versies??...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

kijk is of je libungif heb geinstalleerd

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die had ik niet geinstalleerd, kan ik ook nix over vinden in de install manual van GD of PHP...na install hiervan overigens nog steeds dezelfde error..

in de make error staat dit trouwens: /backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1710: undefined reference to `gdImageGif'

terwijl ik gd daar niet geinstalleerd heb, kan het zijn dat de fout daar misschien inzit??..of heeft dit er helemaal nix mee te maken??....
Pagina: 1