winXP - cards.dll

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
ik ben een beetje aan het spelen geweest met cards.dll voor sol.exe, en nou staan er mooi een aantal andere plaatjes in. maar hoe krijg ik het voor mekaar dat mijn cards.dll ook daadwerkelijk gebruikt word?

oh ja, mijn windowsXP is in het engels (mocht het verschil uitmaken) en ik gebruik de originele windows-games. (solitaire, freecell, winmine, etc)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:40

momania

iPhone 30! Bam!

De spellen van windows zijn wel onderdeel van windows, maar is toch losse software.
>> Software Algemeen

Vertel eens wat meer trouwens.
Waarmee heb je het aangepast bv?
Wat heb je zelf nog gezocht naar oplossingen mbv google bv?
Staat die dll wel weer op z'n orginele plek op de schijf?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande: je kan afdwingen dat een dll lokaal wordt gebruikt door een .local file te maken.

Als je dus sol.exe wilt starten met een dll file die in dezelfde dir staat als sol.exe, maak je een (lege) sol.exe.local aan, zodat de lokale dll wordt gebruikt ipv degene in \system32

Ik neem aan dat dat ook voor XP geldt, gebruik het alleen in 2k

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BasSpruit
momania schreef op 17 August 2003 @ 15:38:
De spellen van windows zijn wel onderdeel van windows, maar is toch losse software.
>> Software Algemeen

Vertel eens wat meer trouwens.
Waarmee heb je het aangepast bv?
Wat heb je zelf nog gezocht naar oplossingen mbv google bv?
Staat die dll wel weer op z'n orginele plek op de schijf?
ik heb gezocht op google ja. kon alleen niks vinden wat ik een beetje knap kon begrijpen (mijn talenkennis is beperkt tot NL, DE en EN) en die dll staat in de system32 directory, waar ik het origineel ook heb gevonden. het bestandje heb ik met resHacker omgetoverd tot een eigen bestandje. na een x-aantal plaatjes uit een ander exe bestand te hebben geript. het originele bestand heb ik ook bewaard (mijn documenten map op andere schijf).

@F_J_K: kopieer ik dan sol.exe naar een bepaalde map toe, met die cards.dll ( en misschien ook wel de help file) , en dan renamen naar sol.exe.local ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ChaosDream schreef op 18 augustus 2003 @ 10:06:
@F_J_K: kopieer ik dan sol.exe naar een bepaalde map toe, met die cards.dll ( en misschien ook wel de help file) , en dan renamen naar sol.exe.local ?
lees F_J_K's post eens goed ;)
je maakt dus een nieuwe lege file aan die sol.exe.local heet

• BasSpruit
maakt t nog uit waarmee ik die file maak?

wat ik begrijp: als de target PC geen sol.exe heeft geinstalleerd, dan sol.exe in de target map (maakt niet uit welke) het bestand cards.dll erbij, de help files erbij (eventueel), en de lege file sol.exe.local. en je kan spelen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

ChaosDream schreef op 18 augustus 2003 @ 13:51:
maakt t nog uit waarmee ik die file maak?
Nee het gaat om een bestand van welgeteld 0 bytes, inhoud is er dus niet. New->tekstdocument en deze hernoemen naar sol.exe.local werkt goed.
wat ik begrijp: als de target PC geen sol.exe heeft geinstalleerd, dan sol.exe in de target map (maakt niet uit welke) het bestand cards.dll erbij, de help files erbij (eventueel), en de lege file sol.exe.local. en je kan spelen?
Oh het gaat om op een andere PC te spelen, waar nog geen sol.exe (of cards.dll) bestaat? Dan zou het hele gebeuren met .local helemaal niet nodig moeten zijn: zet alles in 1 dir en je bent er.

Als je alle afhankelijke bestanden hebt natuurlijk, je kan bijvoorbeeld depends.exe gebruiken om te zien welke systeembestanden nodig zijn voor sol.exe (zo te zien niets dat niet al op de meeste machines staat).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BasSpruit
we hebben elkaar bijna begrepen denk ik. het moet namelijk een stand-alone versie worden die moet werken als de pc GEEN solitaire heeft, en als ie dat WEL heeft. zo kan je leuk modjes maken voor freecell en solitaire... :P (cards.dll staat als het goed is standaard ge-installeerd)

vraagje omdat ik nieuwsgierig ben: waarom een bestand van 0bytes met de .local extensie?

en: waar kan ik depends.exe vinden?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

depends.exe: [google=depends.exe] en dan de allereerste hit B)

En bij wel en bij niet: dan wil je inderdaad wel een .local aanmaken (kan trouwens toch nooit kwaad). Ik zou zeggen: probeer het eens, ik kan het niet voor je testen ;)
En een aangepaste .dll op GoT posten lijkt me ook niet de bedoeling

Waarom 0 bytes: het is enkel een mechanisme van Windows om te kijken of een dll lokaal moet worden gedraaid. (Een simpele omzeiling van de 'DLL Hell'). Als foo.exe wordt opegstart en foo.exe.local bestaat, gebruik dan lokale dll's ipv de in het systeem geregistreerde dll's. Het bestand hoeft dus geen inhoud te hebben.

DLL Hell is trouwens ook een handige zoekterm om wat meer te weten te komen hierover. Speel er een uurtje mee en kijk wat er gebeurt :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 18-08-2003 15:32 ]

• BasSpruit
hehe, het liefste speel ik wat minder graag met mn systeemprogs. ik ben t een beetje zat mn windows telkens opnieuw te moeten installen na zoiets. ik draai slechts enkele (al eerder door mijzelf) geteste progs, en ik run nu een stuk safer... :)
Pagina: 1