Toon posts:

koeler niet goed? of vrij normale temp?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb een vraag over de temperatuur van mijn pc. Ik heb een amd athlon xp 2100+ met een asus a7v266 moederbord en een glacialtech koeler. De temp. van cpu en mb is naar mijn mening vrij hoog. bij start: cpu 40 en mb 22 graden. na 5 min. (niets doen) cpu 63 en mb 31 graden. na 10 min. (niets doen) cpu 68 en mb 34 graden en dan na 5 a 10 min UT2003 cpu 79 en mb 36 graden. Is dit normaal of ligt het aan de koeler? en welke koeler kan ik dan het beste gebruiken?? ik reken op jullie. :r :r wat een geslijm :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die temperatuur is wat hoog, vertel eens, wat heb jij aan casefans verder in jouw kast zitten? Een 2100+ is niet zo'n heethoofd en is met een beetje koeling al tevreden, vandaar dat het zou kunnen dat je te weinig fans in die kast heb zitten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

de 2100+ is zeker wel een heethoofd want het is de laatste versie met de palomino core en die worden toch wel aardig warm. Ik zou de koeler een keer opnieuw bevestiggen

Verwijderd

Ik zou eens kijken of ik niet teveel koelpasta had gebruikt en of hij er goed op zit.

Mijn boxed cooler hield mijn pc onder full load (burnk7) op 60+ (2500+@3200+) dus de jouwe moet veeel koeler.

Ik heb nu zelf net en volcano 11+ erop gezet. Deze bevalt er goed. Zit tempsensor bij en kiest zelf het juiste aantal toeren.

Verwijderd

Topicstarter
in m'n kast heb ik één fan zitten die de kast uit blaast(en een voor de voeding) maar met zo''n heet weer heb ik de kast open staan

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

MMM is wel warm ja

Al hier een AMD 1900+ staan met een Alpha PEP66 + een 4500 rpm fan op de kop, in een HQ08 van Aopen met 1 fan in en via de voeding fan eruit. Verdere inhoud, 2 x 30 GB Seagate Barracuda II (worden redelijk warm), 2x 60 GB IBM,(warm), 1x 5400 rpm Quantum (lauwtjes), video = een Guillemot GF3ti500.

CPU zit op 50 a 53 graden, mobo temp is ca 40 graden (zeg maar grofweg de kast temp) en de kamer temp is vandaag 25 graden.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de koeler er niet zelf opgezet, ben nog een rookie. maar ik hoor van veel dat coolermaster goed is (maar wel duur). en bij mijn computerhandel hebben ze nu justcooler? weet niet of dat zo geweldig is?

Verwijderd

Topicstarter
mijn verder specs zijn: hd: maxtor 60gb 7200rpm. video kaart asus gf 4 TI4400 v8440 verder niet echt iets wat heet kan worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een lijst met GoT huisregels te zien, waar onder andere in stond dat je voor te posten de FAQ en eventuele sticky topics van het subforum waar je in wilt posten door dient te lezen. Voor PMG:

Dit graag lezen eer je post :)

Wees volledig- als je het over koeling hebt is de omschrijving 'een glacialtech koeler' verre van volledig. Eveneens zijn de voltages en snelheden relevant :o

Dan:
Technische PMG FAQ

en daarin:

Hoe warm mag m'n CPU worden?

/faq - dicht

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 17-08-2003 16:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.