Ik heb een probleem met t compilen van PHP 4.3.2 icm GD 2.0.15. De search hier doet t helaas niet, en google gaf me wel een hoop resultaten van mensen die ook t probleem hadden, maar geen oplossingen.
t compilen van gd ging probleemloos, getest, werkt goed. Compilen van PHP geeft de volgende fout:
ext/gd/gd.lo(.text+0xf69): In function `zif_imagecreatefromgif':
/backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1487: undefined reference to `gdImageCreateFromGif'
ext/gd/gd.lo(.text+0x14e9): In function `zif_imagegif':
/backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1710: undefined reference to `gdImageGif'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [sapi/cli/php] Error 1
mn Configure Command:
Ik heb een patch gevonden voor php4.2.3, daarmee zouden er idd problemen moeten zijn, maar dit zou ook opgelost moeten zijn met 4.3.2...ik kom er ff niet meer uit..t zal wel iets simpels zijn...wie weet t??.....
t compilen van gd ging probleemloos, getest, werkt goed. Compilen van PHP geeft de volgende fout:
ext/gd/gd.lo(.text+0xf69): In function `zif_imagecreatefromgif':
/backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1487: undefined reference to `gdImageCreateFromGif'
ext/gd/gd.lo(.text+0x14e9): In function `zif_imagegif':
/backup/php-4.3.2/ext/gd/gd.c:1710: undefined reference to `gdImageGif'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [sapi/cli/php] Error 1
mn Configure Command:
code:
1
2
3
4
| ./configure --prefix=/usr/local/php --with-mysq l --with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs --with-gd=/usr/local/gd --with-jpeg- dir=/usr/src/jpeg-6b --with-png-dir=/usr/src/libpng-1.2.5 --with-zlib-dir=/usr/ src/zlib-1.1.3 |
Ik heb een patch gevonden voor php4.2.3, daarmee zouden er idd problemen moeten zijn, maar dit zou ook opgelost moeten zijn met 4.3.2...ik kom er ff niet meer uit..t zal wel iets simpels zijn...wie weet t??.....