Toon posts:

Abo verlagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn research naar een nieuw abonnement ben ik het volgende tegengekomen over het verlagen van abonnementen. Misschien dat iemand de vraagtekens kan invullen?

KPN Belbundels + Hi: Na 6 maanden één stapje verlagen (ook van KPN 60 => flexibel mogelijk). Kosten: 20,23 euro.

Flexibel: Gratis na 6 maanden naar ander flexibel abonnement of belbundel (overstap naar Hi niet mogelijk?).

Orange: Gratis na 6 maanden

Vodafone: Gratis na 4 maanden, maar minimumabonnement is een tree onder dat wat je oorspronkelijk hebt afgesloten.

T-Mobile: Niet mogelijk. (Wel omhoog; maar eenmaal omhoog weer terug naar het oorspronkelijke abo kan niet)

Telfort: Niet mogelijk.

Debitel: na 3 maanden; 25 euro per trede.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 11:05 . Reden: commentaar opgenomen ]

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij Vodafone zijn er geen kosten aan verbonden meen ik :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En bij Orange kan het pas als hun computer zegt dat het beter is om een stap omlaag te gaan.
Als je genoeg bel, dan zal jij niet naar beneden kunnen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

Emerge

Bifidus schmifidus

Tegenwoordig mag je bij Vodafone na vier maanden alleen nog maar overstappen naar één lager abonnement. :( Dat is echt mooi verrot, want ik heb dus een vodafone 300 abonnement afgesloten voor 2 jaar, en ik was dus van plan 'm na 4 maanden te verlagen naar een van de goedkoopste versies. Maar dat kon blijkbaar niet meer, want die regels waren veranderd per 1 juli ofzo. Ik had dat abo afgesloten halverwege mei. Dat wordt dus nog een dure grap. :(

Kunnen ze dat überhaubt wel maken zonder mij daarvan op de hoogte te stellen?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ginz schreef op 17 August 2003 @ 16:47:
En bij Orange kan het pas als hun computer zegt dat het beter is om een stap omlaag te gaan.
Als je genoeg bel, dan zal jij niet naar beneden kunnen.
Niet (helemaal) waar: als je een reden hebt om je abonnement te wijzigen naar een lagere bundel, bijvoorbeeld vertrek naar het buitenland, dan kun je je abonnement gewoon omzetten.
En als je altijd meer belt dan de lagere bundel die je wilt, zouden ze ook stom zijn om je tegen te houden. Als je namelijk met een lagere bundel hetzelfde belgedrag houdt, verdient Orange meer aan dat belgedrag omdat je per minuut meer gaat betalen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Emerge schreef op 17 August 2003 @ 16:52:
Tegenwoordig mag je bij Vodafone na vier maanden alleen nog maar overstappen naar één lager abonnement. :( Dat is echt mooi verrot, want ik heb dus een vodafone 300 abonnement afgesloten voor 2 jaar, en ik was dus van plan 'm na 4 maanden te verlagen naar een van de goedkoopste versies. Maar dat kon blijkbaar niet meer, want die regels waren veranderd per 1 juli ofzo. Ik had dat abo afgesloten halverwege mei. Dat wordt dus nog een dure grap. :(

volgens mij moeten dat soort dingen ruim van tevoren worden aagekondigd. en dan bedoel ik met ruim iets van 2-3 maanden.

dit is met tariefwijzigingen iig wel zo

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
5.8. Binnen de looptijd van de Overeenkomst kan de Contractant het abonnement niet omzetten
naar een ander abonnement of een prepay-aansluiting, tenzij Telfort schriftelijk toestemming
geeft. Indien het abonnement wordt omgezet naar een ander abonnement, naar een andere
bundel, prepay-aansluiting of wordt verlengd, vervallen eventuele resterende belminuten en/
of sms- berichten.
Ik heb de voorwaarden van Telfort ook nog even opgezocht. Denk dat dit dus een
"niet mogelijk" betekent...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Emerge schreef op 17 August 2003 @ 16:52:

Als je netjes een brief naar Vodafone stuur, waarin je het op een normale manier uitleg, dan zal Vodafone hem hoogstwaarschijnlijk gewoon netjes voor jou terug zetten.

Dus geen opzeg dreigementen ofzo, gewoon netjes uitleggen

-

• DouweGNL
  • Laatst online: 30-04 09:08

DouweGNL

Ik ben tof.

T-Mobile kan bij mijn weten elke maand wel, en gratis... Stond iig in de uitleg die ik kreeg bij mijn abonement. Zolang je tijdig aangeeft een stapje terug te willen doen kan dit kostenloos zodra de huidige termijn (=maand) is afgelopen...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij O2 kon het wel... alleen betaal je er wel voor

Verwijderd

DouweGNL schreef op 18 August 2003 @ 00:40:
T-Mobile kan bij mijn weten elke maand wel, en gratis... Stond iig in de uitleg die ik kreeg bij mijn abonement. Zolang je tijdig aangeeft een stapje terug te willen doen kan dit kostenloos zodra de huidige termijn (=maand) is afgelopen...
Dan heb je die uitleg verkeerd gelezen want bij T-Mobile is absoluut niet mogelijk om binnen je contractsperiode omlaag te gaan. Alleen na je contractsperiode. Bij Telfort is het ook niet mogelijk, daar kan je zelfs niet omhoog.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Emerge schreef op 17 augustus 2003 @ 16:52:

Over het algemeen kun je bij eenzijdige wijzigingen in de voorwaardne binnen 1 maand je overeenkomst opzeggen. Dit wil jij niet, jij wilt goedkoper bellen. Dus ben ik bang dat je de gewijzigde voorwaarden maar moet accepteren.. Bedoel, Vodafone is ook niet gek dat ze dit soort constructies gaan tegenwerken, mobieltjes worden toch betaald uit de abbo kosten....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 01:10:
[...]

Dan heb je die uitleg verkeerd gelezen want bij T-Mobile is absoluut niet mogelijk om binnen je contractsperiode omlaag te gaan. Alleen na je contractsperiode. Bij Telfort is het ook niet mogelijk, daar kan je zelfs niet omhoog.
Dat is nou precies wat hij zegt.

-

Verwijderd

Ginz schreef op 18 August 2003 @ 01:26:
Dat is nou precies wat hij zegt.
Nee hoor... Hij zegt:
T-Mobile kan bij mijn weten elke maand wel ........ zodra de huidige termijn (=maand) is afgelopen
Niets over het feit dat je eerst je contractsperiode van 1 of 2 jaar moet afwachten. Wat ik begrijp is dat hij denkt dat het iedere maand mag, ook binnen je contract.

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt van de site van T-mobile:
Eenmaal per maand kun je gratis overstappen naar een tariefplan met meer belminuten en een voordeliger beltarief.
Ik denk dat met termijn de hele contractperiode wordt bedoeld, anders hadden ze misschien ook gewoon 'maand' op kunnen schrijven?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 21:58
Overstappen naar een tariefplan met MEER belminuten ja, er staat niets over minder.....

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Bij Vodafone mag je ook in totaal maar één stap naar beneden doen in je hele contractstermijn. Dwz : Je neemt een 2jr 240(?) abo, dan mag je na 1 minuut hem wijzigen in de 1200, en als vanaf het begin van je contract de 1e 4mnd omzijn mag je hem terugzetten naar 180(?) en daarna mag je switchen wat je wilt, maar je mag nooit een _lagere_ bundel dan de 180 nemen...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Eenmaal per maand kun je gratis overstappen naar een tariefplan met meer belminuten en een voordeliger beltarief.
voordeliger wilt niet zeggen dat het minder belminuten zijn he ;) de 'ingekochte' belminuten worden berekend, dan is het goedkoper.. je betaald namelijk niets voor je abbonnement ( 8)7 ) volgends T-mobile,

enkele cursussen van ze gehad, en is ook duidelijk dat je binnen contractsperiode IEDERE maand naar hogre tariefsplan kan gaan, lager echter niet, ook al ben je omhoog gegaan en wil je weer terug.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Goed, vind dat je sowieso een idioot bent als je op een hoger abo overstapt, mis je natuurlijk de extra korting op je toestel. Zal al deze wijzigingen bovenaan eens aanpassen...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet niet maar toen ik mijn Vodaphone abo afsloot werd mij gemeld dat ik na (2 of 3) maanden ofzo mijn abo kon downgraden zover ik wilde ZONDER extra kosten.

ATB > sinds wanneer is dat dan bij Telfort??? je kon namelijk altijd gratis upgraden en downgraden tegen betaling

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 18 August 2003 @ 11:29:
ATB > sinds wanneer is dat dan bij Telfort??? je kon namelijk altijd gratis upgraden en downgraden tegen betaling
Ik heb Telfort opgebeld om duidelijkheid te krijgen. Downgraden is dus niet mogelijk, upgraden wel (en is uiteraard gratis). Vind het eigenlijk asociaal dat zoiets niet mogelijk zijn, er zullen toch heel veel onschuldige schaapjes zijn die hun belgedrag overschatten en een te duur abonnement afsluiten?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Vast wel, maar ook mensen die een lekker duur abo nemen met veel belminuten en dus een hoge vergoeding krijgen. Daarna lekker naar een goedkoop abo met weinig belminuten en je naait de provider en wordt er zelf beter van (door de hoge vergoeding).

Verwijderd

n00bs schreef op 18 augustus 2003 @ 11:29:
Altijd al zo geweest.

Maar ik dacht dat zelfs upgraden niet mogelijk was. Dat blijkbaar wel. Downgraden dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 20:40 ]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
InterCC schreef op 18 augustus 2003 @ 15:59:
Vast wel, maar ook mensen die een lekker duur abo nemen met veel belminuten en dus een hoge vergoeding krijgen. Daarna lekker naar een goedkoop abo met weinig belminuten en je naait de provider en wordt er zelf beter van (door de hoge vergoeding).
maar wat ze dan wel mogen instellen dat als iemand omhoog is gegaan dat hij ook weer terug kan naar zijn oude belbundel.

wat ik graag zou willen weten of iemand het gelukt is om eerst zijn abbo te verhogen en daarna te verlagen met t-mobile. Ik heb zelf namelijk verhoogd omdat ik meer ging bellen dan verwacht, maar nu, omdat ik op kamers ga, kom ik financieel maar krap aan rond met m'n 300 minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door EnsconcE op 03-10-2003 12:17 ]

Pagina: 1