Toon posts:

Mijn GF 5900 Ultra wordt DENK IK te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alle,

Ik heb het probleem dat ik op mijn nieuwe PC geen 'nieuwe zware' 3D spelen kan spelen.
Spelen zoals Unreal Tournament en Tribes 2 werken prima.
Maar spelen zoals Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Morrowind: Elder Scrolls 3, Frank Herbert's Dune, Anachronox, Grand Thieft Auto: Vice City en Freelancer zijn niet goed te spelen.
Bijvoorbeeld wanneer ik tracht Lord of the Rings te spelen stopt het spel binnen 5 minuten nadat ik een de 3D mode van het spel zit. Met 'stop' bedoel ik: of het spel Crash To Desktop, of mijn computer reset zichzelf. Bij het spel Freelancer variaeert deze tijd van een paar minuten tot een paar uur. Zo 'stopt' ieder spel op andere momenten. Dit doet zichvoor wanneer de Display eigenschappen op zeer hoog staat (resolutie 1280x1024 en 1600x1200, 32bits kleuren, schaduwen, en andere opties). Wat naar mijn mening geen enkel probleem zou moet zijn voor deze videokaart.
Wanneer ik de Display eigenschappen op z'n laagst zet, verleg ik de grens van het crashen, soms slecht enkele minuten en andere keren wel een uur. Wanneer ik de cover van mijn PC verwijderen en extra ventilatie aanbreng (dmv een tafel ventilator) is het probleem niet verhoplen.

Systeemconfiguratie
Hardware:
PIV 2.8
1GB DDR400 RAM in Dualchannel
2x120GB SATA in RAID 0
MSI NEO 875P
Creative Blaster 5 GeForce FX 5900 Ultra 256MB
Creative Audigy 2
5x een 80x80 Papts koeler, Zalman 7000cu CPU koeler
Pioneer DVD 120S
Plextor Premium CD brander (52 speed)
Creative 6.1 speaker set
Logitech Cordless Desktop MX
IIyama Vision Pro 454
Enermax 460Watt voeding
Software:
Windows XP Professional UK (met en zonder SP1), Windows 2000 SP4
Nvidia Detonator versie's: 44.03, 44.10, 44.61, 44.67, 44.71, 44.90 en 45.23.
DirectX 8.0, 8.1 NL, 9.0, 9.0b
Intel Chipset driver's: 5.0.0.1012 en 5.0.2.1002

Ik heb van alles geprobeert waaronder het volgende:
Full Ram Test op kapote Ram Modules
Latest Chipset Drivers, zie software hierboven
Creative Audigy 2 Player in Lowest PCI slot plaatsen zodat de luchtstroom beter is.
Latest NVidia Detonator Drivers, zie software hierboven
Latest Creative Audigy 2 Drivers
Diverse Windows waaronder Xp met en zonder SP1 en Win2k SP4
Disable All Sound tijdens het spelen
Diverse DirectX, zie software hierboven
Windows XP Compatibility WinNT, Win98 en Win95
Spanningen van de voeding controleren
Spelen spellen op en zo 'kaal' mogelijk Windows
Airflow van de kast

Helaas hadden al deze testen en diverse combinaties ervan niet het gewenste effect, namelijk normaal een spel spellen zonder dat het spel iedere keer crashed. Bij de Nvidia driver eigenschappen is te zien wat de temperatuur van videokaart processor is. Toen ben ik wat meer gaan letten op de temperatuur tijdens het spellen van een spel. De temperatuur van de videokaart processor is bij een Idle Windows ongeveer 40 graden. Zodra ik in de 3D mode van het b.v. het spel Lord of the Rings kom schiet deze temperatuur omhoog naar 65 tot 70 graden. Binnen enkele minuten stijgt deze verder naar ongeveer 75 tot 80 graden.
Bij het spel Lord of the Rings staat de Videokaart processor temperatuur op 79 graden, terwijl er dan bij het spel weinig beweging is. Deze testen heb ik ook bij deze diverse andere spellen geprobeert. Bij al deze testen 'stopt' het spel ergens boven de 80 graden, precieser kan ik helaas niet zijn. Dit temperatuur van de kamer waar de PC op staat was op dat moment 26 graden. Ik heb bij diverse mensen, collega's en vrienden geinformeert wat er mogelijk fout zou kunnen zijn, zij vonden dat deze temperatuur van 79 graden wel erg hoog was.

Wat vinden jullie van deze tempraturen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Temperatuur is voor de core van een snelle 3D kaart niet te hoog, en aangezien extra koeling van de kaart ook niet helpt zou ik het probleem toch eerst ergens anders zoeken. Hoe zit het eigenlijk met de voltages van de voeding om maar even een zijweg te noemen. De spontane reboots zouden daar best mee te maken kunnen hebben :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

80 graden is inderdaad wel wat aan de warme kant. Dit probleem bestaat echter bij elke Geforce FX. Het beste dat ik ook dan kan aanraden is van de winter een nieuwe videokaart te kopen ;). Tot die tijd, weet je zeker dat de airflow in de kast goed is. Als er van achter zeg maar een casefan naar binnen blaast, en daarboven de voeding het er weer uitzuigt, schiet dat niet op natuurlijk. Denk bij het aanleggen van koeling dat warme lucht stijgt(duh), en dat er zoveel mogelijk gekoeld moet. Dus zo laag mogelijk naar binnen halen, zo hoog mogelijk eruit. Meer weet ik eerlijk gezegd ook niet te bedenken. Misschien waterkoeling op je videokaart? :+

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Via MSI Core Center kan ik een paar spanningen controleren.
VCore = 1.52 - 1.54
3.3V = 3.33 - 3.34
+5V = 5.0 - 5.04
+12V = 11.72 - 12.0

Maar hoezo vindt je 80 graden niet te hoog?!
Je gewone CPU mag eigenlijk ook niet boven de 75 waarom is dit dan anders.
Bovendien, op deze review
http://content.guru3d.com...ocards&id=63&pagenumber=8
van ook een Creative 5900 Ultra 256MB, wordt gezegd dat hij daar maar 60-65 is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zegt nu in feite dat de hele FX serie bagger is, dat is zeker niet zo. Zeker de FX5900 is best ok, iig stukken beter dan de (redelijk geflopte) FX5800. Dus het advies om van de winter ene nieuwe kaart te kopen slaat imo nergens op :)

Voltages zien er ok uit. Voeding zal het probleem niet zijn. Hoe zit het met de core temperatuur als je die extra koeling aangebracht hebt dan? Neem aan dat die dan een stuk(je) lager is.

[ Voor 29% gewijzigd door Pollewob op 17-08-2003 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koeling lijkt mij niet het probleem, in mijn orignele bericht staat dat ik getest heb met extra koeling en wel met een tafel ventilator, dat zijn die dingen waarmee je een kamer voorziet van bewegende lucht. Als ik dat in mijn kast richt )zonder cover natuurlijk) dan crashen spellen nog steeds!

Zelf met de extra koeling is de core temp van mijn GPU (nagelang) hetzelfde, alleen de kast en CPU temp gaan omlaag met het aanbrengen van die extra koeling.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 16:23 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Zelf gebruik ik een FX5600 (van asus ;)) en daarvan komt de core boven de 70 graden uit. Dit is belachelijk(zei ik net ook al) en daarom ga ik dus van de winter voor n nieuwe kaart. De core van menig nieuwe Ati blijft dan ook(aldus een vriend van mij) onder de 50 graden bij zelfde belasting. Meestal overleeft een Fx5900 het, ondanks de vrij hoge temperaturen, daarom denk ik toch dat t aan de airflow licht.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Dit is wel erg warm ja.... Als ik jouw was zal ik eens terug gaan naar de leverancier?
kijken wat hij erop zegt. en zorg ook dat er genoeg ruimte is tussen je eerste PCI kaart en je AGP hoe meer uimte hoe beter?

En misschien dat de Zalman FB123 wat voor je is?

En welke kast heb je??

[ Voor 20% gewijzigd door loodgieter op 17-08-2003 16:26 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Die Voltages zijn idd goed, máár wat doen ze als je je pc belast.. dus op het moment van spelen. Laat het proggie dus ff op de achtergrond draaien.

Misschien zit de koeler van de kaart er niet goed op. Dat kan wel eens gebeuren.
Heb je al contact met je pc-boer hierover gehad? Dat zou ik nl eerst doen vóór je vanalles uit elkaar gaat halen en misschien je garantie verknalt...

Ik vind de temp zeker hoog, helemaal met een tafelventilator erop!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:06:
Met 'stop' bedoel ik: of het spel Crash To Desktop, of mijn computer reset zichzelf.
Bij Windows XP:

Eigenschappen van Deze computer, Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, vinkje bij automatisch rebooten uitzetten.

Je krijgt nu een blauw scherm. Post de fout hier.

Verwijderd

Topicstarter
S3v3n_0f_n1n3, leg mij dan eens uit hoe de airflow niet goed is als ik de cover van mijn PC verwijder en er vervolgens zo'n grote tafel ventilator lucht in de Pc laat blazen (temp lucht is 26 graden). Die ventilator blaast zo hard dat (denk ik) iedere seconde de kast heeft voorzien van nieuwe lucht.

Verwijderd

hmm is best wel hoog ja zit de koeler er goed op pasta er tussen ?ik zelf heb een asus v9950ultra en die is idle 40gr en fulload na 1uur ravenschield ong 58gr
is wel een verchil.

Verwijderd

Topicstarter
Twix:
AOpen H700A, de Creative is zelf al 2 slots, en daar onder heb ik er nog 3 leeg!

Race Eend:
Die voltages zijn tijdens het spelen

Race Eend & maddog of war:
Het kwam ook al in mij op dat de koeling van de kaart niet zo zou kunnen zijn, maar ik heb daar geen kennis van dus kan ik daar ook niets van zeggen.

Masera:
Ik krijg geen blauwe schermen, of het spel Crashed To Desktop (spel zomaar ineens weg) of mijn PC reset zich.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 16:32 ]

Verwijderd

hmmm zijn je voltage van je voeding oke ? overklok je ? dead temp van de core is 120gr dus 80gr kan niet echt het probleem zijn vreemd man woord je toch gek van.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding spanningen lijken mij OK. Enermax zegd +12V +/-5% dat zou zijn 11.4V - 12.6V, en daar zit hij wel tussen (11.72 - 12.0)
Ik overklok helemaal niets.

Verwijderd

probeer eens wat te veranderen bv eerst geheugen of videokaart of zo dan kom je er mischien achter?
als het je kaart is heb je toch garantie.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:25:
S3v3n_0f_n1n3, leg mij dan eens uit hoe de airflow niet goed is als ik de cover van mijn PC verwijder en er vervolgens zo'n grote tafel ventilator lucht in de Pc laat blazen (temp lucht is 26 graden). Die ventilator blaast zo hard dat (denk ik) iedere seconde de kast heeft voorzien van nieuwe lucht.
Da's simpel. Als de kast eromheen zit loopt alle lucht een bepaald pad van begin naar einde. Als je het omhulsel eraf haalt loopt alle luch allerlei kanten op waar ze niet heen moeten. Zo krijg je een gigantisch chaotische luchtdoorloop, dat bepaalde delen niet gekoeld worden. Zet je er een tafelventilator op, dan zou dit misschien wel ervoor zorgen dat alles voldoende gekoelt word, maar t lijkt me ook niet echt wat om 24/7 met een tafelventilator op je pc te staan blazen. Controleer daarom even of alles klopt(dat er niet per ongeluk een fan verkeerd omzit, zoals men bij de Wit computers bij mijn pc heeft gedaan) enzo.

Ook zie ik dat je een goed gevulde kast hebt staan, weet je zeker dat de voeding dit aankan(alhoewel 460 Watt best veel is). Heb je niet toevallig ergens een andere voeding staat gewoon om te testen?

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 17-08-2003 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
maddog of war:
Ik verander liever geen spanning

S3v3n_0f_n1n3:
Nogmaals, zelfs met de tafel ventilator op mij PC gericht CRASHEN spellen. DUS controleren van luchtstroom niet niet van belang omdat zelf een tafel ventilator de core temp van mijn GPU niet omlaag krijgt, En als die ventilator het al niet kan, dan heeft een andere luchtstroom creeeren ook geen zin. Of zit ik er nu zo naast?!?!?!?

Ik heb wel een andere voeding maar die in 350 watt, dus nog minder ook. Maar wat jij zegd is dat mij voeding mogelijk niet goed zou zijn. Dus jij zegd als ik hem nog zonder belast (bv een CDtje branden terwijl ik aan het spellen ben) dat het spel dan nog sneller zou moeten crashen ?!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 16:56 ]

Verwijderd

Je zei dat je die spanningen hebt gecontroleerd met een MSI tool, maar heb je niet toevallig een gewone multimeter liggen? want dan kun je het meestal nauwkeuriger meten. Dan kun je ook metteen zien hoeveel de spanning zakt van idle naar zwaar belast 3d (12volt en 5volt)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:52:
maddog of war:
Ik verander liever geen spanning

S3v3n_0f_n1n3:
Nogmaals, zelfs met de tafel ventilator op mij PC gericht CRASHEN spellen. DUS controleren van luchtstroom niet niet van belang omdat zelf een tafel ventilator de core temp van mijn GPU niet omlaag krijgt, En als die ventilator het al niet kan, dan heeft een andere luchtstroom creeeren ook geen zin. Of zit ik er nu zo naast?!?!?!?

Ik heb wel een andere voeding maar die in 350 watt, dus nog minder ook. Maar wat jij zegd is dat mij voeding mogelijk niet goed zou zijn. Dus jij zegd als ik hem nog zonder belast (bv een CDtje branden terwijl ik aan het spellen ben) dat het spel dan nog sneller zou moeten crashen ?!
Volgens mij zit je koelblok er dan niet goed op ofzo, want als ik een tafelventilator in me kast laat blazen is na 5 minuten alles 10 graden koeler ofzo B)

Mijn fx 5900 core wordt 45C in windows en 55C bij spellen.
Omgevingstemperatuur van de videokaart is 37C.

Heb je de extra voedingsconnector wel aangesloten ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:29:

Masera:
Ik krijg geen blauwe schermen, of het spel Crashed To Desktop (spel zomaar ineens weg) of mijn PC reset zich.
En als je dat auto resetten uitzet krijg je wèl een blauw scherm ;). En die heb je nodig om te zien wat de fout is.

Verwijderd

Topicstarter
Wibopeter:
Ik heb geen spanningsmeter. de spanningswaarde die enkele berichten terug staan zijn tijdens het spellen van Lord of the Rings, nou ja spelen, meer het wachten tot deze crashed :-(

Bartjuh:
Mijn computer is in elkaar gezet voor mijn leverancier, en er zit een molux connector op de videokaart, dus ik denk dat dat wel goed is.

Masera:
Ook dan krijg ik geen bluaw scherm, zelfs niet die van checkdisk ofzo is, windows strart gewoon weer op alsof er niets mis is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:18 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb niet álles gelezen, maar staan je memory timings e.d. allemaal standaard op SPD en is je pc/videokaart niet overklokt ?

Daarnaast zou ik even checken of je memory OK is. Als je 2 modules hebt, er 1 uithalen, testen en bij een vastloper de andere module testen en kijken of het aan de modules ligt. Als ie bij 1 module steeds crashed heb je een brakke memory module.

Je kunt er evt ook een memorytester op loslaten.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy:
Ik heb een Ram Test uitgevoert, en die zij dat er geen fouten waren. Bovendien crashed windows niet en ook oudere spellen als Unreal tournament en tribes2 werken prima. Als er iets met het geheugen fout zou zijn zou dat denk ik ook gevolgen moeten hebben voor windows zelf en ook andere spelen.
Memory Timings heb ik in laten stellen op factory settings, wat die zijn weet ik niet. Ik heb een Corsair TWINX DualChannel kit en ze staan ook in dual channel.
Ik heb niets geoverklokt.

Ik moet nu eten, dus het kan even duren voordat ik weer repley.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:27 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 17:16:
Wibopeter:
Ik heb geen spanningsmeter. de spanningswaarde die enkele berichten terug staan zijn tijdens het spellen van Lord of the Rings, nou ja spelen, meer het wachten tot deze crashed :-(

Bartjuh:
Mijn computer is in elkaar gezet voor mijn leverancier, en er zit een molux connector op de videokaart, dus ik denk dat dat wel goed is.

Masera:
Ook dan krijg ik geen bluaw scherm, zelfs niet die van checkdisk ofzo is, windows strart gewoon weer op alsof er niets mis is.
Je pc kan wel in elkaar gezet zijn door je leverancier, maar de videokaart komt gewoon standaart met een koelblok-fan combo op de videokaart, en die kan misschien niet goed vlak op de core zitten, of er zit teveel koelpasta tussen, of te weinig of misschien is er soort luchtbel onstaan tussen je core en je koelblok.
Een gf5900 is een van de heetste gpu's , dus als het koelblok er niet goed op zit kan ie heel heet worden ...

Verwijderd

Probeer eens je videokaart naar beneden te klokken.... Dit doe je met powerstrip of coolbit.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Probeer ook eens een nieuwer bios voor je moederbord en kijk zelfs eens of er n nieuw bios voor je videokaart is (Dit heeft het crashen van n Hercules GF2 van mij een keer verholpen).
Zet in het bios ook eens AGP Fastwrites uit voor de gein.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Je kan de http://www.omegacorner.com/ driver eens proberen, dit geeft bij mijn kaart ASUS FX5800 ULTRA wel de beste/stabielste en mooiste resultaat! :9
Zorg wel dat je eerst alle andere drivers verwijderd, dat is altijd beter.
Bevalt het niet kan je altijd de oude restoren.

http://www.geeknewz.dk/mo...d=13&action=download&id=8

Ow ja, ik ga er wel van uit dat je niet overklockt of van dat soort dingen, want dan is de oorzaak wel duidelijk. Als je overklockt kunnen er natuurlijk veel dingen gebeuren, voltage wordt te laag, de CPU wordt te warm, of de GPU natuurlijk.
Je kan natuurlijk ook zonder overklock een beetje de voltages omhoog zetten van je CPU AGP en DDR (tenminste al dit mogelijk is)
Misschien lopen de temps dan juist op, misschien ook niet, proberen kan géén kwaad! :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door Extra300s op 17-08-2003 18:36 ]

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
porbeer te standard koelpasta eens te vervangen door artic silver 3 , heb ik ook gedaan op mijn asus geforce fx 5900ultra en die temps komen ook niet meer boven de 50 uit ;)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Gipsy King schreef op 17 August 2003 @ 18:31:
porbeer te standard koelpasta eens te vervangen door artic silver 3 , heb ik ook gedaan op mijn asus geforce fx 5900ultra en die temps komen ook niet meer boven de 50 uit ;)
Nou, dan zat er zeker nix tussen :? Want het is nu ondehand wel bekend dat je het van koelpasta's niet moet hebben, de verschillen zijn nagenoeg nihiel, of er moet iets fout gegaan zijn?
Hoe hoog waren de temps van te voren?? Natuurlijk toen de hitte-golf z'n werk deed :P
Let wel op dat als de koel-lucht in de kamer al 38 graden is, en dat bereik je al snel met een hittegolf, dat je hoge temps kan verwachten, en niet evenredig met de temparatuursverhoging in de kamer.
10 graden warmer, en de CPU of GPU KAN (let wel kan) zomaar 15 graden hoger zijn. :7

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Een aantal mogelijkheden:

Je koellichaam maakt niet voldoende contact met je gpu. Dit kun je "testen" door te voelen of het koellichaam erg heet wordt. Is hij niet erg heet, dan zou het contact weleens onvoldoende kunnen zijn.

Geheugen, de settings zouden weleens te snel kunnen zijn. Hal het in je bios eens af van "by spd"en stel handmatig langzame settings in.

Dat je wel door geheugen tests heen komt en dat je geheugen toch niet goed is heb ik al met hetzelfde bord meegemaakt: uren getest met mem86 en geen enkele fout. Vervolgens sloeg windows al tijdens de setup vast (ook bij de langzaamste settings). Ander geheugen loste het probleem op.

Je kunt eventueel nog testen zonder geluidskaart (maar ik denk niet dat dat het is).

Do as I say, don't do as I do.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:49

CaDje

Framedrops for life

anders gooi je er een keer een andere videokaart in. Of je probeert de 5900 in een andere comp.

Kom je er zo achter

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Extra300s schreef op 17 August 2003 @ 18:29:
Je kan de http://www.omegacorner.com/ driver eens proberen, dit geeft bij mijn kaart ASUS FX5800 ULTRA wel de beste/stabielste en mooiste resultaat! :9
Zorg wel dat je eerst alle andere drivers verwijderd, dat is altijd beter.
Bevalt het niet kan je altijd de oude restoren.

http://www.geeknewz.dk/mo...d=13&action=download&id=8

Ow ja, ik ga er wel van uit dat je niet overklockt of van dat soort dingen, want dan is de oorzaak wel duidelijk. Als je overklockt kunnen er natuurlijk veel dingen gebeuren, voltage wordt te laag, de CPU wordt te warm, of de GPU natuurlijk.
Je kan natuurlijk ook zonder overklock een beetje de voltages omhoog zetten van je CPU AGP en DDR (tenminste al dit mogelijk is)
Misschien lopen de temps dan juist op, misschien ook niet, proberen kan géén kwaad! :Y)
Heeh, das cool! , die driver gaat ik eens proberen :*)

Scheelt dat echt veel enzo :?
Heb er nooit eerder over gehoord op dit forum ...

Verwijderd

Topicstarter
FatalError:
Voor mijn MSI 875P moederboord heb ik bios 1.5 (laatste nieuwe is 1.6, maar bij de info staat dat deze bios alleen maar MAT er extra bij doet.
Voor de videokaart heb ik nog geen enkele bios update gevonden.

BioBlade:
Ik doe liever niet zelf van dit soort dingen. Ik heb tenslotte nog garantie (2 jaar garantie vanaf de aankoop)

Extra300s:
Het probleem van crashende spellen had ik al vanaf het begin dat ik de PC had. Hoe hoog de temperaturen toen waren weet ik niet, want toen deed ik nog geen metingen.
Tijdens die hittegolf heb ik temperaturen van wel 89 graden gezien, maar ik had wat moeite om ze te meten omdat mijn kaart dit niet lang volhoudt om op deze tempratuur te spelen.
Met andere woorden, tijdens het spellen van zware spelen springt de temperatuur net voor een crash op 89 graden.

Bart-01:
Bij een GPU temperatuur van 79 graden (waarbij het spel het wel even kan volhouden) kan ik het koelblok van de videokaart NIET lang vast houden.
Ik schat dat het koelblok een graad of 40 is (of iets tussen de 35 en 45).
Ik heb de spellen ook zonder geluid getest, maar dit had geen enkel effect.

CaDje:
Ik heb zelf geen andere PC waar deze in kan testen. Ik heb afgesproken met mijn leverancier dat ik de videokaart zal opsturen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Je geforce core mag 140 graden worden dus dat is het probleem niet. Bovendien zou hij dan enkel moeten vertragen niet uitvallen. bron: http://www.hothardware.co...tek_abit_fx5900s(7).shtml een na laatste alinea

[ Voor 28% gewijzigd door bombadil op 20-08-2003 19:44 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik denk ook dat het aan je geheugen ligt. Heb het zelf ook meegemaakt (ten tijde van de BX chipset :) ) Probeer inderdaad eens met 1 module te testen en iets te zoeken waardoor je het probleem consequent kan reproduceren. Daarna met alleen de andere module erin, en eventueel met geheugen wat je van iemand anders leent. Zo kan je kijken of het aan een van de modules ligt. Zowiezo zou ik de timings op SPD zetten, en eventueel voor het testen de geheugen FSB op 4/5 van je CPU FSB. Controleer ook eens of je AGP FSB niet boven de 66 Mhz staat (staat waarschijnlijk wel goed als je een 875P bord hebt).

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1