[2K] Standaardbrowser niet per user?

Pagina: 1
Acties:

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Op m'n 2e bak met Windows 2000 SP4 heb ik naast IE6 SP1 om het te proberen Mozilla Firebird 0.6.1 gezet. Browser bevalt me prima, heb 'm dan ook als standaardbrowser ingesteld.

Ik hoopte dat die setting dan alleen op mijn account (admin) van toepassing zou zijn, want dat geldt voor de meeste instellingen van internet etc. in Windows 2000/XP...

Log ik in bij de andere (beperkte) accounts, dan blijkt Firebird daar ook standaardbrowser te zijn. Nu heb ik daar IE weer als standaard ingesteld.

Het blijkt echter dat zo gauw ik me weer onder mijn eigen account heb aangemeld, waar Firebird nog als standaardbrowser staat, en dan weer terug ga naar een beperkte account, dat Firebird overal weer als standaard staat.

Ik dacht dat gedeelde settings iets was uit de tijd van Windows 9x. Is er iets te doen aan dit probleem of moet ik Firebird maar laten varen?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Probeer je eigen account eens tijdelijk op beperkte rechten te zetten, stel dan Firebird in als default. Maak jezelf daarna weer admin, en het zou moeten werken :)

• BèR
Helaas, zo gauw ik in Administrator terug kom om mijn account weer admin te maken wordt de default weer gereset naar IE en is mijn eigen standaardbrowser dus ook weer IE...

Als ik hem bij Administrator als Firebird zou instellen heb ik hetzelfde probleem met de andere accounts. Ik zou graag zien dat het als volgt zit:

Hubert (admin-rechten): Firebird
Jeannette (beperkt): IE6
media01 (beperkt): IE6

• BèR
**KICK**
Heeft niemand nog andere ideëen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of er een standaardmanier is weet ik niet (iedereen hier heeft maar met Firebird te werken >:) ) Ik weet ook niet 100% zeker of alle settings hiervoor in het register staan (HKCR staat in HKLM en geldt dan ook voor de hele machine).

Je kunt dan met bijvoorbeeld regmon kijken wat er precies wordt weggeschreven als je de default browser aanpast (waarschijnlijk met name HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\HTTP\Shell\Open\ddeexec\Application plus natuurlijk .htm etc.) Deze regkeys kan je of in een logonscript wegschijven afhankelijk van de user, of gaan spelen met de lees/schrijfrechten maar een logonscript lijkt me dan beter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)