Hoi alle,
Ik heb het probleem dat ik op mijn nieuwe PC geen 'nieuwe zware' 3D spelen kan spelen.
Spelen zoals Unreal Tournament en Tribes 2 werken prima.
Maar spelen zoals Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Morrowind: Elder Scrolls 3, Frank Herbert's Dune, Anachronox, Grand Thieft Auto: Vice City en Freelancer zijn niet goed te spelen.
Bijvoorbeeld wanneer ik tracht Lord of the Rings te spelen stopt het spel binnen 5 minuten nadat ik een de 3D mode van het spel zit. Met 'stop' bedoel ik: of het spel Crash To Desktop, of mijn computer reset zichzelf. Bij het spel Freelancer variaeert deze tijd van een paar minuten tot een paar uur. Zo 'stopt' ieder spel op andere momenten. Dit doet zichvoor wanneer de Display eigenschappen op zeer hoog staat (resolutie 1280x1024 en 1600x1200, 32bits kleuren, schaduwen, en andere opties). Wat naar mijn mening geen enkel probleem zou moet zijn voor deze videokaart.
Wanneer ik de Display eigenschappen op z'n laagst zet, verleg ik de grens van het crashen, soms slecht enkele minuten en andere keren wel een uur. Wanneer ik de cover van mijn PC verwijderen en extra ventilatie aanbreng (dmv een tafel ventilator) is het probleem niet verhoplen.
Systeemconfiguratie
Hardware:
PIV 2.8
1GB DDR400 RAM in Dualchannel
2x120GB SATA in RAID 0
MSI NEO 875P
Creative Blaster 5 GeForce FX 5900 Ultra 256MB
Creative Audigy 2
5x een 80x80 Papts koeler, Zalman 7000cu CPU koeler
Pioneer DVD 120S
Plextor Premium CD brander (52 speed)
Creative 6.1 speaker set
Logitech Cordless Desktop MX
IIyama Vision Pro 454
Enermax 460Watt voeding
Software:
Windows XP Professional UK (met en zonder SP1), Windows 2000 SP4
Nvidia Detonator versie's: 44.03, 44.10, 44.61, 44.67, 44.71, 44.90 en 45.23.
DirectX 8.0, 8.1 NL, 9.0, 9.0b
Intel Chipset driver's: 5.0.0.1012 en 5.0.2.1002
Ik heb van alles geprobeert waaronder het volgende:
Full Ram Test op kapote Ram Modules
Latest Chipset Drivers, zie software hierboven
Creative Audigy 2 Player in Lowest PCI slot plaatsen zodat de luchtstroom beter is.
Latest NVidia Detonator Drivers, zie software hierboven
Latest Creative Audigy 2 Drivers
Diverse Windows waaronder Xp met en zonder SP1 en Win2k SP4
Disable All Sound tijdens het spelen
Diverse DirectX, zie software hierboven
Windows XP Compatibility WinNT, Win98 en Win95
Spanningen van de voeding controleren
Spelen spellen op en zo 'kaal' mogelijk Windows
Airflow van de kast
Helaas hadden al deze testen en diverse combinaties ervan niet het gewenste effect, namelijk normaal een spel spellen zonder dat het spel iedere keer crashed. Bij de Nvidia driver eigenschappen is te zien wat de temperatuur van videokaart processor is. Toen ben ik wat meer gaan letten op de temperatuur tijdens het spellen van een spel. De temperatuur van de videokaart processor is bij een Idle Windows ongeveer 40 graden. Zodra ik in de 3D mode van het b.v. het spel Lord of the Rings kom schiet deze temperatuur omhoog naar 65 tot 70 graden. Binnen enkele minuten stijgt deze verder naar ongeveer 75 tot 80 graden.
Bij het spel Lord of the Rings staat de Videokaart processor temperatuur op 79 graden, terwijl er dan bij het spel weinig beweging is. Deze testen heb ik ook bij deze diverse andere spellen geprobeert. Bij al deze testen 'stopt' het spel ergens boven de 80 graden, precieser kan ik helaas niet zijn. Dit temperatuur van de kamer waar de PC op staat was op dat moment 26 graden. Ik heb bij diverse mensen, collega's en vrienden geinformeert wat er mogelijk fout zou kunnen zijn, zij vonden dat deze temperatuur van 79 graden wel erg hoog was.
Wat vinden jullie van deze tempraturen?
Ik heb het probleem dat ik op mijn nieuwe PC geen 'nieuwe zware' 3D spelen kan spelen.
Spelen zoals Unreal Tournament en Tribes 2 werken prima.
Maar spelen zoals Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Morrowind: Elder Scrolls 3, Frank Herbert's Dune, Anachronox, Grand Thieft Auto: Vice City en Freelancer zijn niet goed te spelen.
Bijvoorbeeld wanneer ik tracht Lord of the Rings te spelen stopt het spel binnen 5 minuten nadat ik een de 3D mode van het spel zit. Met 'stop' bedoel ik: of het spel Crash To Desktop, of mijn computer reset zichzelf. Bij het spel Freelancer variaeert deze tijd van een paar minuten tot een paar uur. Zo 'stopt' ieder spel op andere momenten. Dit doet zichvoor wanneer de Display eigenschappen op zeer hoog staat (resolutie 1280x1024 en 1600x1200, 32bits kleuren, schaduwen, en andere opties). Wat naar mijn mening geen enkel probleem zou moet zijn voor deze videokaart.
Wanneer ik de Display eigenschappen op z'n laagst zet, verleg ik de grens van het crashen, soms slecht enkele minuten en andere keren wel een uur. Wanneer ik de cover van mijn PC verwijderen en extra ventilatie aanbreng (dmv een tafel ventilator) is het probleem niet verhoplen.
Systeemconfiguratie
Hardware:
PIV 2.8
1GB DDR400 RAM in Dualchannel
2x120GB SATA in RAID 0
MSI NEO 875P
Creative Blaster 5 GeForce FX 5900 Ultra 256MB
Creative Audigy 2
5x een 80x80 Papts koeler, Zalman 7000cu CPU koeler
Pioneer DVD 120S
Plextor Premium CD brander (52 speed)
Creative 6.1 speaker set
Logitech Cordless Desktop MX
IIyama Vision Pro 454
Enermax 460Watt voeding
Software:
Windows XP Professional UK (met en zonder SP1), Windows 2000 SP4
Nvidia Detonator versie's: 44.03, 44.10, 44.61, 44.67, 44.71, 44.90 en 45.23.
DirectX 8.0, 8.1 NL, 9.0, 9.0b
Intel Chipset driver's: 5.0.0.1012 en 5.0.2.1002
Ik heb van alles geprobeert waaronder het volgende:
Full Ram Test op kapote Ram Modules
Latest Chipset Drivers, zie software hierboven
Creative Audigy 2 Player in Lowest PCI slot plaatsen zodat de luchtstroom beter is.
Latest NVidia Detonator Drivers, zie software hierboven
Latest Creative Audigy 2 Drivers
Diverse Windows waaronder Xp met en zonder SP1 en Win2k SP4
Disable All Sound tijdens het spelen
Diverse DirectX, zie software hierboven
Windows XP Compatibility WinNT, Win98 en Win95
Spanningen van de voeding controleren
Spelen spellen op en zo 'kaal' mogelijk Windows
Airflow van de kast
Helaas hadden al deze testen en diverse combinaties ervan niet het gewenste effect, namelijk normaal een spel spellen zonder dat het spel iedere keer crashed. Bij de Nvidia driver eigenschappen is te zien wat de temperatuur van videokaart processor is. Toen ben ik wat meer gaan letten op de temperatuur tijdens het spellen van een spel. De temperatuur van de videokaart processor is bij een Idle Windows ongeveer 40 graden. Zodra ik in de 3D mode van het b.v. het spel Lord of the Rings kom schiet deze temperatuur omhoog naar 65 tot 70 graden. Binnen enkele minuten stijgt deze verder naar ongeveer 75 tot 80 graden.
Bij het spel Lord of the Rings staat de Videokaart processor temperatuur op 79 graden, terwijl er dan bij het spel weinig beweging is. Deze testen heb ik ook bij deze diverse andere spellen geprobeert. Bij al deze testen 'stopt' het spel ergens boven de 80 graden, precieser kan ik helaas niet zijn. Dit temperatuur van de kamer waar de PC op staat was op dat moment 26 graden. Ik heb bij diverse mensen, collega's en vrienden geinformeert wat er mogelijk fout zou kunnen zijn, zij vonden dat deze temperatuur van 79 graden wel erg hoog was.
Wat vinden jullie van deze tempraturen?